Главная Юридический мир ... Шаблоны Акт списання основних засобів

Акт списання основних засобів

  • 78

    Просмотров

  • 78

    Просмотров

  • Добавить в избраное

    Існують різні види та форми актів списання основних засобів, залежно від конкретної ситуації та причини списання. Наприклад, може бути акт списання основних засобів через їх зношення, акт списання основних засобів внаслідок їх морального старіння, акт списання основних засобів у зв’язку з аварією чи стихійним лихом тощо. Незалежно від виду, усі ці акти мають спільну мету – документально засвідчити факт вибуття основного засобу та обґрунтувати причини його списання.

    Акт списання основних засобів зазвичай складається спеціальною комісією, до складу якої входять представники різних підрозділів підприємства, як-от бухгалтерії, технічного відділу, відділу матеріально-технічного забезпечення та інших залучених структурних одиниць. Головною метою комісії є ретельне вивчення стану основного засобу, причин його непридатності та прийняття обґрунтованого рішення про доцільність списання.

    Під час складання акту списання основних засобів необхідно дотримуватися певних вимог щодо його оформлення. Акт повинен містити необхідні реквізити, такі як назва документа, дата складання, повне найменування підприємства, інвентарний номер основного засобу, рік введення його в експлуатацію, первісну вартість, суму нарахованої амортизації, причини списання, висновок комісії про непридатність та недоцільність ремонту, а також підписи всіх членів комісії та керівника підприємства.

    Процес складання акту списання основних засобів відбувається у кілька етапів. Спочатку комісія ретельно оглядає основний засіб, вивчає його технічний стан та документацію. Потім вона оцінює можливість та доцільність проведення ремонту або модернізації. Якщо комісія визнає основний засіб непридатним для подальшого використання, вона обґрунтовує це рішення та готує акт списання. Після затвердження акту керівником підприємства здійснюються необхідні бухгалтерські проведення для списання основного засобу з балансу.

    Акт списання основних засобів є важливим документом, оскільки він забезпечує прозорість та законність процесу вибуття основних засобів з активів підприємства. Він також допомагає підприємству підтримувати актуальну інформацію про свої основні засоби, уникаючи завищення їх вартості у бухгалтерському обліку.

    Приклади

    Акт списання основних засобів №3

    Комісія у складі: Голови комісії – Головного інженера Петренка Петра Івановича Членів комісії:

    • Головного бухгалтера Кравченко Ольги Степанівни
    • Начальника відділу постачання Коваленка Андрія Михайловича

    Склала цей акт про те, що зі складу основних засобів ТОВ “Промбуд”, підприємства, код за ЄДРПОУ 12345678, на підставі розпорядження директора від 15.05.2024 №27, керуючись Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 №879, та з метою визначення необхідності списання об’єкта основних засобів, що вибув з експлуатації, була проведена інвентаризація основних засобів станом на 15.05.2024.

    Комісія встановила: Верстат токарно-гвинторізний 1К62 інв. №000345, рік випуску 1985, первісна вартість 45000,00 грн, сума нарахованої амортизації 42750,00 грн, залишкова вартість 2250,00 грн, має значний фізичний знос та застарілу конструкцію, що робить його непридатним для подальшої експлуатації. Ремонт верстату визнано недоцільним.

    На підставі зазначеного, комісія вважає за необхідне списати з балансу підприємства основний засіб – верстат токарно-гвинторізний 1К62 інв. №000345.

    Голова комісії /Петренко П.І./

    Члени комісії: /Кравченко О.С./

    /Коваленко А.М./

    Директор ТОВ “Промбуд” /Іваненко С.П./

    Головний бухгалтер /Кравченко О.С./

    15.05.2024

    Після затвердження цього акту керівником підприємства, бухгалтерія повинна відобразити вибуття основного засобу у бухгалтерському обліку відповідно до вимог Податкового кодексу України та Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 “Основні засоби”, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 №92.

    Акт списання основних засобів

    Місто , “_” 20 року

    Ми, що нижче підписалися: Голова комісії: (ПІБ, посада), Члени комісії: (ПІБ, посада), (ПІБ, посада), створеної на підставі наказу № ___ від “_” 20 року, склали цей Акт про те, що на підставі результатів огляду встановлено необхідність списання наступних основних засобів:

      Комісія дійшла висновку, що зазначені основні засоби не можуть бути використані за призначенням через (зношеність, технічні несправності, моральне старіння тощо) і підлягають списанню відповідно до чинного законодавства України, а саме Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 “Основні засоби” та інших нормативно-правових актів.

      Вартість залишків матеріалів, отриманих в результаті списання, складає грн. ( гривень __ копійок).

      Складено у двох примірниках, по одному для кожної зі сторін, що мають однакову юридичну силу.

      Підписи членів комісії:

      Голова комісії: (підпис, ПІБ) Член комісії: (підпис, ПІБ) Член комісії: (підпис, ПІБ)

      Приклад заповнення:

      Місто Київ, “15” травня 2024 року

      Ми, що нижче підписалися: Голова комісії: Петренко Олексій Олексійович, заступник директора, Члени комісії: Іванова Марія Петрівна, головний бухгалтер, Сидоренко Віктор Васильович, завідувач складом, створеної на підставі наказу № 12 від “01” травня 2024 року, склали цей Акт про те, що на підставі результатів огляду встановлено необхідність списання наступних основних засобів:

      1. Найменування об’єкта: Комп’ютер Dell Inspiron Інвентарний номер: 00123 Дата введення в експлуатацію: 01.06.2015 Первісна вартість: 15000 грн. Нарахована амортизація: 14500 грн. Залишкова вартість: 500 грн. Причина списання: технічна несправність.
      2. Найменування об’єкта: Принтер HP LaserJet Інвентарний номер: 00124 Дата введення в експлуатацію: 01.09.2016 Первісна вартість: 5000 грн. Нарахована амортизація: 4500 грн. Залишкова вартість: 500 грн. Причина списання: зношеність.

      Комісія дійшла висновку, що зазначені основні засоби не можуть бути використані за призначенням через технічну несправність та зношеність і підлягають списанню відповідно до чинного законодавства України, а саме Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 “Основні засоби” та інших нормативно-правових актів.

      Вартість залишків матеріалів, отриманих в результаті списання, складає 100 грн. (сто гривень 00 копійок).

      Складено у двох примірниках, по одному для кожної зі сторін, що мають однакову юридичну силу.

      Підписи членів комісії:

      Голова комісії: Петренко Олексій Олексійович (підпис) Член комісії: Іванова Марія Петрівна (підпис) Член комісії: Сидоренко Віктор Васильович (підпис)

      Акт списання основних засобів

      Місце укладення: [Місто], [Область], Україна

      Дата: [Дата]

      Цей Акт (далі – “Акт”) складено між:

      • [Назва підприємства], в особі [ПІБ керівника], [посада керівника], [діє на підставі Статуту] (далі – “Комісія”), з одного боку, та
      • [ПІБ бухгалтера], [посада бухгалтера] (далі – “Бухгалтер”), з іншого боку,

      на підставі:

      • Постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Класифікації основних засобів та норм амортизації” від 23.11.2004 № 1511 (далі – “Постанова № 1511”);
      • Наказу [Номер та назва наказу про створення комісії зі списання основних засобів] (далі – “Наказ”).

      Комісія та Бухгалтер оглянули та встановили, що:

      1. Основний засіб [назва основного засобу], [інвентарний номер], [дата введення в експлуатацію], [первісна вартість] грн., [залишкова вартість] грн. (далі – “Основний засіб”), який використовується [назва підприємства], не може бути далі використаний за призначенням у зв’язку з [причина списання] (згідно з п. 44 Постанови № 1511).

      2. [Опис стану Основного засобу] (згідно з п. 45 Постанови № 1511).

      3. Вартість матеріалів, одержаних при ліквідації Основного засобу, складає [сума] грн. ([сума прописом] грн.).

      На підставі вищевикладеного Комісія та Бухгалтер вирішили:

      1. Списати з балансу [назва підприємства] Основний засіб на суму [залишкова вартість] грн., у тому числі:

        • Первісна вартість – [первісна вартість] грн.;
        • Накопичений знос – [сума накопиченого зносу] грн.
      2. Відобразити в бухгалтерському обліку вартість матеріалів, одержаних при ліквідації Основного засобу, на суму [сума] грн.

      Цей Акт складено в [кількість] екземплярах, з яких:

      • Перший екземпляр видано [назва підприємства];
      • Другий екземпляр видано бухгалтерії [назва підприємства].

      [ПІБ голови комісії]

      [Підпис]

      МП

      [ПІБ бухгалтера]

      [Підпис]

      АКТ СПИСАННЯ ОСНОВНИХ ЗАСЕБНЬ

      Місто, дата

      Місто, Україна

      [Назва продавця основних засобів]

      і

      [Назва покупця основних засобів]

      у зв’язку з договором від [дата договору] року, за умовами якого продавець зобов’язався передати основні засоби покупцеві, а покупець зобов’язався сплатити за них суму в розмірі [сума].

      Продавець передав наступні основні засоби:

      [Список переданих основних засобів з описом кожного виду]

      Покупець підтверджує, що отримав всі передані основні засоби в повному обсязі та в хорошому стані.

      Покупець зобов’язується використовувати отримані основні засоби лише для цілей, передбачених договором, та не використовувати їх для інших цілей.

      Покупець зобов’язується сплатити за отримані основні засоби суму в розмірі [сума] протягом [термін сплати].

      Покупець підтверджує, що отримані основні засоби відповідають вимогам договору та вимогам цивільного законодавства України.

      Продавець підтверджує, що передані основні засоби відповідають вимогам договору та вимогам цивільного законодавства України.

      У разі будь-яких спірних питань або суперечок, що можуть виникнути в зв’язку з передачею основних засобів, сторони погоджуються вирішувати їх шляхом переговорів та у разі необхідності – за допомогою судової системи України.

      Місто, дата

      [Назва продавця основних засобів]

      [Назва покупця основних засобів]

      Законодавство України, що регулює передачу основних засобів, – Закон України “Про цивільне право” та інші закони України, що регулюють цивільні відносини.

      Примітка: Акт списання основних засобів повинен бути підписаний обома сторонами договору та мати підписи сторін.

      Добавить в избраное
      logo

      Юридические оговорки

      Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

      Полный текст

      Приймаємо до оплати