0
0
330
Вже чули про новий законопроєкт про заочні штрафи за порушення правил військового обліку та явки з повинною? Вчора, 28 жовтня, про це писалося і ви, гадаю, зустрічали такі заголовки ЗМІ.
Зазначу, що Комітет Верховної Ради з питань правоохоронної діяльності рекомендував депутатам прийняти його у першому читанні.
Проте в чому насправді полягає важливість законопроєкту №12093: що він приховує та які породжує юридичні наслідки?
Тож далі, коротко та по суті, розповім про його два основні нововведення. А щоб легше було слухати, прив’язуйтеся за стілець – буде штормити.
Законопроєкт передбачає, що ТЦК дозволять заочно розглядати справи про адмінправопорушення, передбачені статтями 210 та 210-1 КУпАПу (порушення правил військового обліку та законодавства про мобілізацію) та заочно виносити постанови про штрафи.
І це значно звужує права громадян. Наразі КУпАП забороняє заочний розгляд справ, за винятком справ про порушення правил дорожнього руху, зафіксованих в режимі фотозйомки чи відеозапису.
А статтею 268 КУпАП визначається, що справи про адмінправопорушення повинні розглядатись у присутності особи. Без участі особи справа може бути розглянута лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи.
На практиці це виглядає так. Перед тим, як розглянути справу за статтями 210 та 210-1 і накласти штраф, ТЦК був зобов’язаний надіслати громадянину рекомендованим листом повістку про виклик до ТЦК для розгляду стосовно нього справи. Для забезпечення прав, теж відповідно до статті 268 КУпАП, громадянину надавалася можливість користуватися правовою допомогою адвоката, надавати пояснення та подавати докази поважності причин неявки за повісткою чи порушень правил військового обліку.
Якщо ж ТЦК розглядали справи без участі особи та без належного сповіщення про місце і час розгляду справи, то такі постанови завжди скасовувались судами з підстав порушення визначеного законом порядку розгляду справ.
Тож цю лазівку своїм законопроєктом депутати зачиняють.
І прирівнюють розгляд справ за статтями 210 та 210-1 до справ про порушення правил дорожнього руху, зафіксованих в режимі фотозйомки чи відеозапису, які будуть проводитися заочно без сповіщення та участі особи.
З цією метою вносяться зміни до статті 258 КУпАПу, відповідно до яких повернення до ТЦК повістки з відмітками Укрпошти про відсутність особи за адресою місця проживання чи відмову в отриманні повістки, є підставою для того, щоб одразу винести заочну постанову та накласти штраф.
Тому штрафи автоматично отримають усі громадяни, яким будуть надіслані поштою повістки про виклик до ТЦК і які за цими викликами не з’являться. Нагадаю, що до кінця року такі повістки заплановано надіслати 900 тисячам осіб.
Таким чином, можна констатувати доконаний факт: зміни зроблять майже неможливим оскарження цих постанов. Чому майже? Можливо, все ж таки, нардепи не приймуть дану редакцію, хоча я в це не вірю.
Ось ще одні зміни – можливість добровільного повідомлення ТЦК про вчинення адмінправопорушення та надання згоди на притягнення вас до відповідальності зі сплатою штрафу в розмірі 50%.
Беремо офіційні дані, за якими близько 6 млн військовозобов’язаних чоловіків не уточнили свої персональні дані у визначений законом строк до 17 липня 2024 року.
А тому всі ці 6 млн чоловіків фактично порушили правила військового обліку та вчинили адміністративне правопорушення, передбачене ст. 210 КУпАП, за яке передбачено штраф від 17000 грн до 25500 грн.
Тож таким військовозобов’язаним надається право звернутися до ТЦК для уточнення персональних даних та подати заяву, в якій самостійно повідомити про факт вчинення вказаного правопорушення та надання згоди на розгляд справи за їхньої відсутності. Після цього надається можливість упродовж 10 календарних днів з дня набрання постановою ТЦК законної сили, добровільно сплатити 50% штрафу, тобто 8500 грн.
Зверніть увагу: заява про добровільне повідомлення про вчинення адміністративного правопорушення та згоду на притягнення до адмінвідповідальності зі сплатою штрафу у розмірі 50% подається до ТЦК особисто в письмовій формі або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.
Оскільки електронний кабінет ще не функціонує, таку заяву можна буде подати лише особисто з’явившись у ТЦК.
Законопроєкт максимально спрощує порядок притягнення до відповідальності військовозобов’язаних чоловіків за порушення правил військового обліку та законодавства про мобілізацію:
Джерело: Адвокат Роман Симутін
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
94
Коментарі:
0
Переглядів:
330
Коментарі:
0
Переглядів:
160
Коментарі:
0
Переглядів:
334
Коментарі:
0
Переглядів:
149
Коментарі:
0
Переглядів:
232
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.