Телефонні аферисти — це люди, які використовують дзвінки, повідомлення чи електронну пошту, щоб обманом виманити у вас гроші або особисті дані. Вони майстерно маніпулюють емоціями: страхом, співчуттям, жадібністю, аби викликати довіру та змусити діяти швидко.

Наприклад, можуть представитись банківськими працівниками та просити розкрити дані картки, або вигадати термінову ситуацію, яка вимагає негайного переказу грошей. Найголовніше правило — ніколи не повідомляйте особисту або банківську інформацію незнайомцям. Якщо щось здається підозрілим, обов’язково потрібно перевірить номер телефону та перед діями почитати відгуки, наприклад на WhoCalled (тепер Whokla).
Зазвичай приводом стає «перевипуск картки» або «атака на ваш рахунок». Аферисти намагаються дізнатись PIN-код, CVV або просять ввести коди з SMS. Справжній співробітник банку ніколи цього не зробить. Якщо ви чуєте такі запити — значить, зловмисники вже мають частину ваших даних і намагаються завершити операцію зняття грошей.
Обіцяють перемогу в акції чи лотереї, надсилають SMS або пишуть у месенджерах. Для «отримання виграшу» просять надати особисті дані або оплатити доставку. У підсумку ви або нічого не отримуєте, або вам надсилають дрібнички з пропозицією замовити ще. І все це за ваш рахунок.
Шахраї представляються поліцією, лікарями або навіть вашими рідними, говорячи про термінову ситуацію: аварія, арешт, операція. Вас просять негайно переказати кошти чи передати готівку через «представника». Важливо не панікувати, перевірити ситуацію самостійно та не надсилати гроші.
Переважно жертвами стають люди похилого віку. Дзвінок — і вам кажуть, що ви виграли приз. На пошті ви сплачуєте за посилку, в якій дешевий непотріб. Всередині — лист з написом: «Ви вже берете участь у розіграші мільйона!» і заклик зробити нове замовлення. Так триває до безкінечності.
Псевдопрацівник оператора просить підтвердити зміну «вишки» для покращення зв'язку. Вам приходить код, який просять назвати. Якщо ви це зробите — зловмисники отримають доступ до всіх ваших онлайн-сервісів, зокрема банкінгу.
Цей метод складніший. Злочинці блокують вашу SIM і отримують нову від оператора, отримуючи повний доступ до ваших банківських рахунків. Щоб цього уникнути, не передзвонюйте на підозрілі номери та не реагуйте на дивні повідомлення.
Вам надходить повідомлення про зарахування грошей на мобільний. Потім телефонує «ввічливий» незнайомець і просить повернути кошти на карту. Якщо не перевірити баланс, можна легко втратити власні гроші, переказавши їх шахраєві.
Під виглядом допомоги від благодійних чи міжнародних організацій аферисти обіцяють виплати постраждалим. Для «оформлення» просять дані банківської картки та CVV-код. У результаті — втрата коштів або навіть оформлення кредитів на ваше ім’я.
Негайно зверніться до вашого банку та повідомте поліцію. Чим швидше ви це зробите — тим більше шансів зупинити незаконні дії та зберегти кошти. І пам’ятайте: обачність — ваша найкраща зброя проти аферистів.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2025 «Протокол». Всі права захищені.