Головна Блог ... Консультації від юристів Як правильно оскаржити тендер: типові помилки

Як правильно оскаржити тендер: типові помилки

  • Автор: 

    Автор не вказаний

  • 0

  • 0

  • 1617

Відключити рекламу
 - tn1_0_67649400_1467865589_577dd9f5a52d1.jpg

Дуже приємно писати про гарні зміни, бо це ж не звична для нас #зрадазрада – це дійсна перемога. І вона набиратиме обертів та, сподіваюсь, остаточно закріпить у нас віру в те, що зміни – є. Потрібно просто вірити та робити.

Я розпочну постійне інформування про практику оскарження та типові помилки, обізнаність про які, на мій погляд, в майбутньому зробить прозорішими торги та зменшить зловживання. Принаймні, для тих, хто не має намірів зловживати.

А тепер трошки сухої юридичної інформації, яку навіть при великому бажанні простіше не викладеш.

Читайте статю: Нефьодов: 99% тендерів це не "зрада" чи "перемога", а "боротьба триває": проблеми системи держзакупівель

Як ви знаєте, з 1 квітня 2016 року введено в дію закон про публічні закупівлі. Наразі нормами цього закону керуються лише центральні органи виконавчої влади, але з 1-го серпня їхнє дотримання стане обов'язковим для всіх.

У відповідності до діючого законодавства, Антимонопольний комітет України є органом оскарження при проведенні як державних, так і публічних закупівель. Для розгляду скарг щодо закупівель при АМКУ створено постійно діючу адміністративну колегію з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яка складається з трьох державних уповноважених Антимонопольного комітету.

Кожного дня, починаючи з 11-ї ранку, Колегія проводить засідання з розгляду скарг, що надійшли на її адресу.

Ми щоденно стикаємось із численними порушеннями та бачимо картину всіх тендерів, які відбуваються в нашій країні. Тож кому, як не нам, говорити про те, чого потрібно було б уникнути чи на що звернути увагу.

Оскільки ми вже маємо певний досвід як у користуванні системою Prozorro, так і в розгляді оскаржень при її застосуванні, то можемо вже систематизувати типові помилки бізнесу, на які варто звернути увагу та які зараз є найпоширенішими.

Згадайте новину: Система електроних держзакупівель Prozorro працює: зекономлено 900 млн. грн. Або так тільки здається?

І. Подання документів

Під час розгляду скарг Колегія зіткнулась із ситуацією, коли учасники завантажують документи, що відносяться до тендерної пропозиції, – після закінчення строку подання пропозицій (в окремих процедурах закупівель).

У цьому разі, система бачить додавання документів як зміну тендерної пропозиції. Колегія АМКУ визначає це як порушення умов проведення процедури закупівлі та кваліфікує як порушення норм закону.

Що треба робити?

Уважно поставитись до збору пакету тендерної документації, зробити чек-ліст перед завантаженням документів в систему та перевірити, чи всі файли є у вас в наявності.

ІІ. Подача скарги

Тільки-но ви її ви подали – система автоматично зупинить ті торги, до результатів яких у вас виникли претензії.

Адміністративна колегія повинна протягом трьох робочих днів прийняти рішення про прийняття до розгляду скарги чи залишення її без розгляду. У випадку прийняття скарги до розгляду, новий закон дає колегії 15 робочих днів для її розгляду по суті.

Разом із подачею скарги ви маєте подати копію документа про здійснення оплати державного мита за подання скарги.

Якщо ви цього не зробите – це означатиме, що ваша скарга буде залишена Колегією без розгляду.

Читайте статтю: Державні закупівлі: укладання договору та зміна істотних умов договору на практиці

З моменту вступу дії нового закону можу сказати, що наразі найрозповсюдженішою "помилкою" скаржників є… відсутність плати за подачу скарги. З початку застосування системи ProZorro до Колегії надійшло 92 скарги, серед яких з внесенням відповідної плати було тільки 24. Це говорить про необізнаність скаржників щодо необхідності здійснювати оплату за подання скарги.

Нагадаю, що для розгляду вашої скарги за процедурою закупівлі товарів/послуг ви маєте сплатити 5 тисяч гривень, робіт – 15 тисяч гривень, що передбачено Постановою уряду №291 від 23 березня 2016 року.

ІІІ. Різниця між двома законами

І тепер для зручності – про основні відмінності в положеннях закону "Про здійснення державних закупівель" та закону "Про публічні закупівлі" щодо оскаржень, яке стане у нагоді представникам бізнесу у роботі з системою ProZorro.

Закон "Про здійснення держзакупівель" Закон "Про публічні закупівлі"
Учасники не мають вільного доступу до пропозицій конкурсних торгів інших учасників Пропозиції всіх учасників знаходяться у відкритому доступі, будь-який суб'єкт може з ними ознайомитись

Суб'єкту оскарження може бути невідомо про конкретні недоліки (невідповідності) пропозицій інших учасників, тому, дуже часто скаржник просить Колегію перевірити пропозиції інших учасників

Суб'єкт оскарження може детально вивчити документи пропозицій інших учасників і чітко вказати у скарзі на невідповідності (у зв'язку із цим скарги мають бути чітко обґрунтовані)

Орган оскарження запитує інформацію щодо процедур закупівель у замовників, учасників, експертних установ інших органів

Суб'єкти оскарження та замовники самостійно (з власної ініціативи) надають органу оскарження відповідні експертні висновки

Орган оскарження у разі необхідності приймає рішення про призупинення процедури закупівлі

Система автоматично призупиняє торги у разі подання скарги до органу оскарження

Замовники мають можливість, не виконавши рішення органу оскарження, здійснити розкриття пропозицій конкурсних торгів (вчинити порушення, яке неможливо усунути, що потягне за собою відміну торгів)

Система автоматично блокує можливість замовників здійснювати розкриття пропозицій (під час розгляду скарги органом оскарження), що запобігає вчиненню порушень, які неможливо усунути (відміні торгів)

Строк розгляду скарги становить 30 робочих днів

Строк розгляду скарги становить 15 робочих днів

Я сподіваюсь, що обов'язкове впровадження системи ProZorro для всіх замовників зробить прозорішими тендерні закупівлі, мінімізує зловживання та зменшить кількість скарг. А я буду постійно допомагати щодо інформування про типові помилки як скаржників, так і замовників.

Автор консультації: Світлана Панаіотіді

Вам може бути цікавим: Тендер на юридичні послуги

  • 1617

    Переглядів

  • 0

    Коментарі

  • 1617

    Переглядів

  • 0

    Коментарі


  • Відключити рекламу

    Залиште Ваш коментар:

    Додати

    КОРИСТУЙТЕСЯ НАШИМИ СЕРВІСАМИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ЮРИДИЧНИХ ПОСЛУГ та КОНСУЛЬТАЦІЙ

    • Безкоштовна консультація

      Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях

    • ВІДЕОДЗВІНОК ЮРИСТУ

      Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс

    • ОГОЛОСІТЬ ВЛАСНИЙ ТЕНДЕР

      Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію

    • КАТАЛОГ ЮРИСТІВ

      Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом

    Популярні консультації

    Дивитись всі консультації
    Дивитись всі консультації
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст