Главная Блог ... Консультации от юристов Зняття мораторію на перевірки. До чого готуватись? Зняття мораторію на перевірки. До чого готуватись?...

Зняття мораторію на перевірки. До чого готуватись?

Отключить рекламу
 - tn1_znyattya_moratoriyu_na_perevirki_do_chogo_gotuvatis_1_5c911368a2fd3.jpg

Законом про державний бюджет України на 2018рік було внесено зміни до Закону №1728 Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та продовжено дію мораторію на перевірки бізнесу до 31 грудня 2018 року. На 2019 рік обмежень щодо проведення перевірок суб'єктів господарювання не встановлено.

Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» підставою для проведення комплексного планового заходу державного нагляду (контролю) щодо суб’єкта господарювання є внесення одного й того самого суб’єкта господарювання до планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) різних органів державного нагляду (контролю).

Наказом ДРСУ від 15 листопада 2018 року №152 затверджено План здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2019 рік. Всього таких перевірок на цей рік заплановано понад 110 тисяч і понад 27 тисяч будуть комплексними перевірками.

План комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2019 рік розміщено на веб-порталі https://inspections.gov.ua/, де є можливість перевірити чи внесено Ваше підприємство до плану заходів будь-якого органу.

Найбільше перевірок запланувала Держслужба з надзвичайних ситуацій, Держслужба з питань безпеки харчових продуктів і захисту прав споживачів, Держслужба з питань праці і Державна фіскальна служба.

Про проведення планової перевірки підприємство має бути повідомлено не пізніше, ніж за 10 днів до перевірки. Про позапланову перевірку підприємство, швидше за все, дізнається в день перевірки.

Строк здійснення планового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб’єктів мікро-, малого підприємництва - п’яти робочих днів.

Тепер, детальніше зупинимось на тому, що потрібно знати при першому «знайомстві» з перевіряючими органами.

До початку проведення перевірки інспектори з Держпраці повинні пред’явити суб’єкту господарювання наступні документи:

• посвідчення (направлення), де повинно бути зазначено: найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід; найменування суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; місцезнаходження суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід; номер і дата наказу (рішення, розпорядження), на виконання якого здійснюється захід; перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім'я та по батькові; дата початку та дата закінчення заходу; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо); підстави для здійснення заходу; предмет здійснення заходу; інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення).

• службове посвідчення, що засвідчує посадову особу Держпраці, та копію такого посвідчення (направлення).

• у разі проведення позапланової перевірки за дотриманням законодавства про охорону праці на підставі звернення фізичної особи (фізичних осіб) пропорушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави — копію погодження Державної служби України з питань праці на проведення такої перевірки.

До початку проведення перевірки перевіряючі ДФС України повинні пред’явити суб’єкту господарювання наступні документи:

• направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення перевірки, найменування та реквізити суб'єкта або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид, підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Підпис та печатка є обов’язковими реквізитами направлення;

• копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються ті ж самі реквізити що й у направленні;

• службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред'явлення суб’єкту господарювання цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням встановлених законом вимог є підставою для недопущення Вами посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки.

Нагадаємо, що штрафи за порушення законодавства про працю з січня 2019 року суттєво зросли. Так, штраф за безпідставний недопуск інспектора з Держпраці до перевірки з питань додержання законодавства про працю або створення перешкод у її проведенні становить 12 519 грн., за фактичний допуск одного працівника до роботи без трудового договору, оформлення його не на повну ставку у разі фактичного виконання роботи цілий день або за виплату заробітної плати в «конверті» – 125 190 грн. за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення, а за недопуск інспектора при проведенні перевірки з питань виявлення порушень щодо допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків – 417 300 грн.

Крім цього, ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення України передбачено адміністративну відповідальність на керівника підприємства від 8 500 грн. до 17 000 грн. за фактичний допуск працівника без трудового договору.

Якщо на Ваше підприємство завітала перевірка обов’язково зверніться за допомогою до адвоката. Щоб запобігти негативних наслідків за результатами перевірок у вигляді штрафів, для виявлення потенційних небезпек радимо завчасно провести юридичний аудит підприємства та в подальшому проводити його хоча б раз на рік.

І пам’ятайте, дотримання законів – запорука успішного бізнесу!

Автор консультації: Адвокат, Керівник Департаменту по роботі з проблемною заборгованістю
ТОВ "ЮК "Захист власності"
Соломія Семенюк

(032) 261 38 77

79000, м. Львів, вул. Рилєєва, 5/1

  • 6402

    Просмотров

  • 0

    Коментарии

  • 6402

    Просмотров

  • 0

    Коментарии


  • Поблагодарить Отключить рекламу

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные консультации

    Смотреть все консультации
    Смотреть все консультации
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст

    Приймаємо до оплати