Все про запит про надання публічної інформації
-
Автор:
Автор не указан
-
11
-
6
-
49149
Запит на інформацію – це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться в його володінні (наприклад, інформація щодо використання бюджетних коштів або копія рішення сесії міської ради). Тобто йдеться про раніше створену інформацію, якою володіє розпорядник. Для відповіді на інформаційний запит розпорядник не повинен створювати нову інформацію (готувати аналітику, надавати роз’яснення тощо.
Потрібно відрізняти “Запит на інформацію” від “Звернення громадянина”. Звернення – це викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. Звернення регулюються спеціальним Законом України «Про звернення громадян». Закон «Про звернення громадян» не дозволяє надсилати звернення в електронній формі, воно має бути оформлене у вигляді документа і відправлене, або передане у відповідний орган.
Що є публічною інформацією?
Публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених Законом “Про доступ до публічної інформації”.
Хто має право доступу до публічної інформації?
Право на доступ до публічної інформації, відповідно до Закону, мають:
– фізичні особи (громадяни України, іноземці, особи без громадянства)
– громадські об’єднання без статусу юридичної особи
– юридичні особи.
Хто є розпорядниками публічної інформації?
Розпорядники інформації | Інформація, яку вони зобов’язані надавати |
Суб’єкти владних повноважень (державні органи, органи місцевого самоврядування, але не окремі посадові чи службові особи) | Будь-яка публічна інформація, що не віднесена відповідно до закону до інформації з обмеженим доступом, і яка знаходиться у їхньому володінні |
Юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету АРК | Інформація щодо використання бюджетних коштів |
Особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб’єктів владних повноважень згідно з законом чи договором | Інформація, пов’язана з виконанням їхніх обов’язків |
Суб’єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями | Інформація щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них |
Суб’єкти господарювання, які володіють: а) інформацією про стан довкілля, б) інформацією про якість харчових продуктів і предметів побуту, в) інформацією про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні події, що сталися або можуть статися і загрожують здоров’ю та безпеці громадян, г) іншою інформацією, що становить суспільний інтерес. |
Інформація, вказана у підпунктах “а – г”. |
Як оформити запит на інформацію?
Електронний запит на отримання інформації подається у довільній формі. При цьому обов’язково необхідно вказати:
1) прізвище і ім’я запитувача для фізичної особи (найменування – для юридичної особи), поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер телефону, якщо такий є. При цьому слід врахувати, що Закон не вимагає будь-якого підтвердження справжності вказаних прізвища та імені;
2) загальний опис інформації, яку запитувач хотів би отримати (вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит). Якщо вам відома назва чи інші реквізити конкретного документа, який ви запитуєте, то вкажіть їх; якщо ні – то наведіть якомога точніший опис інформації, яка вам потрібна.
Запит, який буде відправлено електронною поштою, можна підготувати на сайті “Доступ до правди“, який працює як уніфікована платформа для надсилання електронних запитів розпорядникам інформації.
Запит у письмовому вигляді надається у довільній формі (див. відео вище). Для подання запиту в Міністерство юстиції можна скористатися зразками, які міністерство розмістило на власному сайті:
ФОРМИ ДЛЯ ПИСЬМОВОГО ПОДАННЯ ЗАПИТУ НА ОТРИМАННЯ ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ:
- від фізичної особи (зразок);
- від юридичної особи (зразок);
- від об’єднання громадян без статусу юридичної особи (зразок).
Чи необхідно платити за надання інформації?
Інформація на запит надається безкоштовно.
У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.
Розмір фактичних витрат визначається відповідним розпорядником на копіювання та друк в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо розпорядник інформації не встановив розміру плати за копіювання або друк, інформація надається безкоштовно.
При наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
Cтрок розгляду запитів на інформацію
Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим.
У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
До якої інформації може бути обмежено доступ?
Інформацією з обмеженим доступом є:
– конфіденційна інформація про фізичну або юридичну особу;
– таємна інформація (державна, адвокатська, лікарська, нотаріальна та інші види таємниць);
– службова інформація.
Обмеження доступу до інформації здійснюється лише при дотриманні трьох вимог:
1. Якщо обмеження відповідає одному з таких інтересів:
– в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам;
– для охорони здоров’я населення;
– для захисту репутації або прав інших людей;
– для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя.
2. Якщо розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам.
3. Якщо шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.
Якщо розпорядник відмовляє в наданні інформації у зв’язку з обмеженням доступу до неї, він може це зробити, лише з наданням обґрунтування відповідно до трьох зазначених вище вимог.
Відповідальність за ненадання інформації
Право на доступ до публічної інформації гарантується юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації. Рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. За порушення Закону “Про доступ до публічної інформації” передбачено адміністративну відповідальність у вигляді штрафу у розмірі від 425 до 850 грн (25-50 НМДГ). Із скаргами на такі порушення слід звертатися до прокурорів.
Оскарження ненадання інформації
Оскаржити ненадання інформації заявник може самостійно, або звернутися за допомогою до адвоката чи громадських організацій. Громадська організація «Інститут Медіа Права» підтримує Фонд захисту права на доступ до інформації, який було створено у 2012 році з метою забезпечення належного виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації». Кожен, чиє право на доступ до інформації порушене, має змогу безоплатно отримати допомогу фахівця для юридичного супроводу справи. Оплата праці фахівців здійснюється за кошти Фонду.
Рішення про надання юридичного супроводу у судових справах щодо доступу до інформації приймає Наглядова рада Фонду. При обранні судових справ, юридичний супровід яких фінансуватиметься з Фонду, Наглядова Рада буде керуватися наявністю законних підстав для захисту позиції позивача і дотриманням процесуальних строків на звернення до суду.
Законодавство в сфері доступу до публічної інформації
Закон України «Про Інформацію»
Закон України «Про доступ до публічної інформації»
Науково-практичний коментар до Закону України «Про доступ до публічної інформації» (документ PDF)
Указ Президента України «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації»
Указ Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення доступу до публічної інформації в допоміжних органах, створених Президентом України»
Постанова КМУ «Про затвердження граничних норм витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію»
Питання виконання Закону України “Про доступ до публічної інформації” в Секретаріаті Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органах виконавчої влади»
Право на доступ до публічної інформації відрізняється від права на інформацію, адже його суть полягає не в свободі слова і не в праві зберігати та поширювати інформацію, а в можливості отримати інформацію, яка становить суспільний інтерес.
Джерело: corruptua.org
-
Просмотров
-
Коментарии
Просмотров
Коментарии
Другие наши сервисы:
-
Бесплатная консультация
Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях
-
ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ
Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис
-
ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР
На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение
-
КАТАЛОГ ЮРИСТОВ
Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу
Популярные консультации
Смотреть все консультации-
Продажа имущества должника на электронном аукционе
Просмотров:
277
Коментарии:
0
-
Вийти на пенсію за віком: як і куди подати заяву та коли розпочнуться виплати
Просмотров:
495
Коментарии:
0
-
Встановили факт батьківства після смерті чоловіка
Просмотров:
563
Коментарии:
1
-
Являться в суд для рассмотрения дела против ТЦК?
Просмотров:
462
Коментарии:
0
-
Кредиты при военном положении военнослужащим, нужно ли платить
Просмотров:
367
Коментарии:
0
-
Почему суд не поддержал штраф ТЦК за необновление персональных данных (дело № 202/10734/24)
Просмотров:
1001
Коментарии:
0
Ну візьмемо інформацію про результат службового розслідування порушень на які ви вказали у скарзі. І ось вам відповіли, що вони хоча й є але не становлять суспільної небезпеки в т.д. Тоді ви кажете надайте для ознайомлення інформацію по скарзі, що стосується сл.розслідування порушень держслужбовця. А ні зась, бо це службова інформація.... і що за цією статтею я маю робити?
І ще одне, чим передбачено звернення до прокурора?
Я, як депутат Китайгородської сільської ради ОТГ, неодноразово звертаюсь до голови сільської ради про надання мені інформації, але більшість отримую тільки відписки, хоча на зверненню може бути вже чотири ВХ№. Перше: про отримання протоколів сесії з рішеннями, отримую відповідь від голови сільської ради, що відповідно до ч.10 ст.49 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", депутат має право знайомитися з будь-якими офіційними документами, які зберігаються у відповідних органах місцевого самоврядування, та робити виписки, копіювання цих документів, тощо якщо мене цікавить конкретне рішення сесії, я можу ознайомитись та зробити виписки у приміщення Китайгородської ОТГ. Також повідомляють мене, що відповідно до ч.5 ст.13 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" - якщо депутат місцевої ради не задоволений результатами розгляду свого звернення або якщо місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники підприємств, установ та організацій незалежно від форим власності, розташованих на території відповідної ради, ухиляються від порушеного у звернення питання у встановлений строк, депутат (я) маю право внести депутатський запит відповідно до ст.22 цього Закону. Запит винесуть на сесію і депутати не підтримають. І буде ось такий результат. Друге: про отримання копії особових рахунків (бух.облік бюджетних установ ф.№18) голови сільської ради, секретаря сільської ради, заступника голови сільської ради та начальника фінансів сільської ради, отримую відписки. Відповідно до ст.8 Закону України "Про доступ до публічної інформації", таємна інформація- інформація, доступ до якої обмежується відповідно до частини другої ст.6 цього Закону, розголошення якої може завдати шкоди особі, суспільсьтву і державі.. Оскільки інформація у формі №18 міститься інформація про особу, надання такої інформації не можливе, та може завдати шкоди особі. Якщо голосувати за премії, матеріальну допомогу, то не завдаю шкоди, а як узнати, яка премія, матеріальна допомога то вже завдаю шкоди. Ось так
а якщо я написав міському голові а мені відписав радник міського голови?це законно?з цим можна іти у прокуратуру?
Прошу надати роз'яснення щодо застосування Статті 212-3. Порушення права на інформацію та права на звернення Кодексу України про адміністративні правопорушення, якою передбачено , що "Порушення Закону України "Про доступ до публічної інформації", а саме: необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом, ненадання відповіді на запит на інформацію, ненадання інформації, неправомірна відмова в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання недостовірної інформації, - тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян." Як я розумію, Кодексом України про адміністративні правопорушення передбачено накладення штрафу на посадових осіб - розпорядників інформації, але спершу потрібно, щоб Уповноважений ВР з прав людини ВИЗНАВ цього розпорядника (чи особу відповідальну за надання відповідей на запит) порушником. Питання: 1. Чи є "порушником" розпорядник інформації , який не надав інформацію на Інформаційний запит в термін, згідно з законом, запитувач звернувся до Уповноваженого, Уповноважений звернувся до Розпорядника і розпорядник надав відповідь. Вповноважений не вважає такого розпорядника порушником, і не застосовує до нього ст. 212-3. Порушення права на інформацію та права на звернення Кодексу про адміністративні правопорушення передбачено, оскільки вважає, що " право на інформацію поновлено". Незважаючи на те, що на ці всі переписки було витрачено місяць часу. 2. То коли саме розпорядник, (який допустився порушень, перечислених в Кодексі про адміністративні правопорушення, а саме: необґрунтованого віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом, ненадання відповіді на запит на інформацію, ненадання інформації, неправомірної відмови в наданні інформації, несвоєчасного або неповного надання інформації, надання недостовірної інформації) - отримає статус "порушником"? - Чи можна назвати його порушником , якщо на момент звернення до Уповноваженого ВР з прав людини зі скаргою про порушення прав на інформацію, відповідь від розпорядника не поступила ? - Чи є він порушником, якщо відповіді немає ні через 2 тижні, ні через місяць? - Що тоді означає порушення: "несвоєчасне надання інформації" в Кодексі про адміністративні правопорушення ? А потім .... були ще 5 випадків ненадання відповідей цим же розпорядником - і знову, після перевірки Уповноваженим ситуації, приходить відповідь: вашого права на інформацію НЕ ПОРУШЕНО - поновлено...., тому немає чого карати ...порушника.... То ж КОЛИ саме наступить ця відповідальність за статтею 212-3. Порушення права на інформацію та права на звернення Кодексу України про адміністративні правопорушення ???
К сожалению раздел "образец заявления физического лица" вместо искомого документа - выбрасывает на сайт Минюста.