1. Концесієдавець або за його дорученням державне, комунальне підприємство, установа, організація, господарське товариство публічного сектору для виконання завдань, визначених частиною третьою цієї статті, може залучати радника, у тому числі міжнародну фінансову організацію.
Залучення радника є обов’язковим, якщо очікувана вартість проекту концесії, розрахована відповідно до вимог цього Закону, перевищує еквівалент 10 мільйонів євро.
2. Залучення радника здійснюється на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Конкурсний відбір радника здійснюється з дотриманням принципів конкурентності, рівноправності, загальної доступності, відкритості, прозорості та незалежності.
Якщо функцію радника виконує міжнародна фінансова організація, договір з нею укладається шляхом проведення переговорів, без застосування процедур, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі".
Уповноважена організація може бути залучена для виконання функцій радника за умови наявності відповідного фінансування, договір з нею укладається шляхом проведення переговорів, без застосування процедур, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі".
Критерії відбору радника, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, мають передбачати, зокрема:
1) наявність документально підтвердженого досвіду радника у виконанні аналогічних за предметом договорів;
2) наявність та відповідний рівень професійної і технічної кваліфікації працівників радника;
3) запропоновані радником підходи до підготовки проекту концесії та стратегії роботи з особами, зацікавленими в участі у конкурсі;
4) запропоновані радником строки підготовки проекту концесії;
5) розмір винагороди радника.
3. До основних завдань радника можуть належати:
1) збирання інформації та здійснення аналізу економічних, технічних і фінансових показників об’єкта концесії;
2) підготовка проекту концесії, включаючи концептуальну записку щодо здійснення ППП та/або техніко-економічне обґрунтування здійснення ППП;
3) підготовка фінансової моделі проекту концесії;
4) систематизація документів та підготовка пропозицій до проекту концесійного договору та проекту конкурсної документації;
5) проведення або забезпечення проведення, зокрема, юридичного, фінансового, податкового, операційного/технічного аналізу;
6) надання послуг з фінансового аудиту, незалежного оцінювання об’єкта концесії, екологічного аудиту або організація надання відповідних послуг третіми особами;
7) визначення інвестиційної привабливості об’єкта концесії та можливих шляхів її підвищення;
8) здійснення заходів з пошуку потенційних інвесторів;
9) консультаційний супровід проведення аналізу ефективності здійснення ППП, аналізу концептуальної записки щодо здійснення ППП;
10) підготовка проекту конкурсної документації, переклад необхідних документів у процесі підготовки та проведення конкурсу;
11) виконання інших завдань, пов’язаних з підготовкою проекту концесії, організацією та проведенням конкурсу.
4. Оплата послуг радника може здійснюватися за рахунок коштів державного, місцевого бюджетів, коштів державного, комунального підприємства, установи, організації, господарського товариства публічного сектору, коштів міжнародних фінансових організацій, донорів, концесіонерів або з інших джерел, не заборонених законодавством.
Договір про надання послуг радника може бути двостороннім або багатостороннім та може містити зобов’язання щодо наявності представництва в Україні або залучення інших радників-резидентів (для нерезидентів).
Під час укладення багатостороннього договору, крім концесієдавця, стороною договору може бути юридична особа, що оплачує послуги радника. У такому разі замовником у розумінні Закону України "Про публічні закупівлі" виступатиме юридична особа, що оплачує послуги радника.
Залучення радника за рахунок коштів донорів здійснюється за правилами і процедурами, визначеними такими донорами.
Оплата послуг радника може здійснюватися шляхом сплати раднику фіксованої частини винагороди, передбаченої договором про надання послуг радника, за результатами надання окремих видів послуг, визначених таким договором, та змінної частини винагороди, що залежить від досягнення певних результатів надання послуг, визначених таким договором.
Змінна частина винагороди передбачається договором про надання послуг радника виключно у випадку, якщо до завдань радника включено здійснення заходів з пошуку осіб, зацікавлених в участі у конкурсі. Виплата раднику змінної частини винагороди здійснюється концесіонером у порядку та строк, передбачені договором про надання послуг радника, але не пізніше 180 календарних днів з дня укладення концесійного договору.
Визначення розмірів фіксованої та змінної частин винагороди, що підлягають виплаті раднику, здійснюється у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
5. Для виконання завдань, визначених частиною третьою цієї статті, концесієдавець або за його дорученням державне, комунальне підприємство, установа, організація, господарське товариство публічного сектору можуть залучати міжнародні фінансові організації, донорів.
Концесієдавець, державне, комунальне підприємство, установа, організація, господарське товариство публічного сектору може укласти з міжнародною фінансовою організацією, донором цивільно-правовий договір, яким регулюються питання взаємодії сторін у процесі підготовки проекту концесії та проведення конкурсу.
Положення такого договору, зокрема, можуть містити:
1) технічне завдання щодо змісту техніко-економічного обґрунтування здійснення ППП;
2) зобов’язання концесієдавця щодо проведення конкурсу відповідно до законодавства України та міжнародних стандартів (у тому числі стандартів та правил міжнародної фінансової організації) у разі прийняття рішення про здійснення концесії у порядку, передбаченому цим Законом;
3) право донора (донорів) укладати з концесієдавцем, концесіонером та/або іншими особами договори для виконання концесійного договору у разі прийняття рішення про здійснення концесії у порядку, передбаченому цим Законом;
4) зобов’язання щодо повної або часткової компенсації витрат міжнародної фінансової організації, донора (донорів), пов’язаних із залученням радника, за рахунок концесіонера та/або коштів державного, місцевого бюджетів, коштів державного, комунального підприємства, установи, організації, господарського товариства публічного сектору у випадках та порядку, встановлених таким договором;
5) зобов’язання щодо компенсації витрат міжнародної фінансової організації, донора (донорів) у разі відмови концесієдавця від проведення конкурсу;
6) зобов’язання міжнародної фінансової організації, донора (донорів) щодо відбору радника.
Укладення договору, передбаченого цією частиною, з міжнародною фінансовою організацією, донором (донорами) здійснюється шляхом проведення переговорів, без застосування процедур, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі".
6. Радник має право брати участь у засіданнях конкурсної комісії та надавати пояснення і коментарі з питань, що належать до його компетенції. Радник не є членом конкурсної комісії та не має права голосу при прийнятті рішень.
7. Особи, залучені як радники, не можуть залучатися як незалежні експерти у рамках того самого проекту концесії. Особи, залучені до роботи конкурсної комісії як незалежні експерти, не можуть залучатися як радники у рамках одного проекту концесії.
8. Радником не може бути особа, визначена пунктами 4-9 частини другої статті 17 цього Закону. Радник, залучений до підготовки проекту концесії, не може бути концесіонером.
{Стаття 33 в редакції Закону № 4510-IX від 19.06.2025 }
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2025 «Протокол». Всі права захищені.