Автор не указан
5
1
10303
Отже, ви придбали довгоочікуваний автомобіль і як законослухняний громадянин застрахували свою відповідальність, оформивши страховий поліс обов’язкового страхування цивільної відповідальності.
Як показує практика, більшість громадян оформлюють страхові поліси тільки для того, щоб не платити штрафи працівникам міліції, абсолютно не думаючи про те, що ДТП може статися з кожним.
І ось тоді настає той момент, коли водій шкодує про те, що із самого початку не потурбувався про вибір надійної страхової компанії. Чому необхідно вибирати страхову компанію при оформленні страхового полісу правильно? Та тому що ви можете бути не лише потерпілим, але і, на жаль, винуватцем ДТП.
Користуйтесь консультацією: Захист прав осіб, постраждалих у ДТП та відшкодування завданих збитків
Як вибрати страхову компанію?
Варіантів може бути два.
1. Cпитати у знайомих, які вже стикалися з виплатами по ДТП, дізнатися, які страхові компанії проводять страхові виплати, а які немає. Проте, у такому разі підхід може бути суб’єктивним, оскільки іноді страхова відмовляє у виплатах абсолютно правомірно через неправильні дії самих клієнтів.
2. Правильніший варіант – це шукати страховика за рейтингом найбільш надійних компаній, який можна знайти в інтернеті на відомих майданчиках ЗМІ. Тут містяться актуальні рейтинги страхових компаній України, які пропонують послуги із страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів.
Сталося ДТП – ваші дії
Про те, як поводитися при ДТП розказано нами в окремій статті. Тут же ми розповімо, як необхідно діяти, щоб отримати страхове відшкодування, якщо ви є потерпілим.
Із самого початку вам необхідно записати дані страхового полісу винуватця ДТП і невідкладно, проте не пізніше за 3 робочих дні письмово повідомити в його страхову компанію про ДТП. Такий обов’язок встановлений в статті 33 Закону України “Про обов’язкове страхування цивільної відповідальності власників наземних транспортних засобів” (далі – Закон).
Окрім цього, рекомендуємо повідомити про ДТП так само і свою страхову компанію, що убезпечить вас від можливих претензій. У працівників ДАІ обов’язково візьміть довідку про ДТП – вона потрібна буде для страхової компанії.
Після отримання письмового повідомлення про ДТП на протязі 2-х робочих днів страховик зобов’язаний почати розслідування страхового випадку, направити відповідні запити в компетентні органи і провести інші необхідні дії. Так само на протязі 10-ти робочих днів з дня отримання повідомлення про ДТП страховик повинен направити свого аварійного комісара (експерта) для визначення причин настання страхового випадку і розмірів збитку.
Важлива деталь: якщо страховик не направить свого представника протягом вказаного часу, то ви маєте право викликати свого аварійного комісара (експерта) і визначити розмір збитку. При цьому, вартість експертизи має бути відшкодована страховиком (стаття 34 Закону).
I. Направлення страховику заяви про страхове відшкодування
У статті 35 Закону вказано, що протягом 30-ти робочих днів з дня подання повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду ви повинні подати страховикові заяву про страхове відшкодування. У цій же статті встановлені вимоги до цієї заяви і перелік необхідних документів. Уважно з ними ознайомтеся і заповніть заяву в строгій відповідності з положеннями Закону.
Обов’язково збережіть собі копію заяви! Це послужить гарантією, якщо необхідно буде звертатися до суду.
Дуже часто бувають випадки, коли експерти страхової компанії навмисно занижують розмір збитку, оскільки страховикові вигідно заплатити якомога менше. У цій ситуації ви маєте право притягнути незалежного експерта-оцінювача і на підставі його висновку вимагати відповідні виплати.
Згадайте новину: Дорожчає обов'язковий страховий поліс "Зелена карта"
Який збиток відшкодовує страхова компанія?
Згідно ст. 29 Закону страхова компанія відшкодовує витрати, пов’язані з відновним ремонтом автомобіля з урахуванням його зносу. Окрім цього, страховик зобов’язаний відшкодувати витрати на евакуацію транспортного засобу до місця його стоянки.
Нерідкі випадки, коли після ДТП автомобіль не підлягає ремонту, тобто вважається фізично знищеним (якщо його ремонт є технічно неможливим або економічно необгрунтованим). У такому разі страхувальникові відшкодовується різниця між вартістю автомобіля до і після ДТП, і витрати на евакуатор. Який максимальний розмір збитку можна компенсувати?
Максимальний розмір страхової суми визначений в статті 9 Закону і складає:
- не більше 50 тис. грн. на одного потерпілого за шкоду, заподіяну майну потерпілого;
- не більше 100 тис. грн. на одного потерпілого за шкоду, заподіяну життю і здоров’ю потерпілого.
Необхідно пам’ятати, що сума страхового відшкодування за шкоду, заподіяну майну потерпілого, зменшується на розмір франшизи, встановленої в страховому полісі. Якщо внаслідок ДТП потерпілому спричинена шкода життю і здоров’ю, то він має право на відшкодування моральної шкоди у розмірі 5% від страхової виплати (стаття 26-1 Закону).
II. Кому і в які терміни здійснює страхове відшкодування страховик?
Для відповіді на це питання звернемося до статті 36 Закону, згідно якої страховик впродовж 15 днів з дня узгодження ним розміру страхового відшкодування з особою, що має право на отримання відшкодування, але не пізніше чим через 90 днів з дня отримання заяви про страхове відшкодування, зобов’язаний у разі визнання ним вимог заявника обгрунтованими – прийняти рішення про здійснення страхового відшкодування (регламентної виплати) і виплатити його. У разі невизнання таких вимог – відмовити у виплаті, письмово сповістивши про це страхувальника з вказівкою конкретних причин відмови. Ця стаття також встановлює, що виплату можна проводити як на рахунок потерпілого, так і безпосередньо на рахунок тієї СТО, яка проводитиме ремонт автомобіля.
Важливою деталлю є те, що при відшкодуванні збитку на рахунок потерпілого, страхова сума зменшується на розмір ПДВ. Щоб отримати компенсацію ПДВ, вам необхідно після ремонту транспортного засобу документально підтвердити страховикові розмір проведеного ремонту.
Що робити, якщо у винуватця немає страхового полісу “автоцивілки” або його страхова компанія-банкрот?
В цьому випадку згідно статті 41 Закону вам необхідно звертатися безпосередньо в Моторно-транспортне страхове бюро України (скорочено МТСБУ), яке і проводить регламентні виплати потерпілому. Проте, якщо у вас є договір добровільного страхування автомобіля (КАСКО) і ви можете отримати по ньому страхове відшкодування, то МТСБУ відшкодує лише ту частину шкоди, яка не компенсована за договором КАСКО.
III. Страхова компанія не платить вчасно або взагалі відмовляє у виплаті.
Що робити? Якщо вам від страхової компанії прийшла письмова відмова у виплаті, то тут без участі досвідченого адвоката не обійтися. Адже саме він зможе проаналізувати, наскільки законними є підстави для відмови і чи є шанси її оскаржити.
Проте, частенько страхові компанії відмовляють у виплаті з надуманих причин або ж всіляко затягують проведення виплат, посилаючись на різні “обставини”.
У такій ситуації вам необхідно здати нарочним або надіслати рекомендований лист з повідомленням в страхову компанію з претензією про незаконну відмову в страховій виплаті або необгрунтованому затягуванні термінів проведення виплат.
Користуйтесь консільтацією: ДТП. Що робити, якщо страхового відшкодування недостатньо або цивільно-правова відповідальність заподіювача шкоди в ДТП не застрахована?
Копію претензії рекомендуємо направити в МТСБУ і Держфінпослуг для відома. Якщо ж ваша претензія залишилася без задоволення, то тут останнім варіантом залишається найняти досвідченого адвоката по ДТП і звернутися до суду. При цьому, із страхової компанії буде стягнутий не лише розмір збитку, але і витрати на правову допомогу адвоката!
Автор: Юрій Усманов
Джерело: Правова консультація
Просмотров
Коментарии
Просмотров
Коментарии
Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях
Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис
На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение
Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу
Просмотров:
177
Коментарии:
0
Просмотров:
147
Коментарии:
0
Просмотров:
332
Коментарии:
0
Просмотров:
395
Коментарии:
0
Просмотров:
609
Коментарии:
0
Просмотров:
744
Коментарии:
1
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.
Да... Попробую прокоментировать данную статью. Для начала. Закон Украины "Про обовязкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" - надалі ЗУ 1961-15 , это самый коррупционный закон Украины, вернее один из самых коррупционных законов.Направлен не назащиту участников дорожного движения, а на чрезмерное обогащение субъектов хозяйствования, которые получили лицензию на проведение "страховой " деятельности. Почему "страховой" я взял в кавычки?7 Потому что все эти ПАТ, ПрАТ "СК "Грабитель" пишутся в кавычках!Что это даёт? Для слабо орентирующихся - называть себя гордр СТРАХОРВИК!!! Хотя по сути эти все "страховики" обычные торговцы тапочками т.е. ПОЛИСАМИ! А целю деятельности любого хозяйствующего субъекта есть что? Получение ПРИБЫЛИ!!!Какая "забота"об участниках дорожного движения??? Прибыль!! Сверхприбыль!!!Банки на втором месте по получению прибыли! Хотя у нас 99% "бандков" такие же мошенники и воры как "страховые" ! Для примера; Кто главный акционер ПАТ "КраЇна" ? Вот источник коррупции.. Теперь ближе к теме. Государство, в лице Верховной Зрады в несколько этапов, усилиями ( десятки, если не сотни миллионов гривен)протащили этот скотский закон! Почему скотский! Да в нём каждая статья дышит скотским отношением к участникам дорожного движения! Берём статью 1 Закона УкраЇни «Про страхуванн» надалі ЗУ85/96-вр, Страхування – це вид цивільно-правових відносин…ЗА РАХУНОК ГРОШОВИХ ФОНДІВ, що формуються шляхом сплати фізичними особами..страхових платежів…та доходів від розміщення коштів цих фондів! Де ви бачите гроші «страховика»??? Це наші кошти!Так «страховик» ще розміщує наші кошти, отримує процент від банків…Де піклування про платника-водія!??? Тут перша складова КОРРУПЦІЇ! Ніколи «страховик» не буде як у цивілізованій страні відшкодовувати реальні збиткі! Ніколи!!! Тому є статті у ЗУ 1961-15, які повністю стоять на стороні господарюючого суб`єкта! Чому так? А створены з своєю правовою невизначеністю! Де шо не стаття то ПРОТЯГОМ,Протягом -15,30.не пізніше 90 діб… Це приклад не тупості законотворця, а перша ознака коррумпованності, приватних контор, торговцев тапками та Верховних Зрадників!На шкоду учасників дорожнього руху! А що означаэ "затягування" виплат ???? На хочаб на 30 дыб!? Я своъм учням наводив приклад! Дивимось статистику сколько денег собрали "страховики" ? Берём минимум 1.000.000 гивен. Размещаем в банк под учётную ставку !! Считайте сколько "капнет" за месяц, два...три!! Ешё раз-НАШИХ С ВАМИ ДЕНЕГ! Берём выплаты! Вы посмотрите сколько граничений...И ВТВ, И "износ", а особенно НДС- это вообще скотская "поправкав" полностью коррупционная! Статья 15 Закону України "Про захист прав споживачів" встановлює що "ціна продукції повинна!!! включати в себе всі податки та неподаткові обовязкові платежі, які відповідно до законодавства сплачуються споживачем під час придбання відповідної продукції!!! Нет! "страховику " подай документи що сплатив податок!!!смотри скотскую статтю 36.2 ЗУ 1961-15!!! Но и это ещё не всё! Этот так называемый ЗУ 1961-15 вообще не просто попирает Конституцию...Переворачивает верховенство права! Читаем статть 2 ЗУ 1961-15...якщо норми цього закону передбачвють інше, ніж положення ІНШИХ АКТІВ ЦИВІЛЬНОГО ЗАКОНОДАВСТВА (примітка Констітуція, Цивільний Кодекс України,ЗУ"Про захист прав споживача", "Про оцінку та оціночну діяльність"") то застосовуються нрми цього закону!!! Скотство??? Полное! И єто законодательное скотство распространяется на миллионы!!!граждан Украины-водителей!!! Смотрим статью 999 ЦКУ (дьявол перевёрнутый)..2. До відносин, що випливають із обов'язкового страхування, застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено актами цивільного законо¬давства.!!!! А "інше встановлено" ЗУ 1961-15 !!! Т.е. Цивільний Кодекс України-це гівно у порівнянні з законом 1961-15 ?? Так чи ні? Виходить так! Бо водії ніхто у порівнняні з коррупціонерами верховної зради.. А заборона на користування майном (автомобілем) у разі відсутності при собі Поліса!!! Достоєвський відпочиває! Це дурні приймають такі "закони"?? Ні! Дурні хто обирав оціх злодіїв! Поки на останнє. Хто бачив у вільному продажу закон 1961-15 ? Окрім інтернету. Конституція є. ЦКУ -є, інші закони.. А того закону, який зачипає інтереси мілліонів споживачів фінансових послуг -нема!!! От і думайте! Бо зі мною все буде гаразд! Нащо мені знати як знущаються над правом! Станеться - знайду адвоката! Подам в суд! А суд тільки букву буде читати! Отоді і заплачите!