Просмотров
Просмотров
Найчастіше характеристика потрібна під час працевлаштування, оскільки вона дає роботодавцю уявлення про потенційного кандидата, його сильні та слабкі сторони, а також може вплинути на прийняття рішення про найм. Крім того, характеристику можуть вимагати в освітніх установах, особливо під час вступу до вищих навчальних закладів чи при переведенні студента з одного навчального закладу до іншого. У деяких випадках характеристика може знадобитися в судових процесах або при розгляді адміністративних справ, коли необхідно підтвердити певні факти або надати додаткову інформацію про особу.
Процес складання характеристики є досить формалізованим та вимагає дотримання певних правил та вимог. Зазвичай характеристику складають представники установи або організації, де працює або навчається особа, про яку йдеться. Це можуть бути керівники, викладачі, куратори або колеги, які безпосередньо взаємодіють з цією людиною та можуть надати об’єктивну оцінку її якостей та дій.
Оформлення характеристики повинно відповідати встановленим стандартам, включаючи заголовок, дату складання, відомості про особу, якій надається характеристика, а також інформацію про того, хто її складає. Документ має бути підписаний уповноваженою особою та завірений печаткою організації (якщо така є). Зміст характеристики повинен бути чітким, змістовним та об’єктивним, без емоційних оцінок чи упереджень. Вона має охоплювати різні аспекти діяльності особи, такі як професійні навички, ставлення до роботи чи навчання, особисті якості, взаємодію з колегами чи однокурсниками, а також будь-які особливі досягнення або труднощі, з якими стикалася людина.
Написання характеристики вимагає від автора ретельного аналізу та спостережливості, адже цей документ може мати вагомий вплив на подальше життя людини. Тому важливо забезпечити об’єктивність та неупередженість, уникаючи необґрунтованих тверджень чи надмірних емоцій. Водночас характеристика повинна бути написана в офіційно-діловому стилі, з дотриманням правил граматики та орфографії, щоб створити позитивне враження та підкреслити серйозність та професіоналізм документа.
Отже, характеристика є важливим документом, який дає змогу всебічно охарактеризувати особистість та надати об’єктивну оцінку її якостей, досягнень та поведінки. Складання такого документа вимагає відповідального підходу, професіоналізму та неупередженості, адже він може мати визначальний вплив на майбутнє людини у різних сферах життя.
Згідно з Кодексом законів про працю України, Законом України “Про зайнятість населення” та іншими нормативно-правовими актами, які регулюють трудові відносини, характеристика є одним з важливих документів, що надається працівникові при звільненні. Характеристика зазвичай містить таку інформацію:
Назва документа “Характеристика” та вихідний номер у правому верхньому кутку. Далі йде повне найменування організації або підприємства, де працювала особа, про яку складається характеристика.
Приклад: “ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ЕНЕРГОАЛЬЯНС”. Потім зазначається прізвище, ім’я та по батькові працівника, дата народження, посада та підрозділ, де він працював.
Приклад: “Характеристика видана Петренку Івану Михайловичу, 05.08.1985 року народження, який працював менеджером із продажу в відділі збуту з 01.03.2018 по 30.04.2024.”
Після цього описується коротка історія роботи особи на підприємстві: терміни, коли була працевлаштована, які посади займала, зміни у функціональних обов’язках тощо.
Приклад: “Петренко І.М. був прийнятий на посаду менеджера зі збуту 01.03.2018 року. З 01.07.2021 по 01.03.2023 він виконував обов’язки старшого менеджера відділу”.
Наступний розділ присвячений професійним якостям працівника, виконанню ним посадових обов’язків, ділових та особистих якостей, взаємовідносин у колективі, дисциплінованості тощо.
Приклад: “За період роботи в ТОВ “Енергоальянс” Петренко І.М. зарекомендував себе як відповідальний, дисциплінований та ініціативний працівник. Він завжди виконував свої посадові обов’язки на високому професійному рівні, проявляв глибокі знання у сфері збуту енергетичного обладнання. Петренко І.М. вмів знаходити індивідуальний підхід до кожного клієнта, був комунікабельним та доброзичливим у спілкуванні. У колективі відділу користувався повагою та авторитетом”.
У заключній частині може бути вказано причину звільнення особи, а також надана загальна рекомендаційна оцінка.
Приклад: “З підприємства звільняється у зв’язку із закінченням терміну дії контракту. Петренко І.М. може бути рекомендований на керівні посади у сфері збуту та продажів”.
Наприкінці документа зазначається дата його складання, прізвище та ініціали особи, що підписала характеристику (як правило, керівника організації або його заступника) і скріплюється печаткою організації.
Характеристика має бути складена об’єктивно, без емоційних виразів, містити лише фактичні відомості про професійні та особистісні якості працівника. Документ оформлюється на офіційному фірмовому бланку організації.
Характеристика – це документ, що містить інформацію про особу або об’єкт з певних аспектів. В Україні такий документ може стосуватися різних сфер, включаючи освіту, працевлаштування, медицину, право та інші. Основними законами, які регулюють складання характеристики, є Конституція України, Цивільний кодекс України, Кодекс законів про працю України та Закон України “Про захист персональних даних”.
Приклади заповнення характеристики можуть включати такі дані:
Наприклад, характеристика може мати наступний вигляд:
Характеристика
Шаблон Характеристики
Характеристика
(прізвище, ім’я, по батькові)
Дата народження: (дата)
Місце народження: (місто, село, район, область)
Національність: (національність)
Громадянство: (громадянство)
Освіта: (назва навчального закладу, роки навчання, спеціальність)
Місце роботи: (назва підприємства, посада, роки роботи)
Сімейний стан: (одружений/неодружений, кількість дітей)
Місце проживання: (адреса)
Характеристика
(прізвище, ім’я, по батькові) з (дата) року працює на посаді (посада) на (назва підприємства). За час роботи зарекомендував себе як (позитивні якості). Протягом трудової діяльності (прізвище, ім’я, по батькові) показав себе (перелік позитивних якостей та досягнень).
(прізвище, ім’я, по батькові) є сумлінним та відповідальним працівником, який завжди готовий прийти на допомогу колегам. Він користується повагою серед співробітників та керівництва.
Характеристика надана за запитом (прізвище, ім’я, по батькові) для (мета характеристики).
(дата)
(підпис)
(ПІБ)
(посада)
(печатка)
Приклади заповнення:
Характеристика
Іванов Петро Іванович
Дата народження: 01.01.1980 року
Місце народження: м. Київ, Шевченківський район
Національність: українець
Громадянство: Україна
Освіта: Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2002-2006 роки, спеціальність “Правознавство”
Місце роботи: ТОВ “Компанія Х”, юрист, 2006-по теперішній час
Сімейний стан: одружений, двоє дітей
Місце проживання: м. Київ, вул. Хрещатик, 1
Характеристика
Іванов Петро Іванович з 01.06.2006 року працює на посаді юриста в ТОВ “Компанія Х”. За час роботи зарекомендував себе як висококваліфікований фахівець, який володіє глибокими знаннями чинного законодавства України. Протягом трудової діяльності Іванов П.І. показав себе як сумлінний та відповідальний працівник, який завжди готовий прийти на допомогу колегам. Він користується повагою серед співробітників та керівництва.
(прізвище, ім’я, по батькові) є автором низки наукових публікацій з питань юриспруденції. Він також активно бере участь у громадському житті, є членом громадської організації “Юристи за справедливість”.
Характеристика надана за запитом Іванова П.І. для подання до конкурсної комісії на посаду судді.
(дата)
(підпис)
(ПІБ)
(директор ТОВ “Компанія Х”)
(печатка)
Важливо:
Зверніть увагу:
Ось шаблон Характеристика з указанням відповідних законів України та прикладами заповнення:
Характеристика [ПІБ працівника] на посаді [посада] у [назва підприємства/організації] за період з [дата початку] по [дата закінчення].
У зв’язку з виконанням обов’язків на посаді [посада] працівник [ПІБ працівника] продемонстрував високу професійну кваліфікацію, сумлінність та відповідальність у виконанні своїх обов’язків.
Згідно з вимогами Закону України “Про працю” від 01.07.1971 року № 2654-VIII, працівник [ПІБ працівника] виконував свої обов’язки на посаді [посада] у відповідності до вимог КЗпП України та локальних нормативних актів підприємства.
Під час роботи на посаді [посада] працівник [ПІБ працівника] досяг наступних результатів:
У зв’язку з виконанням обов’язків на посаді [посада] працівник [ПІБ працівника] отримав наступні результати:
У зв’язку з виконанням обов’язків на посаді [посада] працівник [ПІБ працівника] отримав наступні відзнаки та нагороди:
Характеристика підтверджує, що працівник [ПІБ працівника] є висококваліфікованим та відповідальним працівником, який виконує свої обов’язки на високому рівні.
Дата складення характеристики [дата].
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2025 «Протокол». Все права защищены.