6
0
4120
Правила поведінки
при проведенні перевірок на підприємствах
Кожен приватний підприємець-початківець або власник підприємства «з історією» не дуже радіє відвідуванню з боку посадових осіб органів контролю або правоохоронних органів. Тому пропонуємо декілька головних правил, які потрібно пам’ятати, якщо така перевірка відбудеться. До речі, ці правила напрацьовані не лише досвідом практичної роботи, але й окремими положеннями Конституції України, Закону України ««Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»
По-перше, приміщення підприємства бажано забезпечити мінімальними засобами охорони від вільного доступу сторонніх осіб. Важливо організувати і відеоспостереження з аудіозаписом. Перевіряючі особи будуть побоюватися виходити за межі наданих повноважень, а у разі неадекватних дій таких перевіряючих матеріали фіксації відео- та аудіозаписів можуть стати в нагоді при оскарженні їх дій в суді.
По-друге, необхідно надати чіткі інструкції охоронцям або іншим особам, які здійснюють пропускний режим на підприємстві. Дізнавшись про те, що прийшли представники органів контролю, охоронець повинен насамперед повідомити керівника підприємства (а за наявності - юриста чи адвоката) про прибулих.
По-третє, необхідно попросити перевіряючих пред'явити їх документальні підстави для перевірки (направлення на перевірку, постанова суду) а також службові посвідчення. Звертайте увагу, що в направленні на перевірку повинні бути перераховані всі посадові особи, які беруть в ній участь. Необхідно звірити їх дані, зазначені у направленні, зі службовими посвідченнями. У разі розбіжності даних можна поставити питання про правомірність участі такої особи у подальшій перевірці.
Так само, слід попрохати перевіряючих надати копію документа, на підставі якого проводяться їх дії, або дати можливість його сфотографувати.
По-четверте, необхідно завести на підприємстві журнал перевірок і пропонувати перевіряючим розписуватися в такому журналі. Вони зобов'язані це зробити на вимогу представників підприємства.
По-п’яте, потрібно пам’ятати, що перевірки повинні проходити тільки в робочий час, встановлений на підприємстві.
По-шосте, тільки після прибуття керівника підприємства або юриста (адвоката), можна запрошувати перевіряючих до адміністративних приміщень підприємства. Важливо переконати перевіряючих дочекатися приїзду юриста (адвоката) - найчастіше вони не заперечують проти цього. У цей час можна спробувати з'ясувати їх наміри, встановити конкретний перелік об'єктів і документів, які вони мають намір перевірити. Розмову з перевіряючими, якщо вона доречна, бажано вести одній особі, і організувати її так, щоб завдання чи запитання працівникам підприємствам ставили не перевіряючі, а сам керівник або інша особа, яка веде перемовини з перевіряючими.
По-сьоме, важливо заздалегідь попередити співробітників підприємства, що надати той чи інший документ, здійснити ту чи іншу дію вони можуть лише за дорученням директора, а не перевіряючих. Також важливо довести до відома цих співробітників те, що вони не зобов'язані давати будь-які пояснення в ході перевірки, у них є право зберігати мовчання і воно передбачено статтею 63 Конституції України.
Так само працівникам необхідно роз'яснити їх право на правову допомогу, передбачене статтею 59 Конституції України. Ввічливо, але наполегливо, вони мають повідомити представника органу контролю, що всі його вимоги будуть виконані, але тільки після прибуття і участі юриста (адвоката).
По-восьме, у випадках, коли дії перевіряючих очевидно незаконні (наприклад, вони намагаються потрапити на територію з перевіркою без наявності документів для перевірки), існують так звані «гарячі лінії» - телефони, за якими можна повідомити про порушення з боку перевіряючих органів і вимагати підтримки (аж до виклику поліції).
По-дев’яте, після отримання примірнику акту, в якому викладаються результати перевірки, у разі наявності зауважень забезпечити їх письмове оформлення та передачу співробітникам органу контролю. Це важливий доказ у разі оскарження незаконних дій чи рішень таких посадовців.
По-десяте, за результатами перевірки слід зібрати робочу групу, до якої мають увійти співробітники підрозділів підприємства, що відповідають за ті ділянки роботи, які перевірялися, і юрист (адвокат). Мета таких зборів - визначити, яких дій і заходів слід вжити на майбутнє, щоб уникнути допущення порушень вимог Закону та відповідно реагування з боку органів контролю.
Сподіваємось, що навіть такі мінімальні поради стануть Вам у нагоді під час спілкування із представниками органів контролю в перевірочних заходах.
Автор консультації: Адвокатське об'єднання Колегія Адвокатів України
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
386
Коментарі:
0
Переглядів:
361
Коментарі:
0
Переглядів:
1132
Коментарі:
1
Переглядів:
399
Коментарі:
0
Переглядів:
264
Коментарі:
0
Переглядів:
358
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.