Главная Блог ... Интересные судебные решения Судове рішення: запис про відстрочку має бути у військовому квитку! (Чернігівський окружний адміністративний суд від 10.09.2024 р. № 620/9679/24) Судове рішення: запис про відстрочку має бути у ві...

Судове рішення: запис про відстрочку має бути у військовому квитку! (Чернігівський окружний адміністративний суд від 10.09.2024 р. № 620/9679/24)

Отключить рекламу
- a8673476ed2904783d8be37a0e798beb.webp

Фабула судового акту: Чернігівський суд зобов’язав ТЦК надати відстрочку та зробити відповідний запис у військовому квитку батьку трьох дітей

10 вересня 2024 року Чернігівський окружний адміністративний суд ухвалив рішення на користь Позивача, батька трьох дітей віком до 18 років, щодо відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації. Суд визнав протиправним та скасував рішення комісії ТЦК (територіальний центр комплектування та соціальної підтримки), яка раніше відмовила в наданні відстрочки позивачу.

Передумови справи: Позивач звернувся до суду з вимогою скасувати рішення комісії ТЦК, яка відмовила йому у наданні відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації. Він аргументував свою позицію тим, що на його утриманні перебувають троє дітей віком до 18 років. За Законом України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" військовозобов'язані особи, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років, мають право на відстрочку від призову.

Рішення суду: Чернігівський окружний адміністративний суд встановив, що позивач дійсно має на утриманні трьох дітей: одну дитину від першого шлюбу та двох дітей від другого шлюбу. Відповідно до законодавства, такі особи мають право на відстрочку від призову.

Суд також зазначив, що позивач надав всі необхідні документи для отримання відстрочки, включаючи свідоцтва про народження дітей та інші підтверджувальні документи. Комісія ТЦК, розглянувши заяву позивача, відмовила у відстрочці, мотивуючи це відсутністю підтвердження утримання дітей. Однак суд визнав це рішення протиправним та незаконним.

Вимоги суду до ТЦК: Суд зобов’язав ТЦК повторно розглянути заяву Позивача та надати йому відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації. Крім того, суд ухвалив зробити відповідний запис у військово-обліковому документі Позивача про відстрочку від призову. Це важливий крок, який забезпечить юридичний захист позивача та підтвердить його право на відстрочку.

Висновок: Це рішення є важливим прецедентом у питаннях мобілізації, оскільки підтверджує право на відстрочку для певних категорій військовозобов'язаних. Чернігівський окружний адміністративний суд не лише задовольнив вимоги позивача, а й зобов'язав ТЦК внести запис про відстрочку у військовий квиток. Такий підхід забезпечує прозорість та юридичну чіткість у питаннях, пов'язаних із мобілізацією.

Аналізуйте судорвий акт: Працівник ТЦК був оштрафований на 17000 гривень за перевищення меж службових повноважень за обмеження свободи пересування чоловіка (Верховинський районний суд Івано-Франківської області №938/828/24 від 14.08.2024 р.)

Суд скасував штраф на жінку-фармацевта за не поставлення на військовий облік, зате нагадав про обов’язок оновлювати дані (Ямпільський районний суд Вінницької області №153/1074/24 від 25.07.2024 р.)

Суд зобов’язав військову частину прийняти рішення пpo звільнення позивача, як військовослужбовця,за призовом під час мобілізації під час воєнного стану (Львівський окружний адміністративний суд №380/9050/24 від 12.08.2024 р.)

НЕТИПОВА практика: безспірне право на звільнення від військової служби під час мобілізації, не звільняє від оновлення своїх даних і медичного обстеження. (Одеський окружний адміністративний суд №761/23526/20 від 21.06.2024 р.)

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 вересня 2024 року м.ЧернігівСправа № 620/9679/24

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Клопота С.Л.

розглянувши у спрощеному позовному провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 та просить:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 про відмову ОСОБА_1 у наданні йому відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період відповідно до п. 3 ч. 1ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», як особі на утриманні якого перебувають троє дітей віком до 18 років.

2. Зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про надання йому відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на підставі п. 3 ч. 1 ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» та надати відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації як особі, на утриманні якого перебувають троє дітей віком до 18 років, про що видати відповідний документ та зробити відповідний запис у військово-обліковому документі про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації.

Ухвалою судді від 18.07.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення вказаної ухвали для подання відзиву на позов.

Відповідачем подано відзив на позов, у якому позовні вимоги не визнав, просив у їх задоволенні відмовити.

Дослідивши матеріали справи, суд враховує таке.

Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», постановлено ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Строк дії воєнного часу неодноразово продовжувався відповідними Указами Президента України і діє на теперішній час.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» №2232-ХІІ від 25.03.1992р. захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України. Військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення та Державної спеціальної служби транспорту, посади в яких комплектуються військовослужбовцями. Військовий обов`язок включає у тому числі проходження військової служби.

Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 №3543-ХІІ (далі - Закон №3543-ХІІ) встановлено правові основи мобілізаційної підготовки та мобілізації в Україні.

Статтею 23 Закону №3543-XII передбачена відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації.

Згідно п. 3 ч. 1 ст.23 Закону №3543-ХІІ не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років, крім тих. які мають заборгованість із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці.

На утриманні позивача ОСОБА_1 перебувають троє дітей віком до 18 років:

- ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , дитина від першого шлюбу;

- ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , діти від другого шлюбу.

На сьогодні позивач ОСОБА_1 перебуває в зареєстрованому шлюбі з ОСОБА_5 з якою у них мається двоє дітей віком до 18 років: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 .

На підставі рішення Ніжинського міськрайонного суду Чернігівської області від 10.10.2013 року, справа №740/4175/13-ц, з ОСОБА_1 стягнуто аліменти на користь ОСОБА_6 на утримання дитини - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Згідно довідки Ніжинського ВДВС у Ніжинському районі Чернігівської області Східного міжрегіонального управління міністерства юстиції від 12.05.2023 року №43624, у позивача ОСОБА_1 відсутня заборгованість за аліментами на утримання дочки ОСОБА_2 .

З наведеного убачається, що на утриманні позивача перебувають троє не повнолітніх дітей.

Постановою Кабінету Міністрів України, 16.05.2014 року затверджено Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період (Далі Порядок).

Відповідно до п. 58 Прядку, за наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов`язані (крім заброньованих та посадових (службових) осіб, зазначених у підпунктах 16-23 пункту 1 додатка 5) особисто подають на ім`я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов`язаного підлягає обов`язковій реєстрації.

Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації зобов`язані оформити відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язаним працівникам (державним службовцям), які заброньовані у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, а також посадовим (службовим) особам, зазначеним у підпунктах 16-23 пункту І додатка 5, у районному (міському) територіальному центрі комплектування ?а соціальної підтримки, на території відповідальності якого вони розміщуються. До відповідного територіального центру комплектування та соціальної підтримки подаються документи, зазначені у переліку згідно з додатком 5.

Отже, додатком 5 Порядку, визначено перелік документів, що подаються військовозобов`язаним для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації відповідно до підстав, зазначених у статті 23 Закону /країни Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

Згідно п. 3 Додатку 5 Порядку, жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років, крім тих, які мають заборгованість із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці до заяви про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації мають подати наступні документи:

- свідоцтво про народження дітей (трьох і більше) із зазначенням батьківства військовозобов`язаного

- та один із документів; свідоцтво про реєстрацію шлюбу з матір`ю (батьком) дітей (трьох і більше) або рішення суду про розірвання шлюбу та визначення місця проживання дітей з батьком (матір`ю), або рішення органу опіки і піклування про визначення місця проживання з тим із батьків, який є військовозобов`язаним, або письмовий договір між батьками про те, з ким будуть проживати діти та участь другого з батьків у їх вихованні, або рішення суду про встановлення факту перебування дитини на утриманні військовозобов`язаного відповідно до положень статті 315 Цивільного процесуального кодексу України, а також договір про сплату аліментів на дитину

Таким чином, вказаним вище Додатком 5 Порядку визначено чіткий та виключний перелік документів, які мають бути подані військовозобов`язаним азом з заявою про надання відстрочки від мобілізації.

В травні 2024 року, позивач ОСОБА_1 особисто подав на ім`я голови комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 заяву за формою, визначеною у Датку 4, до якої додав належним чином засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують право на відстрочку, зазначені переліку згідно з додатком 5, а саме: копії свідоцтв про народження дітей ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , свідоцтво про шлюб з ОСОБА_5 , копію рішення Ніжинського міськрайонного суду Чернігівської області про стягнення з ОСОБА_1 аліментів на утримання старшої дочки ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , довідку Ніжинського ВДВС Ніжинському районі Чернігівської області Східного міжрегіональної управління міністерства юстиції відповідно до якої у позивача відсутності заборгованість за аліментами на утримання дочки ОСОБА_2 .

У червні 2024 року позивач отримав повідомлення від ІНФОРМАЦІЯ_6 №6/1567 від 06.06.2024 року відповідно де якого, комісією ІНФОРМАЦІЯ_7 було розглянуто заяву позивача про надання відстрочки від призову за мобілізацією та за результатами розгляду комісія ухвалила рішення про відмову у наданні відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації оскільки на думку комісії в підтвердних документах не міститься інформація щодо утримання дітей відповідно до вимог п. 3 ч. 1 ст. 23 додатку 5 ПМКУ - 560.

Зважаючи на наведене, суд дійшов переконання, що рішення ІНФОРМАЦІЯ_6 про відмову ОСОБА_1 у наданні йому відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації є протиправним та незаконним, а також прийнятим з порушенням вимог діючого законодавства, що регулює дані правовідносини.

Так, рішення Ніжинського міськрайонного суду Чернігівської області від 10.10.2013, яким з ОСОБА_1 стягнуто аліменти на користь ОСОБА_6 на утримання дитини - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та довідка державної виконавчої служби про відсутність заборгованості по аліментам підтверджує факт перебування на утриманні позивача ОСОБА_1 старшої доньки ОСОБА_2 .

Факт перебування на утриманні позивача двох інших дітей від другого шлюбу ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 підтверджує свідоцтво про реєстрацію шлюбу з ОСОБА_5 , матірью цих дітей, серії І НОМЕР_1 .

Виходячи із викладеного вище, суд дійшов переконання, що оскаржуване рішення відповідача суперечать діючому законодавству та грубо порушує законні права та інтереси позивача, а відтак, є протиправними та підлягає скасуванню.

За таких підстав слід зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про надання йому відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на підставі п. 3 ч. 1 ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» та надати відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації як особі, на утриманні якого перебувають троє дітей віком до 18 років, про що видати відповідний документ та зробити відповідний запис у військово-обліковому документі про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Вирішуючи питання про розподіл між сторонами судових витрат, суд, керуючись положеннями статті 139 КАС України, враховуючи задоволення позову повністю, вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь позивача судовий збір у сумі 1211,20 грн.

Керуючись статтями 227 241-246 250 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 ) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 про відмову ОСОБА_1 у наданні йому відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період відповідно до п. 3 ч. 1ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», як особі на утриманні якого перебувають троє дітей віком до 18 років.

Зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про надання йому відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на підставі п. 3 ч. 1 ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» та надати відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації як особі, на утриманні якого перебувають троє дітей віком до 18 років, про що видати відповідний документ та зробити відповідний запис у військово-обліковому документі про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації.

Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань ІНФОРМАЦІЯ_1 судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 1211,20 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду.

Повний текст рішення виготовлено 10 вересня 2024 року.

Суддя Сергій КЛОПОТ

  • 380

    Просмотров

  • 0

    Коментарии

  • 380

    Просмотров

  • 0

    Коментарии


  • Поблагодарить Отключить рекламу

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные судебные решения

    Смотреть все судебные решения
    Смотреть все судебные решения
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст