Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова КАС ВП від 25.01.2024 року у справі №640/3813/21 Постанова КАС ВП від 25.01.2024 року у справі №640...
print
Друк
search Пошук

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

касаційний адміністративний суд верховного суду ( КАС ВП )

Історія справи

Постанова КАС ВП від 25.01.2024 року у справі №640/3813/21

Державний герб України

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 січня 2024 року

м. Київ

справа №640/3813/21

адміністративне провадження № К/990/6015/23

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Загороднюка А.Г.,

суддів: Єресько Л.О., Соколова В.М.,

розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргу Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 серпня 2022 року (суддя: Клочкова Н.В.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 січня 2023 року (судді: Костюк Л.О., Бужак Н.П., Кобаль М.І.) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,

УСТАНОВИВ:

Короткий зміст позовних вимог та їх обґрунтування.

У лютому 2021 року ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до суду з адміністративним позовом до Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України (далі - відповідач), в якому просив:

визнати протиправною відмову Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України у зарахуванні сержанту поліції ОСОБА_1, оперуповноваженому 4-го відділу (боротьби з організованими групами з ознаками корупції) управління стратегічних розслідувань в Київській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, пільгової вислуги років до його календарної вислуги років та до стажу служби в поліції;

зобов`язати Департамент стратегічних розслідувань Національної поліції України здійснити перерахунок та зарахувати сержанту поліції ОСОБА_1 , оперуповноваженому 4-го відділу (боротьби з організованими групами з ознаками корупції) управління стратегічних розслідувань в Київській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, відповідно до статті 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей» та підпункту 4.1.6 пункту 4.1 розділу 4 Положення про порядок комплектування, матеріально-технічного, військового, фінансового та соціально-побутового забезпечення спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю Міністерства внутрішніх справ України, затвердженого постановою Верховної Ради України від 16 грудня 1993 року №3720-ХІІ, до календарної вислуги років, яка дає право на призначення пенсії, вислугу в пільговому обчисленні, сформовану за період з 25 березня 2010 року по 09 квітня 2015 року в загальній кількості 07 років 06 місяців 22 дні;

зобов`язати Департамент стратегічних розслідувань Національної поліції України здійснити перерахунок та зарахувати сержанту поліції ОСОБА_1 , оперуповноваженому 4-го відділу (боротьби з організованими групами з ознаками корупції) управління стратегічних розслідувань в Київській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України відповідно до статті 78 Закону України «Про національну поліцію» стаж служби в поліції, який дає право на встановлення поліцейському надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки, із зарахуванням періоду пільгової вислуги років сформованої за період з 25 березня 2010 року по 09 квітня 2015 року в загальній кількості 07 років 06 місяців 22 дні та встановити надбавку з урахуванням періоду пільгової вислуги років.

Позовні вимоги позивачем обґрунтовано тим, що відповідач протиправно відмовив йому в зарахуванні до вислуги років та стажу служби в поліції вислуги років в пільговому обчисленні за період з 25 березня 2010 року по 09 квітня 2015 року в загальній кількості 07 років 06 місяців 22 дні.

Короткий зміст рішень судів попередніх інстанцій

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 серпня 2022 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 січня 2023 року адміністративний позов задоволено частково; визнано протиправною відмову Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України у зарахуванні сержанту поліції ОСОБА_1 , оперуповноваженому 4-го відділу (боротьби з організованими групами з ознаками корупції) управління стратегічних розслідувань в Київській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, пільгової вислуги років до стажу служби в поліції; зобов`язано Департамент стратегічних розслідувань Національної поліції України здійснити перерахунок та зарахувати сержанту поліції ОСОБА_1 , оперуповноваженому 4-го відділу (боротьби з організованими групами з ознаками корупції) управління стратегічних розслідувань в Київській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України відповідно до статті 78 Закону України «Про національну поліцію» стаж служби в поліції, який дає право на встановлення поліцейському надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки, із зарахуванням періоду пільгової вислуги років сформованої за період з 25 березня 2010 року по 09 квітня 2015 року в загальній кількості 07 років 06 місяців 22 дні та встановити надбавку з урахуванням періоду пільгової вислуги років. В іншій частині позовних вимог відмовлено.

В частині задоволених позовних вимог, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що період служби позивача з 25 березня 2010 року по 09 квітня 2015 року відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей» (далі - Постанова №393) підлягає зарахуванню до вислуги років на пільгових умовах. Як наслідок, суд першої інстанції дійшов висновку, що період пільгової вислуги років позивача з 25 березня 2010 року по 09 квітня 2015 року повинен бути врахований до стажу служби позивача в поліції, який дає право на встановлення поліцейському надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки відповідно до статті 78 Закону України «Про Національну поліцію».

Короткий зміст та обґрунтування вимог касаційної скарги.

Департамент стратегічних розслідувань Національної поліції України звернувся до Верховного Суду з касаційною скаргою, у якій покликається на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить оскаржувані судові рішення скасувати та ухвалити нову постанову, якою в задоволенні позову ОСОБА_1 відмовити повністю.

Касаційну скаргу подано з підстави, передбаченої пунктом 1 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Обґрунтовуючи заявлену підставу касаційного оскарження скаржник зазначає, що суди першої та апеляційної інстанцій неправильно застосували норми статті 78 Закону України «Про Національну поліції» та пункту 3 Постанови №393 в частині задоволених позовних вимог, а саме без урахування висновків щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, викладених у постановах Верховного Суду від 19 листопада 2019 року у справі №520/903/19, від 13 серпня 2020 року у справі №820/6656/16, від 09 вересня 2021 року у справі №520/5021/19, від 15 грудня 2021 року у справі №520/11545/19 та від 31 березня 2020 року у справі № 520/2067/19.

Згідно з вказаними висновками Верховного Суду, як зазначає скаржник, Постанова №393, яка була прийнята на виконання Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 01 січня 1992 року № 2262-XII, може бути застосована саме для визначення вислуги років особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ у випадку призначення пенсії за вислугу років.

Водночас при вирішенні питання щодо обчислення стажу служби в поліції, який дає право на встановлення поліцейському надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки, необхідно застосовувати приписи частини другої статті 78 Закону України «Про Національну поліцію», якою встановлено вичерпний перелік складових (посад, періодів) такого стажу служби в поліції.

Позиція інших учасників справи.

Від позивача - ОСОБА_1 відзив на касаційну скаргу не надходив, що відповідно до приписів частини четвертої статті 338 КАС України не перешкоджає касаційному перегляду справи.

Рух касаційної скарги.

Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 13 березня 2023 року (судді: Загороднюк А.Г., Єресько Л.О., Соколов В.М.) відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 31 серпня 2022 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 січня 2023 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії.

Вказаною ухвалою витребувано з Київського окружного адміністративного суду справу №640/3813/21.

Станом на 29 грудня 2023 року матеріали справи №640/3813/21 до суду касаційної інстанції не надійшли.

Верховний Суд витребував електронні матеріали справи №640/3813/21 з Центральної бази даних.

Ухвалою Верховного Суду (суддя: Загороднюк А.Г.) від 24 січня 2024 року призначено справу до розгляду.

Установлені судами попередніх інстанцій обставини справи

Як установлено судами попередніх інстанцій, ОСОБА_1 з 25 березня 2010 року по 30 квітня 2010 року перебував на посаді начальника відділення кадрового забезпечення та оперативного прикриття УБОЗ ГУМВС України у Київській області, з 30 квітня 2010 року по 01 серпня 2011 року на посаді начальника відділу кадрового забезпечення УБОЗ ГУМВС України в Київській області, з 01 серпня 2011 року по 09 серпня 2014 на посаді начальника сектору кадрового забезпечення УБОЗ ГУМВС України в Київській області, з 09 серпня 2014 року по 09 квітня 2015 року на посаді начальника відділу оперативного прикриття та кадрового забезпечення ГУБОЗ МВС України.

На теперішній час позивач проходить службу в органах МВС, а саме в Департаменті стратегічних розслідувань Національної поліції України.

18 січня 2021 року позивач звернувся до начальника Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України з рапортом, у якому просив здійснити сержанту поліції ОСОБА_1 , оперуповноваженому 4-го відділу (боротьби з організованими групами з ознаками корупції) управління стратегічних розслідувань в Київській області, перерахунок відповідно до статті 78 Закону України «Про Національну поліцію» стажу служби в поліції, який дає право на встановлення надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки із зарахуванням періоду пільгової вислуги років, сформованої за період з 25 березня 2010 року по 09 квітня 2015 року та встановити відповідно до пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» надбавку за стаж служби в поліції із урахуванням періоду пільгової вислуги років, сформованої за період з 25 березня 2010 року по 09 квітня 2015 року у загальній кількості 07 років 06 місяців 22 дні.

Листом від 25 січня 2021 року №667/55/03-2021 Департамент стратегічних розслідувань Національної поліції України повідомив, що на цей час здійснити сержанту поліції ОСОБА_1 , оперуповноваженому 4-го відділу (боротьби з організованими групами з ознаками корупції) управління стратегічних розслідувань в Київській області, перерахунок відповідно до статті 78 Закону України «Про Національну поліцій» стажу служби в поліції, який дає право на встановлення надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки із зарахуванням періоду пільгової вислуги років, сформованої за період з 25 березня 2010 року по 09 квітня 2015 року та встановити відповідно до пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» надбавку за стаж служби в поліції з урахуванням періоду пільгової вислуги років, сформованої за період з 25 березня 2010 року по 09 квітня 2015 року у загальній кількості 07 років 06 місяців 22 дні не має можливості.

Уважаючи відмову в зарахуванні пільгової вислуги років до стажу служби в поліції для встановлення поліцейському надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки відповідно до статті 78 Закону України «Про Національну поліцію» противоправною, позивач звернувся до суду.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХНЬОГО ЗАСТОСУВАННЯ

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України визначає Закон України «Про Національну поліцію».

Відповідно частини другої статті 78 Закону України «Про Національну поліцію» до стажу служби в поліції зараховуються:

1) служба в поліції на посадах, що заміщуються поліцейськими, з дня призначення на відповідну посаду;

2) військова служба в Збройних Силах України, Державній прикордонній службі України, Національній гвардії України, Управлінні державної охорони, Цивільній обороні України, внутрішніх військах Міністерства внутрішніх справ України та інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки, Державній спеціальній службі транспорту;

3) служба в органах внутрішніх справ України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду;

4) час роботи у Верховній Раді України, місцевих радах, центральних і місцевих органах виконавчої влади із залишенням на військовій службі, на службі в органах внутрішніх справ України або на службі в поліції;

5) час роботи в органах прокуратури і суді осіб, які працювали на посадах суддів, прокурорів, слідчих, а також служба у Службі судової охорони;

6) дійсна військова служба в Радянській Армії та Військово-Морському Флоті, прикордонних, внутрішніх, залізничних військах, в органах державної безпеки та інших військових формуваннях колишнього СРСР, а також служба в органах внутрішніх справ колишнього СРСР.

Під час обчислення стажу служби в поліції враховуються тільки повні роки вислуги років без округлення фактичного розміру вислуги років у бік збільшення (частина третя статті 78 Закону України «Про Національну поліцію»).

Частиною четвертою статті 78 Закону України «Про Національну поліцію» передбачено, що порядок обчислення вислуги років у поліції встановлює Кабінет Міністрів України.

За приписами статті 102 Закону України «Про Національну поліцію» пенсійне забезпечення поліцейських та виплата одноразової грошової допомоги після звільнення їх зі служби в поліції здійснюються в порядку та на умовах, визначених Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Пунктом «б» статті 1-2 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» передбачено, що право на пенсійне забезпечення на умовах цього Закону мають звільнені зі служби особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України, поліцейські.

Відповідно до пункту «а» статті 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» пенсія за вислугу років призначається особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, іншим особам, зазначеним у пунктах «б»-«д», «ж» статті 1-2 цього Закону (крім осіб, зазначених у частині третій статті 5 цього Закону), незалежно від віку, якщо вони звільнені зі служби з 01.10.2020 або після цієї дати і на день звільнення мають вислугу 25 календарних років і більше.

За змістом статті 17 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби і військової служби за контрактом, іншим особам, зазначеним у пунктах «б»-«д» статті 1-2 цього Закону, які мають право на пенсію за цим Законом, до вислуги років для призначення пенсії зараховуються: а) військова служба; б) служба в органах внутрішніх справ, поліції, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції, Державній кримінально-виконавчій службі України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду.

Порядок обчислення вислуги років та визначення пільгових умов призначення пенсій особам, які мають право на пенсію за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України (частина перша статті 17-1 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»).

Кабінетом Міністрів України 17 липня 1992 року № 393 прийнято постанову «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським, співробітникам Служби судової охорони та членам їхніх сімей» (далі - Постанова № 393).

Абзацом 3 пункту 1 Порядку № 393 передбачено, що для призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ» особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ до вислуги років зараховуються служба в органах внутрішніх справ України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Відповідно до частини першої статті 341 КАС України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази (частина друга статті 341 КАС України).

Перевіривши доводи касаційної скарги, виходячи з меж касаційного перегляду, визначених статтею 341 КАС України, Суд вважає за необхідне зазначити таке.

Спірні правовідносини, які склались у цій справі, виникли, зокрема, у зв`язку з відмовою відповідача зарахувати позивачу період пільгової вислуги років з 25 березня 2010 року по 09 квітня 2015 року до стажу служби в поліції, який дає право на встановлення надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки.

Задовольняючи позовні вимоги ОСОБА_1 в зазначеній частині, суди попередніх інстанцій виходили з того, що оскільки стаж служби в період з 25 березня 2010 року по 09 квітня 2015 року відповідно до пункту 3 Постанови №393 підлягає зарахуванню до вислуги років позивача, то він повинен відповідно до статті 78 Закону України «Про Національну поліцію» бути врахований до стажу служби в поліції, який дає право на встановлення надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки.

Верховний Суд уважає такий висновок помилковим виходячи з наступного.

Аналізуючи наведені норми права, Верховний Суд у постанові від 22 лютого 2023 року в справі №320/12166/20 у подібних за змістом правовідносинах констатував, що питання обчислення стажу служби в поліції, який дає право на встановлення поліцейському надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки врегульовано положеннями частини другої статті 78 Закону № 580-VIII і положення пунктів 1, 3 Постанови № 393 не регулюють цих питань.

Верховний Суд підкреслив, що «Порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей» було затверджено Кабінетом Міністрів України постановою № 393 на виконання вимог Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Своєю чергою, згідно преамбули Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» цей Закон визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом.

Закон має на меті реалізацію особами, які мають право на пенсію за цим Законом, свого конституційного права на державне пенсійне забезпечення у випадках, передбачених Конституцією України та цим Законом, і спрямований на встановлення єдності умов та норм пенсійного забезпечення зазначеної категорії громадян України.

Статтею 17-1 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» передбачено, що порядок обчислення вислуги років та визначення пільгових умов призначення пенсій особам, які мають право на пенсію за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

При цьому пунктом 1 Постанови № 393 визначено види служби, які зараховуються до вислуги років для призначення відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» пенсій за вислугу років особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ.

За висновком Верховного Суду в постанові від 22 лютого 2023 року в справі №320/12166/20, Постанова № 393 не є нормативним актом в розумінні частини четвертої статті 78 Закону України «Про Національну поліцію», який визначає правила обчислення вислуги років для встановлення надбавки за вислугу років та тривалості додаткової оплачуваної відпустки під час проходження служби в поліції, як на тому наполягає позивач, оскільки вона прийнята на виконання Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», а її положення визначають виключно умови призначення пенсій за вислугу років та порядок обчислення вислуги років для її призначення.

Слід зауважити, що у схожих за змістом правовідносинах за позовами працюючих поліцейських із вимогами про зарахування на підставі пункту 2 Постанови № 393 часу навчання у вищому навчальному закладі при обчисленні стажу служби в поліції для цілей встановлення надбавки за вислугу років та тривалості додаткової оплачуваної відпустки, Верховний Суд сформовав висновок щодо доцільності застосування вказаних положень при вирішенні питання щодо обчислення означеного стажу, визначеного частиною другою статті 78 Закону України «Про Національну поліцію», відповідно до якого положення пункту 2 цієї Постанови застосуванню не підлягають, оскільки вони можуть бути застосовані для визначення вислуги років особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ саме у випадку призначення пенсії за вислугу років (постанови від 19 листопада 2019 року у справі № 520/903/19, від 31 березня 2020 року у справі № 520/2067/19, від 22 липня 2020 року у справі № 520/5960/19, від 13 серпня 2020 року у справі № 820/6656/16 та від 15 грудня 2021 року у справі № 520/11545/19).

З огляду на викладене Суд не погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про необхідність зарахування позивачу періоду пільгової вислуги років до стажу служби в поліції, який дає право на встановлення надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки, та уважає, що у цій частині заявлених позовних вимог слід відмовити за відсутністю підстав.

При цьому Суд зазначає, що доводи касаційної скарги відповідача не містить незгоди з висновками судів попередніх інстанцій в частині відмови у задоволенні позовних вимог щодо зарахування позивачу періоду пільгової вислуги років до календарної вислуги років, що дає право на призначення пенсії, а тому оскаржувані рішення судів попередніх інстанцій в означеній частині Верховним Судом не аналізуються.

Висновки за результатами розгляду касаційної скарги.

Відповідно до частини першої статті 351 Кодексу адміністративного судочинства України суд скасовує судове рішення повністю або частково і ухвалює нове рішення у відповідній частині або змінює його, якщо таке судове рішення, переглянуте в передбачених статтею 341 цього Кодексу межах, ухвалено з неправильним застосуванням норм матеріального права або порушенням норм процесуального права.

Неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню (частина третя статті 351 Кодексу адміністративного судочинства України).

Суд першої інстанції, як і суд апеляційної інстанції, належним чином установивши фактичні обставини справи, допустили неправильне застосування норм матеріального права в частині та дійшли помилкового висновку про задоволення позовних вимог щодо зарахування позивачу періоду пільгової вислуги років до стажу служби в поліції, який дає право на встановлення надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки.

За наведеного правового регулювання та обставин справи касаційну скаргу слід задовольнити частково, скасувати оскаржувані рішення судів попередніх інстанцій в частині задоволених позовних вимог та ухвалити в цій частині нове рішення про відмову у задоволенні цих позовних вимог.

Судові витрати

З огляду на результат касаційного розгляду, суд не вирішує питання щодо розподілу судових витрат.

Керуючись статтями 341 345 349 351 355 356 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України задовольнити частково.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 серпня 2022 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 січня 2023 року у справі №640/3813/21 в частині задоволених позовних вимог про визнання протиправної відмови Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України у зарахуванні сержанту поліції ОСОБА_1, оперуповноваженому 4-го відділу (боротьби з організованими групами з ознаками корупції) управління стратегічних розслідувань в Київській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, пільгової вислуги років до стажу служби в поліції та зобов`язання Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України здійснити перерахунок та зарахувати сержанту поліції ОСОБА_1 , оперуповноваженому 4-го відділу (боротьби з організованими групами з ознаками корупції) управління стратегічних розслідувань в Київській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України відповідно до статті 78 Закону України «Про національну поліцію» стаж служби в поліції, який дає право на встановлення поліцейському надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки, із зарахуванням періоду пільгової вислуги років сформованої за період з 25 березня 2010 року по 09 квітня 2015 року в загальній кількості 07 років 06 місяців 22 дні та встановити надбавку з урахуванням періоду пільгової вислуги років скасувати та прийняти в цій частині нову постанову, якою в цій частині позовних вимог ОСОБА_1 відмовити.

В іншій частині рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 серпня 2022 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 січня 2023 року у справі №640/3813/21 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач судді А.Г. Загороднюк Л.О. Єресько В.М. Соколов

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст

Приймаємо до оплати