2
1
1405
КАС ВС зазначив, що правові засади справляння судового збору платниками, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначено Законом України «Про судовий збір» № 3674-VI.
Згідно з п. 13 ч. 1 ст. 5 Закону № 3674-VI від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються учасники бойових дій, постраждалі учасники Революції Гідності, Герої України - у справах, пов`язаних з порушенням їхніх прав. Зазначена норма має відсильний характер та не містить вичерпного переліку справ, в яких учасники бойових дій та прирівняні до них особи звільняються від сплати судового збору.
За змістом ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту № 3551-XII ветерани війни та особи, на яких поширюється дія цього нормативного акту, отримують безоплатну правову допомогу щодо питань, пов`язаних з їх соціальним захистом, а також звільняються від судових витрат, пов`язаних з розглядом цих питань. Перелік пільг учасникам бойових дій та особам, прирівняним до них, визначені у ст. 12 цього Закону.
Отже, вирішуючи питання про стягнення судового збору з особи, яка має статус учасника бойових дій (прирівняної до нього особи), для правильного застосування норм п. 13 ч. 1 ст. 5 Закону № 3674-VI суд має враховувати предмет та підстави позову, перевіряти чи стосується така справа захисту прав цих осіб з урахуванням положень ст.ст. 12, 22 Закону № 3551-XII.
Постанова КАС ВС №600/1927/23 від 12.12.2023 року
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
340
Коментарі:
0
Переглядів:
136
Коментарі:
0
Переглядів:
176
Коментарі:
0
Переглядів:
283
Коментарі:
0
Переглядів:
4288
Коментарі:
0
Переглядів:
460
Коментарі:
1
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.
Ст. 2 ЗУ №3551-XII передбачено, що Законодавство України про статус ветеранів війни та їх соціальні гарантії складається з цього Закону та інших актів законодавства України, що означає, що ЗУ №3551-XII не претендує на визначення вичерпного переліку пільг учасників бойових дій. Наведу лише три приклади із тисяч, так як вони безпосередньо стосуються даної справи. Це п. б) ст. 77 Закону України «Про пенсійне забезпечення», це ст. 47, п. 4 ч. 1 ст. 115 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», це п. 13 ч. 1 ст. 5 того ж ЗУ №3674-VI. Також, наголошую, що у ст. 5 ЗУ №3674-VI, надаючи пільгу з сплати судового збору у відповідності до якогось конкретного Закону України, законодавець конкретно посилається на такий Закон України. Так, у п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ №3674-VI законодавець конкретно посилається на Закон України «Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні». У п. 13 ч. 1 ст. 5 ЗУ №3674-VI немає посилання на ЗУ №3551-XII, що означає, що суд не має права обмежувати цей пункт ЗУ №3674-VI для учасників бойових дій лише переліком пільг, встановлених ст. 12 ЗУ №3674-VI, який до того ж, у відповідності до ст. 2 цього ж Закону, не є вичерпним. Таким чином ЗУ №3674-VI та ЗУ №3674-VI є рівноправними частинами Законодавства України про статус ветеранів війни та їх соціальні гарантії. Висновок: позиція КАС ВС не законна.