4
1
4053
Керування автомобілем в стані алкогольного сп’яніння є одним із найбільш тяжких порушень правил дорожнього руху, яке несе в собі високий рівень суспільної небезпеки, незважаючи на це статистика вказує лише на зростання випадків вчинення даного правопорушення. Важко сказати, що саме спонукає водіїв вчиняти подібного роду правопорушення, адже кожен з них знає про наслідки його вчинення.
Для повного розуміння такої проблеми як алкоголь за кермом та наслідків які вона несе, слід звернутись до статистики офіційно зареєстрованих випадків в Україні.
Така велика кількість справ за керування автомобілем в стані сп’яніння свідчить про цілковите ігнорування водіями не тільки встановлених правил, а й інстинкту самозбереження, адже постійно трапляються випадки ДТП з фатальними наслідками до яких причетні нетверезі водії.
Слід звернути увагу, що тенденція п’яних водіїв тільки зростає. Так, в 2018 році загальна кількість відкритих справ за «алкогольною» статтею в порівнянні з 2017 роком збільшилась майже на 6%.
Незважаючи на сумну статистику, з боку законодавця не було зроблено жодних вагомих спроб щодо вирішення цього соціально небезпечного явища.
Єдиним кроком законодавця в бік розв’язання даної проблеми стало виокремлення даного правопорушення як кримінального проступку та чергове збільшення штрафу, але радіти поки ще рано.
Слід нагадати, що не так давно Законом № 1446-VIII від 07.07.2016 вже було збільшено суми штрафів за нетверезе керування автомобілями, але з огляду на статистику, яка вказує лише на щорічне збільшення справ за ст. 130 КУпАП, великі штрафи не лякають наших водіїв.
Вирішити проблему суто збільшивши штраф не вдасться, інше питання статус кримінального проступку та страх у водіїв перед можливою судимістю.
Наразі виникає багато запитань щодо процедури затримання, вручення підозри та повноважень дізнавача, який фактично і буде розслідувати такі кримінальні проступки.
Окремим питанням також залишається процедура проведення огляду на стан алкогольного сп’яніння. Змінами передбачено, що медичне освідування буде проводитися протягом трьох годин з моменту затримання особи, яка вчинила кримінальний проступок.
Самим кримінально процесуальним кодексом, в рамках якого буде проводиться дізнання таких правопорушень наразі не передбачено процедури проведення огляду на стан алкогольного сп’яніння, тому незрозуміло як саме буде виглядати процедура його проходження, та чи будуть внесені зміни в діючий порядок.
Оглядаючи статистичні данні, неможливо не звернути увагу на співвідношення двох чисел: загальної кількості справ та кількості осіб, які фактично були піддані покаранню.
Так, лише 51% осіб щодо яких було відкрито справу за нетверезе керування понесли покарання.
Така тенденція свідчить про великі законодавчі діри, які дозволяють правопорушникам за допомогою різних методів уникнути покарання.
Крім «дірявого» законодавства, ухиленню від відповідальності сприяє також повна некомпетентність правоохоронних органів. Лише за 2018 рік майже 10% з загальної кількості справ направлялись судом до поліції на дооформлення.
Основними причинами направлення справ на дооформлення стали: неправильність заповнення працівниками поліції протоколу про адміністративне правопорушення, порушення поліцейськими процедури проведення огляду на стан алкогольного сп’яніння та інші порушення, вчиненні працівниками поліції під час оформлення адміністративного матеріалу за ст. 130 КУпАП.
Наостанок приведемо цікаву Інфографіку пов’язану с «алкогольною» статтею:
Шановні «нетверезі водії»! Пам’ятайте, що підчас керування автомобілем в такому стані знижується увага та швидкість вашої реакції, в результаті чого ви наражаєте на небезпеку не тільки себе а й оточуючих.
Сподіваємося, що нові зміни до вирішення даної проблеми принесуть позитивні результати та нетверезих водіїв на дорозі стане значно менше.
Автор консультації: Роман Бонацький
Джерело: ЮК "KODEX"
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
213
Коментарі:
0
Переглядів:
156
Коментарі:
0
Переглядів:
221
Коментарі:
0
Переглядів:
560
Коментарі:
0
Переглядів:
1090
Коментарі:
1
Переглядів:
604
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.
Да простит меня автор, но, такое впечатление, он далёк от практики рассмотрения этих дел. А я ими много занимаюсь. Поэтому изложу свои наблюдения. Рост количества протоколов по 130-й объясняется активностью патрульной полиции, достойной лучшего применения. Реально пьяных водителей - меньшинство по этим делам! 1. Ст.130 КоАП предусматривает одинаковую ответственность за собственно управление в состоянии опьянения и за отказ от медосмотра. Я уже не раз писал, что конституционность такой нормы вызывает большие сомнения. Если (и это моё наблюдение подтверждается давно работающими судьями) лет 10 назад большинство протоколов было на пьяных, то сейчас - большинство протоколов именно за отказ. 2. Если ещё года 3 назад большинство протоколов за отказ были по подозрению на алкогольное опьянение, то теперь - на наркотическое. Почему? Потому что на алкоголь проверяют на месте, а на наркотики надо ехать в медучреждение. Во всяком случае, так написано в инструкции, которой пользуются полицейские, хотя в ст.266 КоАП написано нечто противоположное. Вы верите в то, что 5 лет назад было большинство пьяниц, а сейчас стало большинство наркоманов? И я не верю. 3. БОЛЬШИНСТВО ПРОТОКОЛОВ ЗА ОТКАЗ СОСТАВЛЯЕТСЯ НА ЛЮДЕЙ, НЕ НАХОДЯЩИХСЯ В СОСТОЯНИИ ОПЬЯНЕНИЯ, ПРИЧЁМ ПОДОЗРЕНИЯ ПОЛИЦЕЙСКИХ В ИХ АДРЕС ИСКУССТВЕННЫЕ! В протоколе пишут - "нарушение координации и речи" как якобы признаки опьянения. Смотришь видео с нагрудных камер самих полицейских - человек нормально двигается и общается! Зачем это всё делается? Шантажировать человека потерей нескольких часов на поездку к наркологу, оставленным на дороге автомобилем с пассажирами, срывом всех планов и т.п. И получить на ровном месте "палку" в виде протокола по 130-й за отказ! При этом часто не предупреждают, что это нарушение, просто говорят водителю: "Да вы просто напишите, что отказываетесь!". Пользуются тем, что об этой ответственности многие не знают. В условиях, когда за это нарушение не только штраф, но и обязательное лишение права управления, - во многих случаях это очень сильно испорченная людям жизнь. Ради чего? "Показателя"? Не знаю, но факт остаётся фактом. 4. Случаи, когда, собственно, само опьянение пишут безосновательно, тоже есть. Вот буквально сейчас у меня лежат материалы, когда человека доставили в медучреждение, выдали заключение, что он, якобы, в состоянии наркотического опьянения. Кстати, не соответствующее требованиям инструкции вообще. Человек едет в другое медучреждение, проходит медосмотр, - трезвый! Причём речь именно о якобы наркотическом опьянении; если от алкогольного, теоретически, мог протрезветь, то наркотики так быстро не вывелись бы из организма. Есть случаи использования алкотестеров "Драгер" за пределами их температурного диапазона, и много чего ещё. 5. Мой вывод: из всех протоков по 130-й НЕ МЕНЕЕ ПОЛОВИНЫ - это "разводы" со стороны полиции. Зачем они это делают (при том, что, в отличие от "старой" ГАИ, случаи взяток - единичны) -я не знаю. Возможно, ради "показателя". Но факт остаётся фактом. 6. Почему многие "пьяные не несут ответственности"? Во-первых, из-за нехватки судей и загрузки существующих, часто не укладываются в 3-месячный срок. Но это второстепенная причина. Главная - качество оформления самих материалов патрульной полицией! БОЛЬШИНСТВО таких материалов оформлены с нарушениями. Такими, что, при всём упрощённом подходе к рассмотрению дел об административных правонарушениях, многие дела судьи либо вынуждены закрывать за отсутствием состава правонарушения, либо возвращать на дооформление (а это - почти гарантия пропуска срока). Приём проблемы с оформлением материалов касаются как дел с "разводами", так и реально пьяных. 7. По статистике, по вине пьяных водителей происходит несколько процентов от общего количества ДТП. Это не значит, что с пьяными бороться не надо. Бороться надо, но не такими методами, какими это делается сейчас... Однако сама опасность этого нарушения и общественная истерия около него (очень выгодные полиции) - сильно преувеличены.