Автор не вказаний
0
0
3688
Вища рада правосуддя позитивно сприймає та вважає важливою позицію Венеційської комісії стосовно необхідності чіткого та однозначного визначення на законодавчому рівні критеріїв професійної етики та доброчесності, а також процедури перевірки відповідності цим критеріям членів ВРП, висловлену у висновку щодо законопроєкту №5068.
Потреба у визначенні вказаних понять є визначальною, адже без нормативного закріплення дефініцій будь-яка перевірка чи оцінка буде суб’єктивною. Ще у висновку № 969/2019 щодо змін до законодавчих актів, які регулюють статус Верховного Суду та органів суддівського врядування, Венеційська комісія зазначила, що єдині критерії відбору, зазначені у Законі № 193 «професійна компетентність, етика та доброчесність», не викладені достатньою мірою детально для їх застосування на практиці.
Водночас зауважимо, що Венеційська комісія, нажаль, не взяла до уваги пояснення ВРП та консультативні висновки Ради, а також висновки провідних юридичних наукових закладів України щодо неприйнятності встановлення контролю за ВРП органом, який не має конституційної основи.
Здебільшого висновок містить рекомендації щодо доопрацювання законопроєкту № 5068, на що звертала увагу і ВРП.
Остаточне рішення має прийняти Парламент. Ухваленню закону має передувати глибокий аналіз рішень Конституційного суду України щодо конституційності інституцій, аналогічних Етичній раді, а також проведення широкого обговорення запропонованих змін з професійною спільнотою, суддями, адвокатами, науковцями, про необхідність якого зазначено у висновку Венеційської комісії щодо закону №193-IX.
У консультативному висновку ВРП зазначала, що Консультативна рада європейських суддів вважає, що буде неприпустимим, якщо судова рада обмежуватиметься іншими органами у своїй автономії визначати власні процедури діяльності та питання, що виносяться на її розгляд.
Члени Вищої ради правосуддя обираються (призначаються) за квотним принципом. Конституція України не містить застережень, що будь-який орган може обмежувати конституційно визначених суб’єктів формування конституційного органу. При цьому суб’єкти обрання (призначення) самостійно оцінили кандидатів на доброчесність та професійну етику при їх обранні (призначенні); такі кандидати пройшли спеціальну перевірку у порядку, передбаченому законом.
Принагідно нагадуємо, що Рішенням Конституційного Суду України від 11 березня 2020 року № 4-р/2020 визнано неконституційною норму про утворення Комісії з питань доброчесності і етики, до повноважень якої було віднесено оцінку відповідності члена або кандидата до складу ВРП принципам добросовісності та етичних норм судді; затвердження висновків про невідповідність вимогам кандидатів на посаду члена ВРП до обрання (призначення) їх на посаду, що перешкоджає призначенню їх на відповідну посаду.
Джерело: Вища рада правосуддя
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
511
Коментарі:
0
Переглядів:
423
Коментарі:
0
Переглядів:
233
Коментарі:
0
Переглядів:
160
Коментарі:
0
Переглядів:
604
Коментарі:
0
Переглядів:
816
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.