Мені телефонує постійна клієнтка і кричить у слухавку: «Юля, що робити??? Заблокували 700 тисяч гривень на рахунку!!! Не дають проводити платежі, навіть податки і зарплату!!! Фінмоніторинг так дістав забаганками стосовно документів, що вже немає сил! Хочемо піти з цього банку, але треба гроші забрати, бо нема чим розраховуватись з постачальниками!»
Ця ситуація була перша в нашій практиці (але і не остання), і ми пройшли її таким шляхом:
Це зайняло 1 робочий день.
Завідувачка відділенням категорично заявляла, що це неможливо. Але юристи банку на нашу вмотивовану заяву змушені були погодити видачу коштів.
Якщо сума на рахунку велика, то керівнику доведеться чималенько походити, щоб отримати кошти. Але краще так, чим взагалі їх не отримати.
Це ще 1 робочий день – похід до нотаріуса і реєстраційна дія.
Нерви собі ми пошарпали, поки чекали відповідь від банку, але домоглися свого.
Відповідно до Постанови Правління Національного Банку України від 19.05.2020 № 65 “Про затвердження Положення про здійснення банками фінансового моніторингу”, банк має віддати кошти або готівкою, або перерахувати на рахунок підприємства в іншому банку. Але цей шлях обирати не можна, бо банк перераховує заблоковані кошти з призначенням «у зв’язку з відмовою в продовженні ділових відносин (ст.15 Закону про ПВК/ФТ)» - і тоді наступний банк теж їх блокує, як гроші, отримані злочинним шляхом чи від фінансування тероризму чи інша маячня. Хіба що ви встигнете в першу годину їх заходу на рахунок перерахувати кошти далі. Але це такий собі квест – встигнути чи не встигнути?
Тому краще домагатись отримання готівки, а потім відкривати рахунок в іншому банку і не переносити негативну історію з заблокованого рахунку.
Насправді і без ліквідації банки мають віддавати кошти, але вони пручаються, вимагають, щоб ви надали їм рахунок, на який вони перерахують кошти. А в ситуації з ліквідацією вони не можуть вимагати відкриття рахунку, бо це неможливо, коли підприємство ліквідується. Тому банки змушені віддавати гроші.
Взагалі з фінмоніторингом складна ситуація виникає у добропорядних підприємств. Бо юристи банку іноді вимагають таку інформацію, наприклад: хто кому і ким приходиться, чим може підтвердити кваліфікацію, що займається певним видом діяльності, чому на багатьох підприємствах учасник, вимагають договори, акти, документи на контрагентів і т.д. І навіть при поданні документів відмовляють в обслуговуванні.
Здається, ще пару років, і половини клієнтів не залишиться в банку з такими незрозумілими вимогами і підозрами, бо вони ж блокують не тільки юр.осіб, але й фіз.осіб, які з ними пов’язані.
Наводимо деякі моменти, які можна передбачити:
а) при відкритті рахунку в опитувальнику вказуйте максимальну суму, яка буде приходити в квартал/рік (бо при перевищенні цієї суми фінмоніторинг готовий буде «винести підозру» і розпочати розслідування).
б) якщо починаєте працювати з новим контрагентом, то краще попросіть у свого менеджера банку перевірити, чи ваш контрагент не в «чорному списку», бо через намагання сплатити кошти на заблокованого банком контрагента, ваше підприємство також можуть заблокувати.
в) не проводьте платежі великими сумами, краще розбивайте на декілька платежів + розписуйте в призначенні платежу максимальні дані – згідно чого, за що і т.д.
г) прихід коштів має бути згідно тих видів діяльності, які у вашого підприємства прописані в ЄДР.
Це не виключний перелік, але це те, що можна передбачити у роботі з банком, щоб не потрапити під пильний погляд фінмоніторингу.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.