Головна Сервіси для юристів ... Закони Про правотворчу діяльність Стаття 67. Мета, суб’єкти, складові та строки правового моніторингу Стаття 67. Мета, суб’єкти, складові та строки прав...

Стаття 67. Мета, суб’єкти, складові та строки правового моніторингу

Про правотворчу діяльність (ЗМІСТ) Інші закони
  • 169

    Переглядів

  • 169

    Переглядів

  • Додати в обране

    1. Правовий моніторинг - це систематична комплексна контрольна діяльність, спрямована на відстеження, аналіз та оцінку реалізації прийнятих нормативно-правових актів щодо:

    1) уведення їх у дію в повному обсязі (набрання нормативно-правовими актами чинності, реалізації норм права, викладених у їх перехідних положеннях, прийняття (видання) підзаконних нормативно-правових актів, спрямованих на реалізацію нормативно-правових актів, щодо яких проводиться правовий моніторинг);

    2) досягнення запланованих цілей нормативно-правового регулювання, їх впливу на суспільство та (або) на окремі соціальні групи, сектори чи галузі, а також визначення соціальних, правових, політичних, економічних, екологічних, адміністративних та (або) інших можливих запланованих наслідків чи виявлення незапланованих наслідків.

    2. Правовий моніторинг здійснюється:

    1) суб’єктами правотворчої діяльності - щодо прийнятих (виданих) ними нормативно-правових актів;

    2) іншими учасниками правотворчої діяльності - у випадках та порядку, встановлених законом.

    3. Правовий моніторинг включає:

    1) юридичну оцінку нормативно-правового акта (далі - юридична оцінка), що включає здійснення аналізу:

    а) факту своєчасності прийняття (видання) підзаконних нормативно-правових актів, спрямованих на реалізацію нормативно-правового акта, щодо якого проводиться правовий моніторинг;

    б) відповідності прийнятих (виданих) підзаконних нормативно-правових актів нормативно-правовому акту, щодо якого проводиться правовий моніторинг;

    в) рішень Конституційного Суду України та (або) інших судів стосовно нормативно-правового акта та (або) його окремих структурних елементів, щодо якого (яких) проводиться правовий моніторинг;

    2) оцінку ефективності реалізації нормативно-правового акта (далі - оцінка ефективності реалізації), що включає здійснення аналізу щодо:

    а) встановлення стадії реалізації нормативно-правового акта;

    б) ефективності і результативності нормативно-правового акта та прийнятих на його виконання підзаконних нормативно-правових актів;

    в) запланованого та незапланованого впливу на учасників суспільних відносин, на яких поширюється його дія;

    г) інших чинників, що впливають на його реалізацію та досягнення мети його прийняття (видання).

    4. Юридична оцінка здійснюється не раніш як через рік з дня набрання нормативно-правовим актом чинності, якщо інший строк не встановлено самим нормативно-правовим актом.

    Оцінка ефективності реалізації здійснюється, як правило, через три роки з дня набрання нормативно-правовим актом чинності. Більш ранній строк здійснення оцінки ефективності реалізації можливий у разі виявлення непередбачуваних негативних наслідків реалізації нормативно-правового акта або якщо більш ранній строк не встановлено самим нормативно-правовим актом у разі:

    1) прийняття нормативно-правового акта за скороченою чи спрощеною процедурою;

    2) набрання чинності нормативно-правовим актом негайно після дня його опублікування.

    5. Правовий моніторинг щодо законів здійснюється Верховною Радою України та її органами відповідно до цього Закону, Регламенту Верховної Ради України, Закону України "Про комітети Верховної Ради України", інших законів.

    Правовий моніторинг щодо підзаконних нормативно-правових актів здійснюється відповідно до закону в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

    6. За наслідками здійсненого правового моніторингу нормативно-правового акта може бути:

    1) розроблено та прийнято (видано) у встановленому цим Законом порядку нормативно-правовий акт про внесення необхідних змін до нормативно-правового акта, щодо якого проводиться правовий моніторинг;

    2) прийнято (видано) нормативно-правовий акт про визнання його або окремого його структурного елемента таким, що втратив чинність;

    3) прийнято (видано) нормативно-правовий акт про зупинення дії окремого структурного елемента нормативно-правового акта;

    4) прийнято (видано) нормативно-правовий акт про дострокове відновлення дії окремого структурного елемента нормативно-правового акта, дію якого було зупинено на визначений строк (термін);

    5) прийнято (видано) нормативно-правовий акт про інше рішення, передбачене цим Законом, щодо подальшої його дії;

    6) вжито інформаційних, адміністративних, організаційних та (або) інших заходів у межах повноважень суб’єкта, що здійснює правовий моніторинг нормативно-правового акта, спрямованих на належну реалізацію нормативно-правового акта.

    Попередня

    67/71

    Наступна
    Додати в обране
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст