0
0
1389
Скасування строків досудового розслідування у кримінальних провадженнях щодо злочинів проти миру та безпеки людства призведе до дисбалансу закріплених засад та узаконить бездіяльність органу досудового розслідування.
Такого висновку дійшли у Комітеті Національної асоціації адвокатів України з питань кримінального права та процесу за підсумками аналізу законопроекту № 9314-3 «Про внесення змін до деяких статей Кримінального процесуального кодексу України щодо особливостей обчислення строків досудового розслідування в умовах воєнного стану».
Читайте статтю: Нюанси обчислення строків досудового розслідування після повернення обвинувального акта прокурору
Проектом пропонується припинити обчислення перебігу строків досудового розслідування у кримінальних провадженнях щодо злочинів, передбачених ст. 437 (Планування, підготовка, розв'язування та ведення агресивної війни), ст. 438 (Порушення законів та звичаїв війни), ст. 439 (Застосування зброї масового знищення) та ст. 442 (Геноцид) Кримінального кодексу. Йдеться про випадки, коли відомості про ці злочини були внесені до ЄРДР, але в них жодній особі не було повідомлено про підозру як в період дії воєнного стану так і після його закінчення.
Автор законодавчої ініціативи переконаний, що притягнення до кримінальної відповідальності за воєнні злочини і злочини проти людяності під час війни представляє велику складність і з юридичної і з практичної точки зору.
Водночас, наголошують у НААУ, відступлення від загальних принципів кримінального процесуального законодавства за окремими видами злочинів призведе до дисбалансу закріплених засад та узаконить бездіяльність органу досудового розслідування під час розслідування таких злочинів. Тож даний законопроект не відповідає принципам, закріпленим кримінальним процесуальним законодавством, а його ухвалення матиме наслідком порушення принципу правової визначеності, фундаментальних конвенційних гарантій, прав та свобод людини.
Ці застереження скеровані до Комітету Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності, який визначено профільним у супроводженні проекту Закону № 9314-3.
Правовий аналіз проекту готували голова Комітету НААУ з питань кримінального права та процесу Анжеліка Моісєєва та член Ради цього Комітету Володимир Мацко.
З повним текстом зауважень і пропозицій можна ознайомитися за посиланням.
Джерело: НААУ
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
473
Коментарі:
0
Переглядів:
405
Коментарі:
0
Переглядів:
224
Коментарі:
0
Переглядів:
155
Коментарі:
0
Переглядів:
600
Коментарі:
0
Переглядів:
812
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.