18
5
36667
Згідно існуючого порядку, при оформленні у нотаріуса договору купівлі-продажу, покупець квартири сплачує збір на обов’язкове пенсійне страхування в розмірі 1% від вартості квартири. Але при цьому не потрібно забувати, що від даного збору звільняються особи, які придбавають житло вперше.
Питання сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій згідно із Законом України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» № 400/97-ВР регулюється «Порядком сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 1998 року за №1740.
Цим Порядком вказано, що збір на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна сплачується підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та фізичними особами, які придбавають нерухоме майно, у розмірі 1 відсотка від вартості нерухомого майна, зазначеної в договорі купівлі-продажу такого майна, за винятком державних підприємств, установ і організацій, що придбавають нерухоме майно за рахунок бюджетних коштів, установ та організацій іноземних держав, що користуються імунітетами і привілеями згідно із законами та міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також громадян, які придбавають житло і перебувають у черзі на одержання житла або придбавають житло вперше.
Здавалося б, все зрозуміло – якщо людина вперше купує квартиру, то вона звільняється від сплати 1% вартості квартири в ПФУ. Але не все так просто! Нотаріус не приступить до оформлення договору купівлі-продажу, поки не побачить квитанцію про сплату 1% в ПФУ. Нотаріальне посвідчення договорів купівлі-продажу нерухомого майна здійснюється за наявності документального підтвердження сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна.
Таким чином, незалежно від наявності чи відсутності в минулому подібних угод, всі зобов’язані сплачувати збір на обов’язкове державне пенсійне страхування, і вже після оформлення угоди повертати сплачені кошти.
Що ж для цього потрібно?
По-перше, написати до відділення ПФУ, яке вказано в квитанції, звернення про повернення помилково сплачених грошових коштів. До звернення прикласти копію квитанції про сплату збору, та копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно для підтвердження, що майно придбано вперше.
Після отримання впродовж 30 днів відповіді з відмовою в поверненні коштів, потрібно готувати позов до адміністративного суду. Позов подається не пізніше 6-ти місяців з моменту отримання відмови від ПФУ. Даний тип справ розглядається в спрощеному письмовому провадженні без виклику сторін. На протязі від 2 до 4 місяців можна чекати на отримання рішення суду.
Але навіть отримавши нарешті рішення суду та дочекавшись поки воно набере законної сили, не можна складати руки, адже боротьба за свої кошти на цьому не закінчується!
Наступним кроком буде подання до суду, що виніс рішення, заяви про видачу виконавчого листа для стягнення в примусовому порядку з ПФУ 1% збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та судового збору.
Надалі, зібравши пакет необхідних документів, направити його до відповідного управління Держказначейства, пересвідчившись перед цим чи виконано пенсійним фондом рішення суду в частині сформування подання до Держказначейства.
Лише після цього можна чекати на виконання рішення та повернення коштів на свій рахунок, вказаний в заяві до Держказначейства.
Окремо слід зазначити, що так як станом на сьогоднішній день відповідного правового механізму перевірки інформації про факт придбання нерухомості вперше не існує, це призводить до ситуацій, коли особа придбаває квартиру, користується деякий час, потім її продає, а з часом купує іншу. При цьому на час купівлі в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно інформація про попередню угоду вже буде відсутня, і таким чином можна буде знову повертати сплачений збір, не дивлячись на те, що дана угода зовсім не перша!
З рештою, вся процедура з моменту оформлення купівлі-продажу у нотаріуса до моменту повернення коштів займає від 6 місяців до 1 року. Для того, щоб пройти цей довгий шлях без помилок, раджу звертатися за допомогою до досвідчених фахівців.
Автор консультації: Дончак Дмитро
Просмотров
Коментарии
Просмотров
Коментарии
Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях
Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис
На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение
Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу
Просмотров:
200
Коментарии:
0
Просмотров:
945
Коментарии:
1
Просмотров:
342
Коментарии:
0
Просмотров:
234
Коментарии:
0
Просмотров:
321
Коментарии:
0
Просмотров:
594
Коментарии:
0
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.
Це в теорії. На практиці ПФУ таку довідку не замовляє, суд таку довідку теж не замовляє, а розглядає ту, яку надав позивач разом з позовом. Позивач в свою чергу замовляє саму звичайну довідку на сайті мінюсту за 23грн.
не все так як описано або не завжди так...Для отримання повернення 1% пфу після набрання рішенням законної сили достатньо звернутися до ПФУ із заяви про отримання подання в органи казначейства для повернення коштів... після цього вже звернутись в казначейство з пакетом документів та оригіналом подання пфу...
Дякую за коментар. Слушне зауваження, але насправді алгоритм дій залежить від поведінки ПФУ, який може на виконання рішення суду або направити подання до Держказначейства (як і вимагалося в рішенні суду), або надіслати позивачу. Розписувати в статті всі можливі варіанти дій ПФУ немає сенсу. До речі, останнього разу після подібної справи позивачу повернули 1%, але не повернули судовий збір, бо ПФУ каже - чекайте, зараз немає для цього коштів...
При цьому на час купівлі в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно інформація про попередню угоду вже буде відсутня, і таким чином можна буде знову повертати сплачений збір, не дивлячись на те, що дана угода зовсім не перша! Тут є неточність. Існує два види інформації, яку можна отримати з Реєстру- актуальна і деталізована. В другому випадку видає всю інформацію з історією. Єдина проблема- інформація про операції з нерухомістю до 2012 року, тоді інформація в Реєстрі відсутня.
То марна справа. Те що попало в казну повернути, то не хватить коштів, часу та нервів. Був такий випадок з 5% податком. Продавець заплатив податок 5% при продажу квартири, так як право власності було в нього менше 3 років. Договір купівлі- продажу оформляли з відстрочкою платежу на 2 місяці. Через 2 місяці договір розірвали, так як в покупця не знайшлося решти суми доплатити і продавець втратив велику суму 5% за податок. А через тиждень продав квартиру другому покупцеві і заплатив знову 5% як за другий продаж житла в поточному році. Ніякі ходіння по кабінетах нічого не дали. Теоретично можливо але практика інша.