10
1
14216
Кожен хто має мобільний телефон, отримував SMS рекламного характеру. Але хто відправляє ці надокучливі SMS з привабливими пропозиціями? Вже давно SMS рекламного характеру або іншими словами SMS спам став невід'ємною частиною мобільних телефонів, рекламодавці та або компанії таким чином намагаються звернути увагу на себе та запропоновувати послуги, інші надокучливо розсилають недобросовісну рекламу та інше.
Що ж таке цей спам? За матеріалами Вікіпедії, Спам — масова розсилка кореспонденції рекламного чи іншого характеру людям, які не висловили бажання її одержувати. Передусім термін «спам» стосується рекламних електронних листів. Термін «спам» почав вживатися з 1993 року, коли рекламні компанії стали публікувати в групах новин Usenet, дискусійних листах, гостьових книгах повідомлення, що не мають відношення до заданої тематики, або повідомлення, які є прямою рекламою. Саме походження слова «спам» (SPAM) з'явилося ще в 1936 році як назва свинячих консервів компанії «Hornel Foods» (англ. Shoulder of Pork and нAM - «свинячі лопатки і окосту»).
Але вихід є, та є навіть світло в кінці тунелю, тому як у Верховній раді підготовлений законопроект за №8186 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії спаму», авторами якого виступили: народні депутати Борислав Береза, Леонід Ємець та Костянтин Усов.
У разі прийняття Закону змін зазнають наступні нормативно –правові акти Закони України «Про телекомунікації», «Про рекламу» Кодексом України про адміністративні правопорушення та Кримінальний Кодекс України. У пояснювальній записці до законопроекту говориться, що його головна мета – це впровадження механізму захисту абонента телекомунікаційних послуг від несанкціонованих електронних текстових або мультимедійних повідомлень з подальшим використанням їх контактних даних та можливістю використання цієї інформації в шахрайських цілях.
Законопроект передбачає адміністративну відповідальність і штрафи для телефонних операторів, а саме:
- за несанкціоновану розсилку спаму оператори будуть зобов'язані відшкодувати прямі і непрямі збитки абоненту і заплатити штраф від 30 до 40 (510-680 грн) неоподатковуваних доходів громадян;
- в разі повторного порушення протягом року, штраф складе від 50 до 100 (850 1700 грн) неоподатковуваних доходів.
Отже, поки Закон приймуть та він запрацює на повну силу, є ще деякі методи боротьби зі спамом. Ось деякі з них. Для початку необхідно розібратися в природі SMS-розсилки, вона може бути законною і незаконною. Іншими словами, або Ви давали згоду на прийом таких повідомлень, або ні. А погодитися ви могли, навіть не помітивши цього.
Досить часто буває так, що, заповнюючи чергову анкету для отримання картки дисконту, знижок та/або картки клієнта в магазині, кафе чи ресторані Ви надаєте свій дозвіл на передачу персональних даних, а значить, даєте право розпоряджатися інформацією про Вас. Ця інформація передається третім особам для подальшої обробки та розсилки спаму - різних рекламних пропозицій товарів і послуг. Але бувають і такі випадки, коли ви ніде не залишали свій мобільний номер, а спам все одно приходять. Це може означати, що ваш мобільний оператор не зовсім добропорядний.
Так, як же боротися з цим явищем? Всі SMS від комерційних компаній не регулюються операторами мобільного зв'язку. Тому, щоб позбавити себе від надокучливого спаму, потрібно безпосередньо звертатися до розповсюджувачів рекламних повідомлень.
Тут існують такі шляхи вирішення:
Перший - якщо Ви маєте претензії до змісту SMS (використовуються перебільшення, неточності і т.д.), то це порушення законодавства про рекламу. В такому випадку прямуйте до Держспоживінспекції України.
Другий - якщо ж Ви обурені фактом відправки SMS-реклами без Вашої згоди, то це порушення прав особи щодо захисту персональних даних. Значить, потрібно звернутися в Державну службу України з питань захисту персональних даних.
Третій - зателефонуйте своєму оператору і залиште скаргу про отриманий SMS спам. Не буде зайвим попросити оператора виключити вас з усіх рекламних розсилок. Звісно ж Вам можуть запропонувати скористатися послугою «Стоп SMS-спам» та інше, але навіщо Вам платити за погану роботу оператора? Нажаль це спосіб не принесе 100% результату, але як мінімум рекламні SMS від оператора ви перестанете отримувати. Щоб Ваше звернення мало вагу і швидше почало діяти рекомендуємо писати електронні листи, писати у всіх соціальних мережах і дзвонити. Дайте їм відчути те ж, що і Ви при отриманні рекламних SMS.
Четвертий - «Чорний список». Ще одним методом боротьби з небажаними SMS може стати Ваш телефон з правильно налаштованими додатками і чорним списком. Зараз існує маса спеціальних програм, які не пропустять небажані повідомлення на ваш телефон. І таких додатків в маркеті море. Але цей метод не приносить того результату який очікується, тому як якщо в поле «Номер відправника» зазначено ім'я, а не цифри. Програма просто не зможе визначити номер, щоб додати його в чорний список.
П'ятий метод - скарга владі. Можна звернутися до регулятора ринку телеком-послуг – НКРЗІ. Розсилка спаму заборонена п. 3 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, розроблених НКРЗІ, і затверджених постановою Кабміну №295 від 11 квітня 2012 р.. Заява про порушення своїх прав, як споживача телеком-послуг, можна подати як паперовим листом на адресу комісії, так і в електронному вигляді.
У висновку, для того щоб не отримувати небажані SMS повідомлення, вам потрібно:
1. Зателефонувати оператору і попросити відписати від всіх розсилок;
2. Попросити видалити вас з бази тих, хто надіслав вам SMS;
3. Встановити додаток «Чорний список».
Щоб в майбутньому отримувати менше надокучливого SMS спаму не варто роздавати свій телефон направо і наліво всяким фірмам, банкам, магазинам. Якщо ж цього не уникнути уважно читайте, з чим ви погоджуєтеся. І ніколи не переходьте за посиланнями, які приходять вам в SMS.
Автор консультації: Завальнюк Олег
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
137
Коментарі:
0
Переглядів:
103
Коментарі:
0
Переглядів:
324
Коментарі:
0
Переглядів:
390
Коментарі:
0
Переглядів:
732
Коментарі:
1
Переглядів:
609
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.
Спасибо за статью + дополню про возможность судебной защиты. Вот например по моему иску к Киевстару. В трёх инстанциях отказали, при этом от Киевстара после суд процесса вообще смс не приходят никакие. Позивач звернувся до суду із даним позовом, в його обґрунтування посилаючись на те, що більше п'яти років тому він придбав стартовий пакет компанії зв'язку ПАТ «Київстар» з телефонним номером НОМЕР_1, та, на переконання позивача, з використанням відповідних технічних можливостей у відношенні нього відповідачами вчиняються протиправні дії, спрямовані на докучання та нав'язування непотрібних послуг рекламного характеру та контентних послуг шляхом відправлення SMS повідомлень на номер, в тому числі акція від Київстар «СМС НА МІЛЬЙОН» (відеоролик «Акція від Києвстар «СМС НА МІЛЬЙОН» розміщено за адресою: https:/Avww.youtube.corn/watch?v=slaNzhYcsXk, та з відеоролику вбачається, що організатором Акції є відповідач - 2). Як зазначається позивачем при зверненні до суду, згоду відповідачам на докучання та відправку повідомлень на номер позивач не надавав, на його неодноразові звернення до представництва відповідача - 1 у м. Дніпропетровську по проспекту Карла Маркса, буд. 65 та за телефоном 466 з вимогою припинити незаконні дії щодо відправлення повідомлень та передання даних щодо номеру позивача третім особам результату не дали: повідомлення надходити на номер не припинилися, навпаки їх кількість збільшилась. Повідомлення відповідачів надходять у будні, вихідні та святкові дні, починаючи з 09:12 до 19:00 год., та кожного разу, отримавши повідомлення на свій телефон, позивач відволікається від своїх занять, що порушує виконання запланованих справ на день та у сукупності призводить до витрачання життя позивача на ознайомлення з повідомленнями, які йому не потрібні та ним взагалі не були замовленні. http://reyestr.court.gov.ua/Review/50196243