Главная Блог ... Новости Законопроект "Про заходи щодо стимулювання розвитку ІТ-індустрії в Україні" Законопроект "Про заходи щодо стимулювання розвитк...

Законопроект "Про заходи щодо стимулювання розвитку ІТ-індустрії в Україні"

Отключить рекламу
Законопроект \

В Верховній Раді України11.08.2020 року зареєстрований проект Закону України "Про заходи щодо стимулювання розвитку ІТ-індустрії в Україні" за № 3979. Введення в дію вказаного законопроекту планується з 01.01.2021 року.

Вказаний законопроект є в деякій мірі революційним, та у випадку його прийняття, може дати новий поштовх для розвитку ринку ІТ-послуг в Україні. Як, зазначається в пояснювальній записці до проекту Закону України, прийняття вказаного Закону підвищить рівень конкурентоспроможності України у сфері ІТ-індустрії, а також вже в 2021 році завдяки запровадженню стимулюючих заходів для ІТ-індустрії, передбачених законопроектом, очікується створення близько 80 000 нових робочих місць; до 2025 року очікується зростання ринку креативної індустрії до $11,8 млрд (в 2019 році він становив $ 6,2 млрд).

В проекті закону, його розробники оперують новими для українського законодавства термінами та поняттями: акселераційна програма – програма, що приймає учасників на конкурсній основі, включає ряд освітніх заходів, спрямованих на розвиток проектів в сфері цифрових технологій та інноваційної діяльності, та внесена до переліку визнаних акселераційних програм, затвердженого уповноваженим органом; види діяльності ІТ-індустрії – види економічної діяльності в ІТ-індустрії, перелік яких визначений уповноваженим органом; заявник – юридична особа, яка звертається до уповноваженого органу з клопотанням щодо внесення інформації про неї до реєстру ІТ-індустрії; працівники ІТ-індустрії – особи, які перебувають із суб’єктом ІТ-індустрії у трудових відносинах та безпосередньо задіяні у здійсненні видів діяльності ІТ-індустрії; реєстр ІТ-індустрії – реєстр, що ведеться уповноваженим органом в електронній формі, містить визначені ним відомості про юридичних осіб, що набули статус суб’єктів ІТ-індустрії в порядку, визначеному законодавством, та оприлюднюється на офіційній сторінці уповноваженого органу в мережі інтернет; суб’єкт ІТ-індустрії – юридична особа, зареєстрована за законодавством України, яка відповідає вимогам, передбаченим цим Законом та відомості щодо якої внесені до реєстру ІТ-індустрії; уповноважений орган – центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері розвитку ІТ-індустрії.

Таким чином, ті поняття, що вже тривалий час існували фактично, знайдуть своє нормативне відображення в законодавстві України, а ринок ІТ-послуг, що тривалий час демонстрував позитивну динаміку зростання, отримає державного регулятора в особі уповноваженого органу.

Законопроект передбачає заходи стимулювання розвитку ІТ-індустрії, що мають мінімум конкретики та підлягають деталізації в окремих нормативно-правових актах, а саме: 1) особливий режим оподаткування суб’єктів ІТ-індустрії відповідно до податкового законодавства; 2) особливий режим оподаткування працівників ІТ-індустрії щодо їх доходів у вигляді заробітної плати та прирівняних до неї платежів відповідно до податкового законодавства; 3) можливість обрання контрактної форми трудового договору при оформленні трудових відносин між суб’єктами ІТ-індустрії та працівниками ІТ-індустрії.

Слід зазначити, що особливий режим оподаткування суб’єктів ІТ-індустрії та працівників ІТ-індустрії щодо їх доходів у вигляді заробітної плати та прирівняних до неї платежів безпосередньо має бути забезпечено проектом Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України (щодо заходів стимулювання розвитку індустрії інформаційних технологій в Україні)» №3933-1.

Законопроектом чітко визначено перелік субєктів, до яких можуть бути застосовані заходи з стимулювання розвитку:

1) юридична особа відповідно до її установчих документів та відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДР, здійснює виключно види діяльності ІТ-індустрії;

2) розмір середньомісячної заробітної плати працівників ІТ-індустрії є не меншим за еквівалент 1 500 євро за офіційним курсом валют, встановленим Національним банком України станом на 1 січня календарного року;

3) питома вага витрат юридичної особи на оплату праці працівників ІТ-індустрії в загальній структурі її витрат є не меншою, ніж 70 відсотків;

4) розмір експортної виручки юридичної особи від здійснення видів діяльності ІТ-індустрії становить не менше, ніж 70 відсотків від її загального доходу від здійснення господарської діяльності (вимога застосовується до юридичної особи починаючи з другого календарного року після набуття статусу суб’єкта ІТ-індустрії);

Не можуть бути суб’єктами ІТ-індустрії:

1) юридичні особи, створені за законодавством України у формі державних господарських об’єднань, державних холдингових компаній, державних акціонерних товариств (компаній), їх дочірніх компаній та підприємств, державних та комунальних підприємств, установ, організацій, господарських товариств, більше 50 відсотків акцій (часток) яких прямо або опосередковано належать державі Україна або територіальній громаді;

2) неприбуткові підприємства, установи та організації;

3) юридичні особи, інформація про бенефіціарних власників яких не розкрита в порушення вимог Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань”;

4) юридичні особи, зареєстровані в офшорних зонах згідно з переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України, або юридичні особи, акції (частки) яких у сукупності більш як на 50 відсотків належать прямо або опосередковано юридичним особам, зареєстрованим в офшорних зонах;

5) юридичні особи, прямими або опосередкованими власниками 10 відсотків і більше акцій (часток) та (або) кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є держава, визнана Верховною Радою України державою-агресором, чи резидент такої держави;

6) юридичні особи, зареєстровані у державі, визнаній Верховною Радою України державою-агресором;

7) юридичні особи, зареєстровані в країнах, включених Групою з розробки фінансових заходів протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму (FATF) до переліку країн, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом, а також юридичні особи, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких належать прямо або опосередковано таким юридичним особам;

8) юридичні особи, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до законодавства України чи міжнародного права, або визнані Україною міжнародні санкції, а також пов’язані з ними особи;

9) юридичні особи, щодо яких відкрито провадження у справі про банкрутство або які визнані банкрутами;

10) юридичні особи, які перебувають в процесі ліквідації або реорганізації (крім перетворення та виділу);

11) юридичні особи, які мають невиконані зобов’язання щодо сплати податків, зборів та інших обов'язкових платежів до бюджетів України будь-якого рівня на суму понад еквівалент 10 мінімальних заробітних плат (такий розмір мінімальної заробітної плати визначається станом на 1 січня календарного року).

Юридична особа набуває статус резидента ІТ-індустрії з дня внесення відомостей про неї до реєстру ІТ-індустрії. Контроль та моніторинг дотриманням суб’єктами ІТ-індустрії вимог Закону здійснюється уповноваженим органом в порядку, визначеному його нормативно-правовими актами.

Вважаємо, що прийняття вказаного законопроекту в будь-якому разі матиме позитивний вплив на розвиток ІТ-індустрії, не зважаючи на додаткову зарегульованість з боку держави ІТ-сектору, а також, дозволить в легальний спосіб зменшити власникам ІТ-компаній податковий тягар, припинивши вишукувати схеми для мінімізації оподаткування.

Автор новини: Смирнов Андрей Андреевич

  • 2256

    Просмотров

  • 0

    Коментарии

  • 2256

    Просмотров

  • 0

    Коментарии


  • Поблагодарить Отключить рекламу

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные новости

    Смотреть все новости
    Смотреть все новости
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст

    Приймаємо до оплати