0
2
2087
Вищий адміністративний суд України звернувся до Президента України Петра Порошенка з проханням застосувати надане йому Конституцією України право вето щодо ухваленого 2 червня 2016 року Верховною Радою України Закону «Про судоустрій і статус суддів».
Цей Закон визначає нові правові та організаційні засади функціонування судової влади.
Водночас Закон частково не відповідає вимогам статей 1 і 8 Конституції України, згідно з якими Україна є правовою державою, де визнається і діє принцип верховенства права, елементом якого є принцип правової визначеності, про що неодноразово зазначав у своїх рішеннях Конституційний Суд України.
Зокрема, частиною п’ятою статті 125 ухваленого Верховною Радою України 02 червня 2016 року Закону України «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)» передбачається, що з метою захисту прав, свобод та інтересів особи у сфері публічно-правових відносин діють адміністративні суди. Але цю статтю повністю проігноровано Законом «Про судоустрій і статус суддів», а також не взято до уваги рекомендації, які 23 жовтня 2015 року ухвалила Європейська комісія «За демократію через право» (Венеціанська комісія), якими визнається існування адміністративних судів як автономної судової системи.
Згадайте новину: Революція у судовій системі: ВРУ внесла зміни в Конституцію України та прийняла новий закон "Про судоустрій та статус суддів"
Очолювати вертикаль адміністративних судів повинен лише єдиний, не підпорядкований нікому Вищий адміністративний суд України, який організаційно, юридично і процесуально буде повністю самостійним і незалежним.
Отже, запропоновані Законом організаційні основи системи адміністративних судів порушують цілісність цієї системи, містять суттєві загрози конституційним гарантіям права громадян на судовий захист від неправомірних дій суб’єктів владних повноважень.
Крім того, частина перша статті 31 Закону передбачає, що у системі судоустрою діють вищі спеціалізовані суди як суди першої інстанції з розгляду окремих категорій справ. Відповідно, може виникнути проблема щодо апеляційного та касаційного оскарження рішень таких судів, оскільки вона не передбачена в Законі.
Частина друга статті 31 Закону передбачає виключний перелік вищих спеціалізованих судів, а саме Вищий суд з питань інтелектуальної власності та Вищий антикорупційний суд. Перелік вищих спеціалізованих судів, наведений у Законі, є невиправданим з точки зору фінансових витрат для забезпечення діяльності такого суду (велике навантаження на державний бюджет) та одночасно з точки зору навантаження на суддю (мала кількість відповідних справ для цих вищих спеціалізованих судів).
Згадайте новину: КС України визнав неконституційним обмеження розміру пенсій суддів у відставці
Також частина друга статті 61 Закону містить перелік відомостей, які повинен зазначати суддя у декларації родинних зв’язків судді. При цьому не враховано ситуацію, коли родичі не бажають надавати відомості про себе або перебувають із суддею у неприязних стосунках.
Статтею 106 Закону передбачається встановити додаткові підстави для притягнення судді до дисциплінарної відповідальності, а саме: неподання або несвоєчасне подання декларації родинних зв'язків суддею в порядку, визначеному цим Законом; подання у декларації родинних зв'язків судді завідомо недостовірних (у тому числі неповних) відомостей; декларування завідомо недостовірних (у тому числі неповних) тверджень у декларації доброчесності судді.
Запропоновані Законом зміни спрямовані на нівелювання закріпленого у статті 126 Конституції України положення про незалежність і недоторканність суддів, які гарантуються Конституцією і законами України.
Згадайте новину: Судова революція. Експерти розповіли про "зради" і "перемоги" закону про суддів
З огляду на викладене Вищий адміністративний суд України вважає, що цей Закон спрямований на руйнацію системи адміністративного судочинства, запровадження якої є свідченням розвитку демократичної, правової держави відповідно до європейських стандартів і гарантією права особи на справедливий суд. Закон суперечить нормам чинної Конституції України та ухваленому Верховною Радою України 02 червня 2016 року Закону України «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)», є Законом із високою часткою корупційної складової і призведе до ліквідації інституту незалежності суддів, неможливості здійснення ефективного судового захисту прав громадян та юридичних осіб.
Джерело: ВАСУ
Вспомните новость: Частные исполнители судебных решений могут работать эффективнее государственных, но их нужно контролировать – юристы
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
218
Коментарі:
0
Переглядів:
218
Коментарі:
0
Переглядів:
311
Коментарі:
0
Переглядів:
291
Коментарі:
0
Переглядів:
255
Коментарі:
0
Переглядів:
318
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.
Когда Законы принимают.. , то их вообще обсуждают???))))
Просто їх приймають на п'яну голову ))))