{Назва статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом № 124-IX від 20.09.2019 }
Проектування, будівництво, реконструкція, ремонт, експлуатація об’єктів теплопостачання, виробництво, постачання теплової енергії регламентуються нормативно-правовими актами, які є обов’язковими для виконання всіма суб’єктами відносин у сфері теплопостачання.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.
Аналізуйте судовий акт: Влаштування індивідуального опалення допускається у разі якщо від центральних мереж відключено не менш як половина квартир в будинку (1-й апеляційний адмінсуд у справі № 200/2348/20-а від 12.01.2021)
«Космічні» рахунки за опалення та гарячу воду змушують власників квартир задумуватись над доцільністю користування центральним опаленням та гарячим водопостачанням.
Адже неефективність роботи комунальних служб є очевидною – неналежне утримання мереж тягне за собою втрати і тепла і гарячої води, а вказані трати вимушені сплачувати мешканці квартир, які користуються підприємств ЖКГ.
Але відключитись від центрального опалення та гарячого водопостачання не так просто, а інколи і взагалі неможливо. Для цього має існувати ряд факторів, які дозволяють споживачу перейняти на індивідуальне опалення.
У даній справі комунальне підприємство звернулось до суду в порядку адміністративного судочинства із позовом до органу місцевого самоврядування, міжвідомчої комісії з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів від мереж централізованого опалення і гарячого водопостачання при виконавчому комітеті міськради про визнання протиправним та скасування протокольного рішення в частині відключення окремих квартир 2 споживачів від мережі централізованого опалення та встановлення альтернативного (індивідуального) опалення в квартирах як такий, що не відповідає вимогам статті 4 Закону України «Про теплопостачання» та Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 22 листопада 2005 року № 4 «Про затвердження Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання».
В обґрунтування вказаних вимог позивач послався на те, що оспорюване рішення прийнято неповноважним складом Комісії, так як до неї не ввійшли фахівці, участь яких визначена законодавцем як обов`язкова: представники пожежного нагляду, екологічної інспекції, місцевої установи (закладу) держсанепідемслужби, проектної організації з опалення та теплопостачання, Державної інспекції цивільного захисту та техногенної безпеки.
Водночас на думку позивача чинним на дату винесення оскаржуваного рішення законодавством передбачено надання дозволу на відключення від мереж централізованого опалення з ініціативи споживачів на будинок у цілому, а не на окремі квартири, що призвело до порушення розподілу теплоносія із-за розбалансування внутрішньо будинкових систем опалення, що спричиняє нераціональне використання теплопостачальною організацією паливно-енергетичних ресурсів.
Суд першої інстанції у задоволенні позову відмовив.
Апеляційний суд з такими висновками місцевого адміністративного суду погодився та залишив рішення суду першої інстанції без зміни.
Приймаючи таке рішення апеляційний суд у своїй постанові вказав, що згідно п. 7 Розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» у багатоквартирних будинках, у яких на день набрання чинності цим Законом не менш як половина квартир та нежитлових приміщень відокремлена (відключена) від мереж централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, власники квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж, не зобов`язані, але мають право виключно за власним рішенням у встановленому порядку відокремити (відключити) від них свою квартиру чи нежитлове приміщення та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні.
Вказана норма є спеціальною у спірних правовідносинах, як єдина умова реалізації права окремого споживача (у межах багатоквартирного будинку) виключно за власним рішенням відокремити свою квартиру від мереж централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, встановлює наявність відключення від таких мереж не менш як половини квартир та нежитлових приміщень на день набрання чинності цим Законом.
Згідно матеріалів справи у даному будинку процент відключених від центрального опалення квартир складає 71%.
Отже вимоги Закону України «Про житлово-комунальні послуги» відповідачем дотримані.
При цьому не є важливим факт набрання чинності з 17 вересня 2019 року (тобто, після прийняття відповідачем оскаржуваного рішення) Порядку відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води, оскільки саме право на таке відключення виникає прямо на підставі норм акту вищої юридичної сили Закону.