Просмотров
Просмотров
Уявіть собі сцену, де актори – це самі гроші, що зберігаються в касах, банках та інших сховищах. Інвентаризатори, немов досвідчені режисери, оглядають кожен куточок, ретельно рахуючи та перевіряючи кожну суму, кожну банкноту. І ось настає час скласти цей акт – справжню драму, де кожна цифра є героєм, а кожен рядок – новою сценою.
На його сторінках оживають реальні історії, що розповідають про стан грошових запасів організації. Кожна сума, кожен залишок на рахунку, кожен недолік або надлишок – усе це знаходить своє відображення, створюючи безцінну хроніку фінансових подій.
Вимоги до оформлення цього документа є суворими, наче канони класичного театру. Кожен рядок має бути заповнений чітко та розбірливо, із зазначенням дати, місця зберігання коштів, найменування валюти, облікових залишків згідно з даними бухгалтерського обліку та фактичних залишків, виявлених під час інвентаризації. Кожна цифра, кожна сума має бути ретельно перевірена та підтверджена підписами членів інвентаризаційної комісії та матеріально-відповідальних осіб.
Цей Акт стає своєрідною сценою, де розігрується драма реальності. Якщо облікові та фактичні дані збігаються, це свідчить про гармонію та порядок у фінансових процесах організації. Проте, якщо виявляються розбіжності, тоді починається справжня детективна історія, де інвентаризатори, наче слідчі, мають з’ясувати причини невідповідностей та винести остаточний вердикт.
Акт про результати інвентаризації наявних коштів складається членами спеціально створеної інвентаризаційної комісії відповідно до Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України. Його підписують усі учасники інвентаризації, засвідчуючи таким чином достовірність викладених фактів.
Цей документ стає не просто папірцем з записами, а справжнім свідченням стану фінансових справ організації. Він дозволяє отримати реальну картину руху грошових потоків, виявити можливі порушення та вжити необхідних заходів для їх усунення. Адже лише завдяки ретельній інвентаризації та фіксації її результатів ми можемо бути впевнені в достовірності фінансової звітності та забезпечити належний контроль над грошовими ресурсами.
Акт про результати інвентаризації наявних коштів, що зберігаються, є документом, який складається для відображення фактичного стану грошових коштів в касах, на банківських рахунках та інших місцях їх зберігання на підприємстві чи в установі. Його складання регламентується Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженим наказом Міністерства фінансів України.
Акт про інвентаризацію коштів містить низку обов’язкових реквізитів: назву документа, підставу для його складання (наказ керівника про проведення інвентаризації), дату та місце проведення інвентаризації, найменування установи або підприємства, форми та місця зберігання грошових коштів, номери банківських рахунків, валюту. Далі зазначаються облікові залишки грошових сум згідно з даними бухгалтерського обліку та фактичні залишки, виявлені під час інвентаризації. Вказуються також суми нестач або надлишків грошових коштів.
Наприклад, у розділі акта щодо інвентаризації готівки у касі може бути запис: “На момент інвентаризації згідно з даними касової книги залишок готівки у касі ТОВ “Омега” станом на 18 травня 2023 року становив 12 750 гривень. Фактично при інвентаризації виявлено готівку у сумі 12 520 гривень. Встановлено нестачу в сумі 230 гривень.”
Далі буде розділ щодо грошових коштів на поточному рахунку в банку, наприклад: “Залишок грошових коштів на поточному рахунку №26001548700022 у ПАТ “Альфа Банк” станом на 18.05.2023 за даними виписки №85 становить 438 500 гривень. При інвентаризації виявлено надлишок грошових коштів на рахунку в сумі 1200 гривень.”
Акт підписується всіма членами інвентаризаційної комісії та матеріально відповідальними особами, наприклад касиром та головним бухгалтером підприємства. Він є підставою для оформлення бухгалтерських проводок з обліку нестач або надлишків грошових коштів, а також можливого притягнення до відповідальності винних осіб.
Акт інвентаризації коштів надає об’єктивну картину стану наявних коштів, забезпечує контроль за їх збереженням, допомагає виявити порушення, помилки та попередити розтрати грошових ресурсів підприємства чи установи.
Акт про результати інвентаризації наявних коштів, що зберігаються, складається для документування фактичної наявності готівкових коштів у касі підприємства. Така інвентаризація проводиться відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” та Наказу Міністерства фінансів України “Про затвердження Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань”.
Приклад заповнення акту про результати інвентаризації наявних коштів:
Назва підприємства: ТОВ “Приклад”. Дата складання акту: 20.05.2024. Місце складання акту: Офіс ТОВ “Приклад”, м. Київ, вул. Хрещатик, 1. Комісія у складі:
Підстава для проведення інвентаризації: Наказ директора від 15.05.2024 №45.
В ході проведення інвентаризації встановлено такі результати:
Висновок комісії: В результаті інвентаризації виявлено, що фактична наявність готівкових коштів у касі відповідає даним бухгалтерського обліку. Розбіжностей та нестач готівкових коштів не виявлено.
Голова комісії: Іваненко І.І. (підпис) Члени комісії: Петров П.П. (підпис), Сидоренко С.С. (підпис)
Акт складено у двох примірниках: один примірник передано до бухгалтерії підприємства, другий зберігається у внутрішнього аудитора.
Акт про результати інвентаризації наявних коштів, що зберігаються
Шаблон
Комісія з проведення інвентаризації:
Дата проведення інвентаризації: [Ввести дату проведення інвентаризації]
Місце проведення інвентаризації: [Вказати місце проведення інвентаризації]
Матеріально відповідальна особа: [ПІБ]
Сума коштів, що підлягають інвентаризації: [Ввести суму коштів]
В ході інвентаризації встановлено:
Висновки:
Рекомендації:
Підписи:
Додатки:
Законодавство:
Приклад заповнення:
Комісія з проведення інвентаризації:
Дата проведення інвентаризації: 20.05.2024 р.
Місце проведення інвентаризації: м. Київ, вул. Хрещатик, 15, кабінет № 101
Матеріально відповідальна особа: Васильченко Наталія Петрівна
Сума коштів, що підлягають інвентаризації: 50000 грн
В ході інвентаризації встановлено:
Висновки:
Рекомендації:
Підписи:
Ось шаблон Акта про результати інвентаризації наявних коштів:
Акт про результати інвентаризації наявних коштів
Назва підприємства: Адреса підприємства: Дата інвентаризації:
Інвентаризація проведена: Інвентаризацію провели:
Результати інвентаризації:
Висновок:
Згідно з пунктом 1 статті 44 Податкового кодексу України, підприємства зобов’язані проводити інвентаризацію наявних коштів для забезпечення точності бухгалтерського обліку.
Ось приклад заповнення Акта:
Назва підприємства: ТОВ “Українська торгівля” Адреса підприємства: м. Київ, вул. Хрещатик, 10 Дата інвентаризації: 31.12.2022
Інвентаризація проведена: 31.12.2022 Інвентаризацію провели: О.О. Петров
Результати інвентаризації:
Висновок: Інвентаризація проведена успішно, різниці між наявними коштами та сумами, зазначеними в бухгалтерському обліку, виявлені.
Підпис особи, що провела інвентаризацію: О.О. Петров Дата підпису: 31.12.2022
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2025 «Протокол». Все права защищены.