Головна Блог ... Новини Зміни до Кодексу банкрутства. Що підписав президент Зеленський Зміни до Кодексу банкрутства. Що підписав президен...

Зміни до Кодексу банкрутства. Що підписав президент Зеленський

Відключити рекламу
Зміни до Кодексу банкрутства. Що підписав президент Зеленський - tn1_fef7d5d91a08d8fba822101dcf2fa50d_5f89957da061e.jpg

Президент України Володимир Зеленський підписав закон "Про внесення змін до Кодексу України з процедур банкрутства" № 686-ІХ.

Законопроект № 2276, по якому й було прийнято вищезгаданий закон, був зареєстрований в парламенті за декілька днів до набрання чинності Кодексом України з процедур банкрутства (Кодекс набрав чинності 21 жовтня 2019 року).

Метою законопроекту було намагання нівелювати побоювання окремих депутатів щодо:

  • можливості судів відкривати провадження у справах про банкрутство бюджетних установ (органів державної влади та місцевого самоврядування);
  • питання призначення арбітражного керуючого. Мова йде про те, що Кодексом передбачено, що призначення арбітражного керуючого здійснюється з використанням ЄСІТС (єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи). Але на момент набрання чинності Кодексом та й станом на зараз цієї системи не існує. Професійна спільнота побоювалась, що через це можливість відкриття нових проваджень у справах про банкрутство буде заблокована.

"Як бачимо, жодне з цих побоювань не виправдалось. Зокрема, щодо першого питання – у зв’язку з тим, що відповідна заборона встановлена Господарським кодексом. Щодо другого питання – через те, що державна судова адміністрація доопрацювала існуючу на той момент автоматизовану систему та начебто дотрималась вимог Кодексу. Разом з тим, незважаючи на те, що колапсу так і не сталося, визначені питання формально мали бути вирішені змінами до Кодексу з процедур банкрутства", – розповів нам член правління Асоціації правників України, один із розробників Кодексу процедур з банкрутства Юліан Хорунжий.

Згадайте новину: Запуск ЕСИТС: не будет ли нарушен принцип доступа к правосудию

Так, у доповнення до ст. 209 Господарського кодексу, якою передбачено, що суб’єктом банкрутства може бути лише суб’єкт підприємницької діяльності, текст Кодексу з процедур банкрутства був доповнений окремою нормою про те, що у справах про банкрутство не може бути відкрито провадження щодо бюджетної установи.

Щодо другого питання, то незважаючи на те, що проблема була розв’язана на рівні програмних засобів та роз’яснень, ЄСІТС так і не запрацювала.

У професійному середовищі точилися палкі дискусії з цього питання. І у зв’язку з цим необхідно було привести текст Кодексу з процедур банкрутства у відповідність до існуючих реалій та відповісти на питання: яким чином здійснювати призначення арбітражного керуючого у разі відкриття провадження у справі?

"Так, при опрацюванні питання щодо механізму призначення арбітражного керуючого нами, робочою групою, розглядалась декілька варіантів. Однак, більшість членів групи констатувала, що існуюча модель (шляхом призначення автоматизованого відбору) так і не змогла себе виправдати від самого моменту свого запровадження у 2013 році. Вона містила значні корупційні ризики та приводила до конфліктів між арбітражним керуючим та сторонами у справі", – каже Юліан Хорунжий.

Таким чином, за результатами обговорення було підтримано модель, за якою розпорядник майна юридичної особи або керуючий реструктуризацією фізичної особи призначається судом за поданням ініціюючого кредитора, або фізособи-боржника відповідно.

У випадку ж, якщо цими особами не внесено такого подання, або справа про банкрутство юрособи ініціюється боржником, то арбітражний керуючий призначається автоматизованою системою у порядку, який діяв до набрання чинності Кодексом.

Зазначений порядок встановлює тимчасовий захід, який діятиме до запровадження ЄСІТС.

"На думку багатьох фахівців, у т.ч. і на мою особисто, такий порядок призначення арбітражного керуючого зможе знизити корупційні ризики, а саме – усунути можливість "перекупити" будь-яким з учасників процесу арбітражного керуючого на свою сторону. Враховуючи, що основна функція арбітражного керуючого – це створення представницьких органів кредиторів, після запровадження ці органи (у разі такої потреби) зможуть здійснити заміну арбітражного керуючого на іншого", – підкреслив Юліан Хорунжий.

Такий порядок не є ідеальним, власне, як і будь-який інший, каже юрист. Однак на сьогодні він є найбільш оптимальним. Якщо провести аналогію, то погодьтеся, що доволі дивним було б, якщо при зверненні до лікаря, не пацієнт обирав спеціаліста, а лікар обирався б умовною автоматизованою системою Міністерства охорони здоров’я.

Згадайте новину: За долги начнут отбирать жилье: как работает Кодекс по процедурам банкротства

Окрім того, на автоматизовану систему була велика кількість нарікань через те, що частина професійної спільноти арбітражних керуючих систематично отримували справи, у той час, як значна кількість по декілька років поспіль не отримувала жодної справи.

"Вважаю, що новий порядок призначення арбітражного керуючого запровадить можливість добросовісної конкуренції, в першу чергу за критерієм професійності. І професійні арбітражні керуючі зможуть отримати можливість мати більшу кількість справ", – додав Юліан Хорунжий.

Заради справедливості, слід відзначити, що далеко не всі задоволені новим механізмом призначення кризового менеджера, посилаючись на ризики зловживань в першу чергу з боку боржників-юросіб, які ініціюватимуть справи через дружніх кредиторів і отримуватимуть "владу" над арбітражним керуючим.

"Так, це дійсно може мати місце, але вважаю, що Кодексом з процедур банкрутства запропонована достатньо дієва система стримування та противаг між різними групами у справі про банкрутство. В першу чергу це стосується строку дії мораторію на задоволення забезпечених вимог кредиторів", – зазначив Юліан Хорунжий.

Отже, задля усунення потенційних ризиків, краще звернути увагу на дієвість заходів системи стримування та противаг

"У будь-якому випадку, незважаючи на наявну інформацію щодо реєстрації законопроекту, покликаного змінити щойно підписаний та ще не опублікований закон, ми матимемо все-таки деякий час для того, аби довести ефективність запропонованого механізму, що нівелює необхідність його швидкої зміни", – резюмував Юліан Хорунжий.

Джерело: юридичний ресурс Протокол

  • 16501

    Переглядів

  • 0

    Коментарі

  • 16501

    Переглядів

  • 0

    Коментарі


  • Подякувати Відключити рекламу

    Залиште Ваш коментар:

    Додати

    КОРИСТУЙТЕСЯ НАШИМИ СЕРВІСАМИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ЮРИДИЧНИХ ПОСЛУГ та КОНСУЛЬТАЦІЙ

    • Безкоштовна консультація

      Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях

    • ВІДЕОДЗВІНОК ЮРИСТУ

      Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс

    • ОГОЛОСІТЬ ВЛАСНИЙ ТЕНДЕР

      Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію

    • КАТАЛОГ ЮРИСТІВ

      Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом

    Популярні новини

    Дивитись усі новини
    Дивитись усі новини
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст