Главная Блог ... Новости Відмовитись від повістки й звільнитися не вийде - Уряд передбачив і це Відмовитись від повістки й звільнитися не вийде - ...

Відмовитись від повістки й звільнитися не вийде - Уряд передбачив і це

Отключить рекламу
Відмовитись від повістки й звільнитися не вийде - Уряд передбачив і це - 5a11cc1f7a8d9de1145972cd5f947213.webp

Відповідно до статті 42 закону Про військовий обов’язок і військову службу керівники, інші посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від підпорядкування і форми власності, винні в порушенні правил військового обліку громадян України, взяття на військовий облік, мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності, прибуття за викликом до ТЦК несуть відповідальність згідно із законом.

Відмітимо, що штраф для підприємств встановлено статтею 210-1 КУпАП, і він може накладатися на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію. Джерело: «Судово-юридична газета»

Наприклад, директорку ТОВ постановою начальника ТЦК було притягнуто до адміністративної відповідальності – штрафу в розмірі 5100 грн за ч. 2 ст.210-1 КУпАП, бо вона приймала на роботу громадян, які є військовозобов`язаними, без військово-облікового документа (справа №686/3272/24).

В іншій справі №754/128/24 ТЦК оштрафував жінку-«кадровика» Держстату на 5100 грн за те, що вона не забезпечила явку працівника.

У справі №480/12056/23 директор підприємства отримав від ТЦК розпорядження, за яким мав здійснити оповіщення військовозобов`язаних працівників, які перебували на військовому обліку за своїм офіційним місцем роботи у ТОВ, та забезпечити їх явку до ТЦК. У зв`язку з невжиттям заходів щодо виконання розпоряджень ТЦК на директора ТОВ був складений протокол про адміністративне правопорушення.

Що ж це за правила, за порушення яких керівник підприємства може отримати нині штраф до 34 тисяч грн до 59,5 тисяч грн?

Забігаючи наперед, зазначимо, що у цьому аспекті цікавим буде те, як виконуватиметься примітка до статті 210 КУпАП, за якою посадовця підприємства не можуть оштрафувати, якщо ТЦК і так може отримати відповідні дані з електронних реєстрів – зокрема і дані про працівників з реєстрів Пенсійного фонду та Податкової служби. Раніше заступниця міністра з цифровізації Катерина Черногоренко зауважувала на цю примітку та її важливість.

Згадайте новину: Повістки до ТЦК поштою: Кабмін ухвалив зміни, що треба знати

Отже, відповідно до постанови Кабміну №560 від 16 травня керівники підприємств, установ, організацій з отриманням розпорядження відповідного голови (начальника) районної, міської держадміністрації (військової адміністрації) або відповідного керівника районного (міського) ТЦК про проведення заходів мобілізації чи виклик резервістів та військовозобов’язаних до ТЦК:

  • видають наказ керівника підприємства (установи, організації) про проведення оповіщення резервістів та військовозобов’язаних, у якому зазначаються підстава та мета видання, перелік осіб, які підлягають оповіщенню, дата, час та місце їх прибуття, способи доставки до ТЦК, який надіслав розпорядження, відповідальні особи за здійснення оповіщення, порядок здійснення контролю за оповіщенням та прибуттям військовозобов’язаних, інші питання;
  • організовують через відповідальних осіб здійснення оповіщення у робочий час працівників підприємства шляхом вручення повісток під їх особистий підпис;
  • здійснюють на підприємстві інформаційне забезпечення призову резервістів та військовозобов’язаних на військову службу під час мобілізації;
  • повідомляють письмово у 3-денний строк ТЦК про результати оповіщення та виконання резервістами та військовозобов’язаними вимог законодавства;
  • забезпечують прибуття резервістів та військовозобов’язаних шляхом їх перевезення від підприємства (установи, організації) до пунктів збору районних (міських) ТЦК або військових частин чи звільнення їх від виконання обов’язків з урахуванням часу, необхідного для прибуття до ТЦК, та у разі потреби часу на зворотній шлях;
  • невідкладно інформують відповідний ТЦК про працівників, які відмовилися від отримання повісток, та працівників, які написали заяви про звільнення.

Також постанова визначає, що вручати повістки мають представники підприємств, установ, організацій – на території підприємств (установ, організацій) та в місцях виконання працівниками робіт (обов’язків).

Призначення представників підприємств, уповноважених вручати повістки, здійснюється наказом відповідного керівника, який є підставою для видачі посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки.

ДОВІДНИК: ВСЕ, ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПРО ВРУЧЕННЯ ПОВІСТКИ

Нагадаємо, що Кабмін так і не опублікував постанову, яка визначає форму цього посвідчення, хоча прийняв відповідну постанову 18 червня.

Також за місцем роботи резервісти та військовозобов’язані можуть бути оповіщені:

  • представниками ТЦК;
  • групами оповіщення, до складу яких можуть включатися представники районних, міських держадміністрацій (військових адміністрацій), підприємства (установи, організації), ТЦК та поліцейські.

Керівники підприємств на підставі розпорядження голови (начальника) районної, міської держадміністрації (військової адміністрації) або керівника районного (міського) ТЦК видають накази про призначення осіб до складу груп оповіщення та забезпечують їх участь у заходах оповіщення.

Повістки для оповіщення представниками підприємств, установ, організацій доставляються керівнику підприємства разом із розпорядженням керівника ТЦК про проведення заходів оповіщення.

Відповідно п. 47 постанови КМУ від 30 грудня 2022 р. №1487 у разі отримання розпоряджень ТЦК щодо оповіщення призовників, військовозобов’язаних та резервістів про їх виклик до ТЦК керівники підприємств, установ та організацій зобов’язані:

  • видати наказ (розпорядження) про оповіщення, довести його до відома таких осіб під особистий підпис, а у разі виконання такими особами дистанційної, надомної роботи, у період їх тимчасової непрацездатності, перебування у відпустці або у відрядженні - рекомендованим поштовим відправленням, поштовим відправленням з оголошеною цінністю з описом вкладення у частині, що стосується їх прибуття до відповідного ТЦК у визначені строки, та надіслати копію відповідних наказів (розпоряджень) та підтвердну інформацію або документи про здійснення оповіщення у триденний строк до відповідного ТЦК;
  • вручити призовникам, військовозобов’язаним та резервістам повістки про явку за викликом до ТЦК;
  • письмово повідомити з наданням витягів з наказів (розпоряджень) відповідним ТЦК про осіб з числа призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які тимчасово непрацездатні, перебувають у відпустці або у відрядженні;
  • забезпечити здійснення контролю за результатами оповіщення та прибуттям призовників, військовозобов’язаних та резервістів до відповідного ТЦК.

Отже, відповідальність за статтею 210-1 КУпАП «прив’язана» до виконання вказаних вище обов’язків. За їх невиконання посадовців підприємств можуть оштрафувати.

Крім того, нагадаємо, що за статтею 34 закону про військовий обов’язок та військову службу персональний облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів передбачає облік відомостей щодо таких осіб за місцем їх роботи або навчання та покладається на керівників.

Відповідно до статті 38 закону про військовий обов’язок підприємства, установи, організації незалежно від підпорядкування і форми власності зобов’язані на вимогу ТЦК сповістити призовників, військовозобов’язаних та резервістів про їх виклик до ТЦК, забезпечити їх своєчасне прибуття за цим викликом, у 7-денний строк повідомити відповідні ТЦК про прийняття на роботу (навчання) та звільнення з роботи (навчання) призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

Підприємства, установи, організації та заклади освіти незалежно від підпорядкування і форми власності зобов’язані подати до відповідних ТЦК на їх вимогу відомості про призовників, військовозобов’язаних та резервістів, військовий облік яких вони здійснюють.

Також відповідно до статті 21 закону Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію підприємства, установи і організації зобов’язані:

  • забезпечувати своєчасне оповіщення і прибуття працівників, які залучаються до виконання обов’язку щодо мобілізації у порядку, визначеному частинами третьою - п’ятою статті 22 цього Закону, на збірні пункти шляхом вжиття відповідних інформаційних та організаційно-технічних заходів із подальшою компенсацією витрат за здійснення такого процесу з Державного бюджету України, яка здійснюється не пізніше ніж через місяць після подання відповідного звернення у порядку, встановленому КМУ;
  • забезпечувати в разі мобілізації доставку транспортних засобів та техніки на збірні пункти та у військові частини у строк та місце, зазначені в частковому наряді;
  • здійснювати заходи щодо підготовки до розгортання спеціальних формувань, призначених для передачі в разі мобілізації до Збройних Сил України, інших військових формувань, сил цивільного захисту, розгортання та передачі їх в особливий період згідно з мобілізаційними планами;
  • надавати під час мобілізації будівлі, споруди, транспортні та інші матеріально-технічні засоби ЗСУ, іншим військовим формуванням, силам цивільного захисту згідно з мобілізаційними планами з наступним відшкодуванням їх вартості в порядку, встановленому законом;
  • вести військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів із числа працюючих, здійснювати заходи щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та в особливий період і надавати звітність з цих питань відповідним органам державної влади, іншим державним органам та органам місцевого самоврядування в установленому порядку;
  • надавати відповідним органам державної влади, іншим державним органам та органам місцевого самоврядування інформацію, необхідну для планування і здійснення мобілізаційних заходів;
  • утворювати мобілізаційні підрозділи та призначати працівників з питань мобілізаційної роботи;
  • у разі реєстрації (перереєстрації), переобладнання чи зняття з обліку транспортних засобів, що можуть бути призначені для доукомплектування ЗСУ та інших військових формувань в особливий період, подавати до відповідних органів та підрозділів, що згідно із Законом «Про дорожній рух» здійснюють державну реєстрацію та облік транспортних засобів, документи з відміткою відповідного ТЦК про взяття їх на військовий облік (зняття з військового обліку) тощо.

Автор новини: Наталя Мамченко

 

  • 639

    Просмотров

  • 0

    Коментарии

  • 639

    Просмотров

  • 0

    Коментарии


  • Поблагодарить Отключить рекламу

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные новости

    Смотреть все новости
    Смотреть все новости
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст