Головна Блог ... Новини Закон України "Про Вищий антикорупційний суд": коротка аналітика Закон України "Про Вищий антикорупційний суд": кор...

Закон України "Про Вищий антикорупційний суд": коротка аналітика

эксклюзив
Відключити рекламу
Закон України \

11.06.2018 президентом України Порошенком П.О. було підписано Закон України "Про Вищий антикорупційний суд". І вже 13 червня закон №7440 був опублікований у газеті "Голос України", згодом його положення набули чинності, окрім пп. 2 п. 2 Прикінцевих та перехідних положень, який набирає чинності з дня початку роботи Вищого антикорупційного суду.

Відповідно до закону Вищий антикорупційний суд має бути сформований протягом дванадцяти місяців з дня набрання чинності цим Законом і розпочати роботу за рішенням зборів цього суду, що буде опублікуковано на веб-порталі судової влади та в газеті "Голос України".

Юрист Адвокатського бюро "Штокалов та Партнери" Коломійчук В'ячеслав виділив основні положення довгоочікуваного закону.

1. Вищому антикорупційному суду будуть підсудні кримінальні провадження стосовно корупційних злочинів та злочинів вчинених із зловживанням службовим становищем, зокрема нецільове використання бюджетних коштів, підкуп, зловживання повноваженнями та хабарництво.

Таким чином значна частина кримінальних проваджень за "економічними" статтями перейде до підсудності саме Вищого антикорупційного суду.

2. Вищий антикорупційний суд здійснює правосуддя як інститут слідчого судді, суд першої та апеляційної інстанцій.

Слід зазначити, що це вперше в практиці кримінального процесу об'єднання в одному суді всіх трьох інститутів судочинства. Дана новела містить в собі позитивні сторони, такі як уніфікація юрисдикції, та одночасно несе в собі ризики політичного впливу.

3. Територіальна юрисдикція (підсудність) Вищого антикорупційного суду поширюється на всю територію України.

Для сторін кримінального провадження такий підхід може мати негативні наслідки у вигляді незручності роботи із судом, мова йде про фізичний доступ до суду. У зв'язку із чим доцільно було б створити належний електронний процесуальний документообіг між судом та учасниками процесу.

З дня початку роботи Вищого антикорупційного суду:

1) слідчі судді та суди припиняють приймати до розгляду клопотання та обвинувальні акти відповідно у кримінальних провадженнях щодо злочинів, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду;

2) суди апеляційної інстанції (крім Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду) припиняють приймати до розгляду апеляційні скарги у кримінальних провадженнях щодо злочинів, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду;

3) клопотання у кримінальних провадженнях щодо злочинів, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, які надійшли до слідчих суддів і не розглянуті до дня початку роботи Вищого антикорупційного суду, передаються до Вищого антикорупційного суду для розгляду в установленому порядку слідчими суддями цього суду;

4) кримінальні провадження щодо злочинів, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, судовий розгляд у судах першої та апеляційної інстанцій яких не закінчено до дня початку роботи Вищого антикорупційного суду, передаються до Вищого антикорупційного суду для розгляду в установленому цим Кодексом порядку;

5) оскарження судових рішень, ухвалених до дня початку роботи Вищого антикорупційного суду, у кримінальних провадженнях щодо злочинів, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, здійснюється за правилами підсудності, передбаченими цим Кодексом;

6) заяви про перегляд за нововиявленими обставинами судових рішень, що ухвалені судами першої та апеляційної інстанцій до дня початку роботи Вищого антикорупційного суду у кримінальних провадженнях щодо злочинів, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, подаються до Вищого антикорупційного суду та розглядаються ним у встановленому порядку".

Слід зазначити, що у разі зміни судді а тим паче суду, розгляд кримінального провадження розпочинається з самого початку. У зв'язку із такою процесуальною вимогою, сторони кримінального провадження змушені будуть витратити більше часу на досягнення логічного завершення судового розгляду.

Тепер від Президента України очікується найближчим часом подання технічного законопроекту, який дозволить Вищому антикорупційного суду повноцінно запрацювати.

При цьому, варто зазначити, що створення такого суду – лише один із кроків на шляху до удосконалення національної судової системи, і аж ніяк не фінальний позитивний результат.

Автор новости: Юрист АБ "Штокалов та партнери" Коломійчук В.О.

  • 2573

    Переглядів

  • 0

    Коментарі

  • 2573

    Переглядів

  • 0

    Коментарі


  • Подякувати Відключити рекламу

    Залиште Ваш коментар:

    Додати

    КОРИСТУЙТЕСЯ НАШИМИ СЕРВІСАМИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ЮРИДИЧНИХ ПОСЛУГ та КОНСУЛЬТАЦІЙ

    • Безкоштовна консультація

      Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях

    • ВІДЕОДЗВІНОК ЮРИСТУ

      Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс

    • ОГОЛОСІТЬ ВЛАСНИЙ ТЕНДЕР

      Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію

    • КАТАЛОГ ЮРИСТІВ

      Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом

    Популярні новини

    Дивитись усі новини
    Дивитись усі новини
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст