3
14
9141
Кодекс України про адміністративні правопорушення, передбачає порядок його застосування, внесення змін.
Так, Стаття 2 (із змінами, внесеними згідно із Законом № 619-IX від 19.05.2020}) в редакції станом на 13.08.2020 року, передбачає, що:
Отже, у випадку якщо норми КУпАП не передбачають відповідальності за адміністративне правопорушення, то така відповідальність може бути передбачена у іншому законі, як окрема норма.
Читайте статтю: 130 КУпАП. Актуальна судова практика. Коментар від адвоката Олександра Вишневого.
Відповідно поліція, суд, під час вирішення питання про притягнення до адміністративної відповідальності може зазначити що особа вчинила правопорушення, яке передбачене нормою іншого аніж КУпАП закону.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень», від 22.11.2018 року, який набрав чинності 01.07.2020 року , https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2617-19/conv#Text, внесено зміни у КУпАП і КК України, а саме:
1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122):
4) статтю 130 викласти в такій редакції: "Стаття 130. Керування суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції
Керування річковими, морськими або маломірними суднами судноводіями в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а так само передача керування судном особі, яка перебуває в стані такого сп’яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а також відмова осіб, які керують річковими, морськими або маломірними суднами від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, з позбавленням права керування всіма видами плавучих засобів на строк від одного до трьох років.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особами, які не мають права керування річковими, морськими або маломірними суднами, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.
Уживання судноводієм після аварійної події за його участю алкоголю, наркотиків, а також лікарських препаратів, виготовлених на їх основі (крім тих, що входять до офіційно затвердженого складу аптечки або призначені медичним працівником), або після того, як судно було зупинено на вимогу поліцейського або іншої уповноваженої законом посадової особи до проведення уповноваженою особою медичного огляду з метою встановлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, чи до прийняття рішення про звільнення від проведення такого огляду, - тягне за собою накладення штрафу на судноводіїв у розмірі однієї тисячі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування всіма видами плавучих засобів на строк три роки";
Читайте статтю: Стаття 130 КУпАП за практикою ЄСПЛ: крайня необхідність (частина 7)
У КК України внесено такі зміни: п. 171) доповнити статтею 286-1 такого змісту:
"Стаття 286-1. Керування транспортними засобами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції
1. Керування транспортними засобами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, а також передача керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп’яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, або відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку медичного освідування на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, а так само вживання водієм транспортного засобу після дорожньо-транспортної пригоди за його участю алкоголю, наркотиків, а також лікарських препаратів, виготовлених на їх основі (крім тих, що входять до офіційно затвердженого складу аптечки або призначені медичним працівником), або після того, як транспортний засіб був зупинений на вимогу поліцейського, до проведення уповноваженою особою медичного освідування з метою встановлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, чи до прийняття рішення про звільнення від проведення такого медичного освідування - караються штрафом від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років.
2. Ті самі дії, вчинені повторно, - караються штрафом у розмірі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк від двох до трьох років";
Отже, з 01.07.2020 року, відповідальність за керуванням транспортними засобами у стані алкогольного сп’яніння була передбачена виключно ст. 286-1 КК України.
Однак у подальшому, законодавець прийняв зміни до законодавства, а саме: Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень», від 17.06.2020 року, який набрав чинності 03.07.2020 року. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/720-20/conv#Text
«117. У розділі I Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень" (Відомості Верховної Ради України, 2019 р., № 17, ст. 71):
2) у пункті 2: підпункти 127, 128, 131, 149, 171, 207 виключити;
II. Цей Закон набирає чинності з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень" від 22 листопада 2018 року № 2617-VIII.».
Отже, вказаний закон виключивши п. 171 Закону, який встановлював кримінальну відповідальність за керування транспортними засобами у стані сп’яніння. Однак п. 170, який скасував відповідальність, вказаного вище закону скасований не був.
Тому, з 1 липня 2020 року, КУпАП, КК України чи інший закон, не встановлює будь-якої відповідальності за керування транспортними засобами у стані сп’яніння чи відмову від проходження огляду на стан сп’яніння.
Відповідно зазначено працівниками поліції у протоколі про адміністративне правопорушення або судом у постанові норми ст. 130 КУпАП, тобто керування транспортними засобами у стані спяніння, не відповідає вимогам закону, оскільки з 3 липня 2020 року, такого положення не існує
Тобто, законом 720-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» який набрав чинності 03.07.2020 року, із КК України виключено ст. 286-1, однак норму ст. 130 КУпАП залишено у редакції Закону № 2617-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень», від 22.11.2018 року, який набрав чинності 01.07.2020 року.
Закон 720-IX, який набрав чинності 03.07.2020 року, не встановлює відповідальність, не вносить зміни до кодексу.
Тому, будь-якої відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, а саме керування транспортним засобом у стані сп’яніння, діюче на даний час законодавство, не передбачає.
Автор статті: Зазуляк Йосип Михайлович
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
194
Коментарі:
0
Переглядів:
956
Коментарі:
0
Переглядів:
379
Коментарі:
2
Переглядів:
365
Коментарі:
0
Переглядів:
397
Коментарі:
0
Переглядів:
408
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.
Як це не передбачено? Залишилась ст. 125 КУпАП Lol)
Типу як "соломонове" рішення, хоч якось покарати!?))) Тут судді почали поіншому виходити із ситуації: напрявляти матеріали прокурору для притягнення за ст. 286-1 ККУ, оскільки ця стаття і далі містить у кодексі )))) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text
Нічого не зрозуміло, що вносить і чого не вносить, що залишилося і що ні.... маячня.
Залишилась редакція статі 130 КУпАП яке передбачає відповідальність за керування суднами у стані сп'яніння. Будь якої норми про відповідальність за керування автомобілем у стані спяніння, не існує! Коли вносили зміни законом від 3.07.2020 року, то виключили з КК України ст. 286-1, однак змін до КУпАП внесено НЕ було.!
Водночас, на сайті ВРУ ст. 286-1 КК України і далі відображається, тобто змін і далі не має!
То виходить, що Закон про виключення ст.286-1 ККУ, так і не виключив статтю-? А треба було додати в ст.130 КУпАП відповідальність за водіння авто-?
ВРУ мала прийняти закон про внесення змін до КУпАП та КК України і викласти ст. 130 в новій редакції а ст. 286-1 виключити. От і все! Тоді усе б стало на свої місця!
Щойно почитала на сайті ВРУ вказаний вище закон від 17.06.2020 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/720-20#Text І ним виключено пункт про ввикладення ст. 130 в новій редакції (де тільки судна). Тож видається, що цим законом фактично скасовано доповнення КК статтею 286-1 та скасовано зміни до ст. 130 КпАП. Тому не ясно, чому автор вважає, що редакція з "керуванням суднами" лишилась без змін. Цитата з закону: "117. У розділі I Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень" (Відомості Верховної Ради України, 2019 р., № 17, ст. 71): 1) у пункті 1: підпункти 2-4, 7 виключити;". Але згодна з коментаорами щодо містичної відсутності змін у КК та КпАП на сайті ВРУ, бардак. Буде повно оскаржень.
В більшості випадків судді як і раніше застосовують попередню редакцію ст. 130 КУпАП.
ч. 6 ст. 2 КУпАП і ст. 3 КК України, передбачає порядок внесення змін! А закон від 3 липня вніс зміни в Кодекс? Відповідь - НІ, вніс зміни в закон який встановлює відповідальність , - НІ!
Яким законом встановлено (відновлено ) відповідальність за керування транспортним засобом у стані сп'яніння? Покажіть !
Згодна, порядок порушено.Тому, очевидно, і відсутні зміни у текстах цих кодексів. Однак по цій логіці, тоді і в КпАП не скасовано зміни, і в КК не скасовано кримінальну відповідальність (тобто ст. 286-1). В будь якому разі, порушення процедури внесення змін призведе до чехарди у практиці. Адже справді в кодекси зміни не внесено, але можна доводити, що і внесення попередніх змін з 03.07 не відбулося
Тому варіантів тільки два: 1. Визнання закону 720-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень», таким що не відповідає Конституції України. 2. Прийняття ВР України Закону про внесення зміни до КК України і КУпАП. Якщо цього не буде зроблено, то створений ВРУ хаос призведе як до соціальних наслідків так і фінансових!
Підтримую, ВР України має сказати своє слово.