Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова КАС ВП від 06.12.2023 року у справі №320/6063/19 Постанова КАС ВП від 06.12.2023 року у справі №320...
print
Друк
search Пошук

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

касаційний адміністративний суд верховного суду ( КАС ВП )

Державний герб України

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 грудня 2023 року

м. Київ

справа №320/6063/19

адміністративне провадження № К/9901/20721/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Шарапи В.М.,

суддів Єзерова А.А., Чиркіна С.М.,

розглянув у порядку письмового провадження

касаційну скаргу ОСОБА_1

на рішення Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2019 (головуючий суддя Василенко Г.Ю.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 08.07.2020 (головуючий суддя Сорочко Є.О., судді Коротких А.Ю., Федотов І.В.)

у справі №320/6063/19

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області

про визнання протиправними дій,

ОПИСОВА ЧАСТИНА

Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій:

1. ОСОБА_1 звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області (далі - ГУ ПФУ в Київській області), в якому просила суд:

1.1. визнати протиправними дії ГУ ПФУ в Київській області у незарахуванні до страхового стажу період роботи ОСОБА_1 в зоні відчуження ЧАЕС в полуторному розмірі з 01.01.2004, як роботу по Списку №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2003 №36, відповідно до частини 1 статті 56 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи";

1.2. визнати протиправними дії ГУ ПФУ в Київській області у невірному зарахуванні розміру загального страхового стажу ОСОБА_1 ;

1.3. визнати протиправними дії ГУ ПФУ в Київській області у невірному визначенні понаднормового стажу ОСОБА_1 з урахуванням норм частини 2 статті 56 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи";

1.4. зобов`язати ГУ ПФУ в Київській області зарахувати до страхового стажу всі періоди роботи ОСОБА_1 в зоні відчуження ЧАЕС, починаючи з 01.01.2004 в полуторному розмірі, як роботу по Списку №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2003 №36, на підставі довідок встановленої форми, затвердженими постановою Держкомітету СРСР з праці та соціальних питань від 09.03.1988 №122 та постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2006 №920;

1.5. зобов`язати ГУ ПФУ в Київській області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 01.01.2018 та виплачувати їй надалі, виходячи із загального страхового стажу не менше ніж 69 років 2 місяці 19 днів, набутого станом на 01.01.2018, в тому числі з яких: страховий стаж у полуторному розмірі з 01.01.2004 по 02.08.2016 за Списком №1 - 6 років 3 місяці 08 днів;

1.6. зобов`язати ГУ ПФУ в Київській області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 01.01.2018 та виплачувати її надалі, збільшивши доплату за понаднормовий стаж за кожний повний рік страхового стажу понад 15 років.

2. Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2019, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 08.07.2020, у задоволенні позову відмовлено.

3. Судами попередніх інстанцій під час судового розгляду справи встановлено, що:

3.1. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з 03.01.2008 перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України у м. Славутичі Київської області та отримує пенсію за віком, яка призначена із зниженням пенсійного віку відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" та Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

3.2. Позивач у періоди з 05.05.1995 по 31.12.2005, з 01.01.2006 по 31.12.2008, з 01.01.2009 по 31.12.2009, з 01.01.2010 по 31.12.2013, з 01.12.2013 по 30.11.2015 та з 01.12.2015 по 02.08.2016 була безпосередньо зайнята на роботах за списком № 1, що дають право на державну пенсію на пільгових умовах.

3.3. Вказані обставини підтверджуються даними, наведеними у довідках Державного спеціалізованого підприємства "Чорнобильська АЕС" від 14.12.2007 №22338, від 17.02.2009 №23393, від 31.12.2009 №24928, від 31.12.2013 №2416, від 30.11.2015 №3728, від 22.10.2017 №5508 та трудовій книжці серії НОМЕР_1 , копії яких наявні в матеріалах справи.

3.4. Позивач є громадянкою, яка постійно працює на території зони посиленого радіоекологічного контролю, що підтверджується копією відповідного посвідчення категорії 4 серії НОМЕР_2 , виданого Київською обласною державною адміністрацією 23.09.1993.

3.5. 30.05.2019 позивач звернулась до пенсійного органу із заявою, в якій просила надати: детальний розрахунок складових її обчисленої пенсії (з конкретикою по страховому стажу згідно зі списком №1) станом на 01.01.2016; розрахунок пенсії (з конкретикою по страховому стажу згідно зі списком №1) після перерахунку її пенсії з часу набрання чинності Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсії" - на 01.10.2017; детальний розрахунок складових її обчисленої пенсії (з конкретикою по страховому стажу згідно зі списком №1) станом на 01.01.2018.

3.6. Розглянувши звернення позивача, пенсійний орган, листом від 18.06.2019 №2041/01, повідомив їй, що станом на 01.01.2016 її загальний трудовий стаж становив 39 років 10 місяців 10 днів, з яких більше 20 років роботи за списком №1 (без урахування кратності розрахунку), стаж було зараховано по 30.11.2015; індивідуальний коефіцієнт стажу (з урахуванням величини оцінки одного року страхового стажу 1,35) становив: ((39 + 20) х 12 + 10) : 12 : 100 = 0,59833 х 1,35 = 0,80775; індивідуальний коефіцієнт заробітної плати визначався за періоди з 01.07.2000 по 30.11.2013 і становив 4,54161; основний розмір пенсії станом на 01.01.2016 становив: 0,80775 х 4,53161 х 1650,43 = 6041,25 грн.; доплата за понаднормовий стаж 311,46 грн. (за 29 років); додаткова пенсія ЧК за 4 категорію 56,94 грн.; доплата згідно постанови КМУ №327 - 100,00 грн.; загальний розмір пенсії станом на 01.01.2016 - 6509,65 грн. З 01.10.2017 проведено перерахунок пенсії, після якого основний розмір пенсії з 01.10.2017 складав: 0,59833 х 4,53161 х 3764,40 грн. = 10206,79 грн.; доплата за понаднормовий стаж 311,46 грн. (за 29 років); додаткова пенсія ЧК за 4 категорію 56,94 грн.; загальний розмір пенсії станом на 01.10.2017 - 10575,19 грн. З 01.01.2018 пенсію було перераховано згідно поданої заяви №163 від 15.01.2018 з додаванням лише стажу; стаж зараховано по 31.12.2017; таким чином з 01.01.2018 загальний трудовий стаж становив 41 рік 11 місяців 11 днів, з них більше 21 року роботи за Списком №1 (без урахування кратності розрахунку), індивідуальний коефіцієнт стажу склав: ((41 + 21) х 12 + 22) : 12 : 100 = 0,62917; основний розмір пенсії з 01.01.2018 склав: 0,62917 х 4,53161 х 3764,40 грн. = 10732,88 грн.; доплата за понаднормовий стаж 343,68 грн. (за 32 роки); додаткова пенсія ЧК за 4 категорію 56,94 грн.; загальний розмір пенсії станом на 01.01.2018 - 11133,50 грн. Крім того, повідомлено, що пільговий стаж за Списком №1 було зараховано до 02.08.2016, згідно наданої довідки №5008 від 22.10.2017.

3.7. Вважаючи свої права порушеними, позивач звернулась до суду з позовом.

4. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції, з висновками якого погодився і суд апеляційної інстанції, дійшов висновку, що оскільки позивач отримує пенсію за віком на пільгових умовах зі зменшенням пенсійного віку відповідно до положень Закону № 1058-IV, суд дійшов висновку, що відповідач, відмовляючи йому у зарахуванні до стажу роботи періодів роботи в зоні відчуження з 01.01.2004 у полуторному розмірі, діяв правомірно, у спосіб та у відповідності до вимог чинного пенсійного законодавства, у зв`язку з чим позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають. Крім того, оскільки позивач не виявив бажання перейти на пенсію за віком на умовах частини 2 статті 27 Закону № 1058-IV, а залишилась на пенсії за віком на умовах частини 1 статті 27 Закону № 1058-IV, то відповідач у зв`язку із зміною правового регулювання спірних правовідносин правомірно припинив виплату позивачу збільшення пенсії, передбачену частиною 2 статті 56 Закону № 796-ХІІ у редакції до внесення змін Законом № 2148-VIII від 03.10.2017.

Короткий зміст вимог та узагальнені доводи касаційної скарги:

5. ОСОБА_1 подала касаційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2019 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 08.07.2020 і направити справу на новий розгляд або ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі, не передаючи справи на новий розгляд.

5.1. Вважає, що суди попередніх інстанцій неправильно застосували норми матеріального права та порушили норми процесуального права. Аргументи скаржника на обґрунтування доводів касаційної скарги полягають у тому, що висновки оскаржуваних судових рішень суперечать висновкам Верховного Суду, викладеним у постановах від 31.07.2018 у справі №488/6715/14-а, від 17.04.2018 у справі №565/1270/17, від 02.04.2019 у справі №565/871/17, від 03.10.2019 у справі №676/5258/16-а, від 16.07.2020 у справі №336/7176/16-а, у яких встановлено, що особам, які отримують пенсію за віком відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" та з урахуванням Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", перерахунок пенсії має здійснюватися за кожний повний рік стажу роботи понад установлений для них мінімальний трудовий стаж для призначення пенсії (15 років - для жінок і 20 років - для чоловіків) шляхом збільшення пенсії на 1% заробітку за рік. Аналізуючи норми пенсійного законодавства, позивач приходить до переконання, що вона має право виходу на пенсію при наявності страхового стажу лише 15 років, а інший стаж, понад 15 років, є понаднормовим. Також позивач вказала на право зарахування до стажу роботи та вислуги років у полуторному розмірі.

6. У відзиві на касаційну скаргу пенсійний орган просив залишити касаційну скаргу без задоволення. Вважає, зарахування періодів роботи позивача здійснено правомірно на підставі наявних у пенсійній справі документів.

МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА

Висновки суду за результатами розгляду касаційної скарги з посиланням на норми права, якими керувався суд касаційної інстанції:

7. Під час розгляду даної касаційної скарги колегія суддів враховує приписи частин 1-2 статті 341 КАС України, відповідно до яких суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права. Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.

8. Переглядаючи судові рішення у межах доводів касаційної скарги, колегія суддів виходить з такого.

9. Згідно з пунктом «а» частини 1 статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи: працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, і не менше 20 років у жінок, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах.

10. Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28.02.1991 № 796-XII визначено основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, умов проживання і трудової діяльності, соціального захисту потерпілого населення.

11. За приписами статті 62 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

12. Постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2003 №36 затверджено Список №1.

13. У подальшому, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2010 №173 Список №1 доповнено позицією 22.1-1 г, якою передбачено право на пенсію за віком на пільгових умовах працівників, зайнятих повних робочий день у зоні відчуження на підприємствах, в установах і організаціях, перелік яких затверджений Міністерством надзвичайних ситуацій за погодженням з Міністерством праці та Міністерством охорони здоров`я.

14. На виконання вказаної постанови наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 13.03.2012 №576 затверджено Перелік № 576.

15. Постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2008 № 831 «Про доплати особам, які працюють у зоні відчуження» передбачено, що у період з 01.01.2009 по 01.01.2012 особам, які постійно працюють або виконують службові обов`язки у зоні відчуження, час роботи зараховується до стажу роботи і вислуги років в полуторному розмірі (в тому числі за Списком № 1).

16. Державне спеціалізоване підприємство «Чорнобильська АЕС» входить до Переліку №576.

17. Судами попередніх інстанцій було встановлено, що позивач безпосередньо зайнята на роботах за списком № 1, що дають право на державну пенсію на пільгових умовах, що підтверджується даними, наведеними у довідках Державного спеціалізованого підприємства "Чорнобильська АЕС" від 14.12.2007 №22338, від 17.02.2009 №23393, від 31.12.2009 №24928, від 31.12.2013 №2416, від 30.11.2015 №3728, від 22.10.2017 №5508 та трудовій книжці серії НОМЕР_1 .

18. Період праці позивача у зоні відчуження на посаді, що дає право на призначення пенсії зі зниженням пенсійного віку відповідно до пункту а частини 1 статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» встановлено судами попередніх інстанцій та не спростовано відповідачем.

19. Верховний Суд неодноразово застосовував наведений підхід, зокрема, у постановах 03.02.2021 у справі №750/4692/17, від 09.02.2021 у справі № 743/683/17, від 25.03.2021 у справі №750/3198/17, від 22.04.2021 у справі №373/188/17.

20. За таких обставин справи, суди попередніх інстанції дійшли помилкових висновків в частині відсутності підстав для зарахування до страхового стажу позивача періоду роботи в зоні відчуження за списком №1, який підлягає зарахуванню у полуторному розмірі.

21. Вимоги щодо визначення понаднормового стажу ОСОБА_1 з урахуванням норм частини 2 статті 56 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" задоволенню не підлягають з огляду на таке.

22. Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» № 2148-VIII від 03.10.2017 до частини 2 статті 56 Закону № 796-ХІІ внесено зміни, згідно з якими право на пенсію в повному розмірі мають громадяни, віднесені до категорій 1, 2, 3, 4, за умови стажу роботи не менш як: чоловіки - 20 років, жінки - 15 років, із збільшенням пенсії на один процент заробітку за кожний рік роботи понад встановлений цим пунктом стаж, але не вище 75 процентів заробітку, а громадянам, які відпрацювали за списком № 1, чоловіки - 10 років і більше, жінки - 7 років 6 місяців і більше - не вище 85 процентів заробітку, у разі призначення пенсії на умовах частини другої статті 27 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

23. Відповідно до частини 2 статті 27 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» за бажанням застрахованої особи частина розміру пенсії за віком за період страхового стажу, набутого до дня набрання чинності цим Законом, може бути визначена відповідно до раніше діючого законодавства, а частина розміру пенсії за період страхового стажу, набутого після набрання чинності цим Законом, - відповідно до цього Закону.

При цьому частина розміру пенсії за віком, обчислена за раніше діючим законодавством, не може перевищувати максимальних розмірів пенсій, визначених законом для відповідних категорій пенсіонерів, та не може бути нижчою, ніж розмір трудової пенсії за віком з урахуванням цільової грошової допомоги на прожиття, що діяли на день набрання чинності цим Законом.

Розмір пенсії за віком, обчислений за раніше діючим законодавством, підвищується з дня набрання чинності цим Законом до дня її призначення в порядку, передбаченому частинами першою та другою статті 42 цього Закону.

24. Отже, правове регулювання спірних правовідносин змінилось і у зв`язку зі змінами Закон № 796-ХІІ пов`язує збільшення пенсії на один процент заробітку за кожний рік роботи понад стаж встановлений частиною 2 статті 56 цього Закону, з призначенням пенсії на умовах визначених частиною 2 статті 27 Закону № 1058-IV.

25. Як встановлено судом першої інстанції та не було спростовано позивачем в судах, позивач не виявляла бажання переходу на пенсію за віком на умовах частини 2 статті 27 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», а тому вірним є висновки судів попередніх інстанцій, що підстави для застосування частини 2 статті 56 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» були відсутні.

26. Зазначений висновок відповідає правовій позиції, викладеній у постановах Верховного Суду від 23.10.2019 по справі №809/627/18, від 29.08.2022 у справі №300/1390/19, правовідносини в яких є подібними, до правовідносин у цій справі.

27. Колегія суддів не бере до уваги посилання позивача на постанови Верховного Суду від 31.07.2018 у справі №488/6715/14-а, від 17.04.2018 у справі №565/1270/17, від 02.04.2019 у справі №565/871/17, від 03.10.2019 у справі №676/5258/16-а, від 16.07.2020 у справі №336/7176/16-а, оскільки у них надано аналіз правовідносин до внесення змін Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» № 2148-VIII від 03.10.2017, що змінило правове регулювання спірних правовідносин.

28. Відповідно до статті 351 КАС України суд скасовує судове рішення повністю або частково і ухвалює нове рішення у відповідній частині або змінює його, якщо таке судове рішення, переглянуте в передбачених статтею 341 цього Кодексу межах, ухвалено з неправильним застосуванням норм матеріального права або порушенням норм процесуального права.

Порушення норм процесуального права може бути підставою для скасування або зміни рішення лише за умови, якщо це порушення призвело до ухвалення незаконного рішення.

Неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню.

29. З огляду на викладене, рішення Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2019 та постанова Шостого апеляційного адміністративного суду від 08.07.2020 підлягають частковому скасуванню в частині відмови у задоволенні позовних вимог щодо зарахування до страхового стажу періоду роботи ОСОБА_1 в зоні відчуження ЧАЕС в полуторному розмірі, як роботу по Списку №1, позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 341 351 356 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити частково.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2019 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 08.07.2020 в частині відмови у задоволенні позовних вимог щодо визнання протиправними дій Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області у не зарахуванні до страхового стажу період роботи ОСОБА_1 в зоні відчуження ЧАЕС в полуторному розмірі з 01.01.2004, як роботу по Списку №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2003 №36, відповідно до частини 1 статті 56 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"; зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області зарахувати до страхового стажу всі періоди роботи ОСОБА_1 в зоні відчуження ЧАЕС, починаючи з 01.01.2004 в полуторному розмірі, як роботу по Списку №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2003 №36, на підставі довідок встановленої форми, затвердженими постановою Держкомітету СРСР з праці та соціальних питань від 09.03.1988 №122 та постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2006 №920 - скасувати.

Ухвалити нове судове рішення, яким позовні вимоги у цій частині задовольнити.

Визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області у не зарахуванні до страхового стажу період роботи ОСОБА_1 в зоні відчуження ЧАЕС в полуторному розмірі з 01.01.2004, як роботу по Списку №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2003 №36, відповідно до частини 1 статті 56 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Київській області зарахувати до страхового стажу всі періоди роботи ОСОБА_1 в зоні відчуження ЧАЕС, починаючи з 01.01.2004 в полуторному розмірі, як роботу по Списку №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2003 №36, на підставі довідок встановленої форми, затвердженими постановою Держкомітету СРСР з праці та соціальних питань від 09.03.1988 №122 та постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2006 №920.

В іншій частині рішення Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2019 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 08.07.2020 залишити без змін.

Постанова суду касаційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття і оскарженню не підлягає.

Суддя - доповідач В.М. Шарапа

Судді А.А. Єзеров

С.М. Чиркін

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст

Приймаємо до оплати