Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова КАС ВП від 10.01.2024 року у справі №240/4894/23 Постанова КАС ВП від 10.01.2024 року у справі №240...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

касаційний адміністративний суд верховного суду ( КАС ВП )

Державний герб України

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 січня 2024 року

м. Київ

справа №240/4894/23

адміністративне провадження № К/990/34377/23

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Берназюка Я.О., суддів Стародуба О.П. та Чиркіна С.М., розглянувши у порядку письмового провадження у касаційній інстанції адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області

про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії

за касаційною скаргою ОСОБА_1

на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 02 червня 2023 року (ухвалене суддею-доповідачем Нагірняком М.Ф.) та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2023 року (прийняту у складі колегії: головуючого судді: Сторчака В. Ю., суддів: Полотнянка Ю.П., Граб Л.С.),

У С Т А Н О В И В :

Короткий зміст позовних вимог

1. У лютому 2023 року ОСОБА_1 (далі - скаржник) звернувся до Житомирського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області, в якому просив:

- визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області щодо відмови у нарахуванні та виплаті з 01 липня 2021 року доплати до пенсії в сумі 2000,00 грн відповідно до постанови Кабінету Міністрів України "Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб" від 14 липня 2021 року №713 (далі - Постанова КМУ №713);

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області перерахувати та виплатити з 01 липня 2021 року щомісячну доплату до пенсії в сумі 2000,00 грн відповідно до постанови КМУ №713.

2. В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що на виконання судових рішень проведено йому перерахунок пенсії чим поновлено його порушене право на належний розмір пенсії. Разом з тим, до складу пенсійних виплат відповідач протиправно не включив належну до виплати щомісячну доплату в сумі 2000 грн, передбачену постановою КМУ № 713.

Короткий зміст рішень судів попередніх інстанцій

3. Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 02 червня 2023 року, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2023 року, відмовлено у задоволенні адміністративного позову.

4. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції, з висновком якого погодився суд апеляційної інстанції, зазначив, що в результаті перерахунку основного розміру пенсії позивача, з 01 вересня 2021 року вона збільшилась з 10660,65 грн до 16160,68 грн, тобто на 5500,03 грн, що в розумінні абзацу третього пункту 1 Постанови КМУ № 713 виключає підстави для встановлення щомісячної доплати в сумі 2000 грн до основного розміру пенсії позивача.

Короткий зміст та обґрунтування вимог касаційної скарги

5. Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, посилаючись на неправильне застосування норм матеріального права, ОСОБА_1 звернувся з касаційною скаргою до Верховного Суду, в якій просить скасувати оскаржувані судові рішення та ухвалити нове, яким позовні вимоги задовольнити.

6. В обґрунтування касаційної скарги скаржник зазначає, що суди першої та апеляційної інстанцій неправильно застосували положення постанови КМУ №713, у зв`язку із чим дійшли необґрунтованих висновків про те, що здійснення перерахунку основного розміру пенсії позивача, що вчинений на виконання рішень судів, виключає підстави для встановлення щомісячної доплати в сумі 2000 грн до основного розміру пенсії позивача, в розумінні абзацу третього пункту 1 постанови КМУ №713.

7. Скаржник також вказує, що суди першої та апеляційної інстанцій не врахували при ухваленні оскаржуваних судових рішень висновки Верховного Суду, викладені у постановах від 08 листопада 2022 року у справі №420/2473/22 та від 02 березня 2023 року у справі №600/870/22 у подібних правовідносинах.

8. На думку позивача, перерахунок пенсії, проведений Управлінням на виконання судових рішень з метою усунення порушеного його права на належний розмір пенсії, право на отримання якого у нього винило до 01 березня 2018 року, не є перерахунком пенсії у зв`язку зі зміною складових грошового забезпечення чи інших показників основного розміру пенсії, у зв`язку з цим позивач має право на щомісячну доплату до пенсії в розмірі 2000,00 грн відповідно до постанови КМУ №713, яка має виплачуватись для досягнення мети прийняття цієї постанови - поетапного зменшення диспропорцій у розмірах пенсій, призначених до 01 березня 2018 року.

Процесуальні дії у справі та клопотання учасників справи

9. Касаційна скарга надійшла до Суду 13 жовтня 2023 року.

10. Ухвалою Верховного Суду від 01 листопада 2023 року відкрито касаційне провадження у справі №240/4894/23 витребувано адміністративну справу та запропоновано відповідачу надати відзив на касаційну скаргу.

11. Ухвалою Верховного Суду від 09 січня 2024 року справу призначено до розгляду в порядку письмового провадження за наявними матеріалами без повідомлення та виклику учасників справи колегією у складі трьох суддів з 10 січня 2024 року.

12. При розгляді цієї справи в касаційному порядку учасниками справи клопотань заявлено не було.

Позиція інших учасників справи

13. Від відповідача відзиву на касаційну скаргу не надходило, що відповідно до статті 338 КАС України не перешкоджає касаційному перегляду рішень судів попередніх інстанцій. При цьому колегія суддів зазначає, що ухвалу Верховного Суду про відкриття касаційного провадження, згідно даних поштового відправлення № 0600231647578, отримано Головним управлінням Пенсійного фонду України в Житомирській області 06 листопада 2023 року.

Обставини справи, встановлені судами попередніх інстанцій

14. Судами попередніх інстанцій на підставі наявних у матеріалах справи доказів встановлено, що позивач перебуває на обліку в Управлінні та отримує пенсію, призначену відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" від 09 квітня 1992 року № 2262-XII (далі - Закон № 2262-XII).

15. На виконання судових рішень Житомирського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2020 року у справі №240/6548/20 та від 16 липня 2021 року у справі №240/5284/21 відповідачем проведено перерахунок розміру пенсійних виплат.

16. Позивач, вважаючи, що пенсія призначена з 31 грудня 2015 року, її перерахунок проводився лише з 01 січня 2018 року на підставі постанови КМУ №103, а жодних інших рішень для перерахунку пенсій після 01 січня 2018 року Урядом не приймалося, звернувся до відповідача із заявою про включення до розміру пенсії з 01 липня 2021 року щомісячної доплати в сумі 2000,00 грн відповідно до постанови КМУ № 713.

17. Однак, на відповідне звернення позивача від 24 травня 2022 року відповідач листом від 07 червня 2022 року відмовив у проведенні перерахунку та виплаті вказаної щомісячної доплати, що стало підставою для звернення до суду із цим позовом.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Оцінка висновків судів попередніх інстанцій і доводів учасників справи

18. Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам касаційної скарги, а також виходячи з меж касаційного перегляду справи, визначених статтею 341 КАС України, колегія суддів зазначає наступне.

19. Згідно з положенням частини четвертої статті 328 КАС України підставами касаційного оскарження є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права.

20. Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

21. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

22. Крім того, стаття 2 та частина четверта статті 242 КАС України встановлюють, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

23. Зазначеним вимогам процесуального закону рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 02 червня 2023 року та постанова Сьомого апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2023 року не відповідають, а викладені у касаційній скарзі доводи є обґрунтованими з огляду на таке.

24. Відповідно до статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

25. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

26. За приписами пункту 6 частини першої статті 92 Конституції України основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення визначаються виключно законами України.

27. Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, визначає Закон № 2262-ХІІ.

28. Цим Законом держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв`язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.

29. Правовою основою для реалізації гарантії перерахунку призначених пенсій у зв`язку зі збільшенням рівня грошового забезпечення діючих військовослужбовців є положення статті 63 Закону №2262-XII.

30. Відповідно до положень статті 63 Закону №2262-XII перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку. Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону. Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

31. Водночас, ключовим у цій справі є питання про наявність правових підстав для виплати позивачу щомісячної доплати до пенсії в розмірі 2000 грн відповідно до Постанови КМУ № 713.

32. З огляду на вказане, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.

33. З метою поетапного зменшення диспропорцій в розмірах пенсій, призначених військовослужбовцям, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), поліцейським та деяким іншим особам, та до прийняття Верховною Радою України законодавчих актів щодо пенсійного забезпечення військовослужбовців і деяких інших осіб, прийнято Постанову КМУ № 713.

34. Пунктом 1 Постанови КМУ № 713 установлено з 01 липня 2021 року особам, яким призначено пенсію до 01 березня 2018 року відповідно до Закону № 2262-ХІІ (крім військовослужбовців строкової служби), до розмірів їх пенсій, визначених відповідно до статей 13, 21 і 36 Закону № 2262-ХІІ станом на 01 березня 2018 року, включити щомісячну доплату в сумі 2000 грн, яка враховується під час подальших підвищень розмірів пенсій, визначених відповідно до статей 13, 21 і 36 Закону № 2262-ХІІ.

35. Особам, яким призначено (поновлено) пенсію після 01 березня 2018 року, розмір якої обчислено відповідно до статей 13, 21 і 36 Закону № 2262-ХІІ (крім військовослужбовців строкової служби) з грошового забезпечення, визначеного станом на 01 березня 2018 року або до цієї дати, встановлюється щомісячна доплата, передбачена абзацом першим цього пункту.

36. У разі коли пенсія особам, зазначеним в абзацах першому і другому цього пункту, переглядалася (перераховувалася) після 01 березня 2018 року, щомісячна доплата, встановлена абзацами першим і другим цього пункту, не виплачується, крім випадків, коли розмір пенсії після такого перегляду (перерахунку) збільшився менше ніж на 2000 грн. Якщо сума збільшення пенсії під час її перегляду (перерахування) не досягала 2000 грн, щомісячна доплата, передбачена абзацом першим цього пункту, встановлюється в сумі, якої не вистачає до зазначеного розміру.

37. Щомісячна доплата, передбачена цим пунктом, встановлюється у межах максимального розміру пенсії, визначеного Законом, починаючи з 01 липня 2021 року.

38. Пунктом 3 Постанови № 713 встановлено Пенсійному фонду України забезпечити встановлення з 01 липня 2021 року виплат, передбачених пунктами 1 і 2 цієї постанови, а також виплат, передбачених абзацом другим пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 року №656 "Про встановлення щомісячної державної адресної допомоги до пенсії особам з інвалідністю внаслідок війни та учасникам бойових дій" для учасників бойових дій та постраждалих учасників Революції Гідності, за матеріалами пенсійних справ.

39. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суди попередніх інстанцій вказали, що перерахунок пенсії ОСОБА_1 , вчинений на підставі рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2020 року у справі №240/6548/20 та рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 16 липня 2021 року у справі №240/5284/21, обумовлений підвищенням грошового забезпечення відповідної категорії військовослужбовців, що в розумінні абзацу третього пункту 1 Постанови КМУ № 713 виключає підстави для встановлення щомісячної доплати в сумі 2000 грн до основного розміру пенсії позивача.

40. Водночас, як вбачається зі змісту вказаних судових рішень, останніми, зокрема, зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області провести перерахунок та виплату пенсії позивачу з 05 березня 2019 року з урахуванням основних і додаткових видів грошового забезпечення за відповідною (аналогічною) посадою, яку він обіймав до виходу на пенсію, станом на 05 березня 2019 року, зазначених у довідці управління Служби безпеки України в Житомирській області від 26 серпня 2020 року №57/85-2632 та з урахуванням 100 відсотків суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01 березня 2018 року.

41. При цьому, колегія суддів звертає увагу, що перерахунок пенсії, вчинений відповідачем на виконання вказаних судових рішень зумовлений не підвищенням розміру грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців на підставі нормативно-правого акта компетентного органу, а є наслідком визнання судом протиправними та не чинними окремих положень постанови КМУ № 103, у зв`язку із дією яких додаткові види грошового забезпечення не були враховані при перерахунку пенсії позивача раніше. Відтак, набуття права на перерахунок пенсії за цих обставин є наслідком втрати чинності положень постанови КМУ № 103, що свідчить про усунення в судовому порядку порушеного права позивача на належний розмір пенсії

42. Подібні правовідносини вже були предметом розгляду у Верховному Суді.

43. Зокрема, у постанові від 08 листопада 2022 року у справі № 420/2473/22 Верховний Суд дійшов наступного висновку:

Відповідно до пояснювальної записки до проекту постанови КМУ № 713 метою її ухвалення зазначено поетапне зменшення диспропорцій у розмірах пенсій, призначених до 01 березня 2018 року, які мають місце після перерахунку пенсії.

Прийняття постанови зумовлено тим, що в червні 2021 року в осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), яким пенсію призначено відповідно до Закону № 2262-ХІІ, завершується період виплати частини коштів компенсації підвищеного розміру пенсії за 2016-2017 роки і підвищення розмірів пенсій з 2016 року для цієї категорії пенсіонерів не відбувалося. Сумарна виплата пенсії з цією доплатою з 01 липня 2021 року зменшилася до місячного розміру пенсії та середній розмір цієї виплати складає біля 2000,00 грн. Крім того, після перерахунку пенсій колишнім військовослужбовцям Збройних Сил України у 2018 році, їхні пенсії не індексувалися через відсутність відповідного механізму, а диспропорція у розмірах пенсій в залежності від часу їх призначення складає більше 70 відсотків. Мінімальні пенсійні виплати для військовослужбовців, зокрема складають близько 2000,00-2700,00 грн.

Таким чином, внаслідок ухвалення вказаного нормативно-правового акта Уряду з 01 липня 2021 року колишнім військовослужбовцям, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), поліцейським та іншим особам, пенсії яким призначено за нормами Закону № 2262-ХІІ до 01 березня 2018 року було установлено щомісячну доплату в сумі 2000,00 грн виплата якої не здійснюється у разі коли пенсія особам, зазначеним в абзацах першому і другому цього пункту, переглядалася (перераховувалася) після 01 березня 2018 року.

Водночас, аналіз наведених норм права, а також мети прийняття Урядом вказаної постанови КМУ № 713 свідчить про те, що перерахунок пенсії, проведення якого згідно з абзацом третім пункту 1 постанови КМУ № 713 є обставиною, що виключає можливість нарахування щомісячної доплати у розмірі 2000,00 грн до розмірів пенсій, визначених відповідно до статей 13, 21 і 36 Закону № 2262-ХІІ має бути обумовлений підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом № 2262-ХІІ на підставі нормативно-правого акта компетентного органу, оскільки в такий спосіб досягається мета, яка слугувала підставою для ухвалення постанови КМУ №713, а саме зменшення диспропорцій в розмірах пенсій, визначених на законних підставах. Натомість перерахунок пенсії, проведений на виконання судового рішення з метою усунення порушеного права особи на належний розмір пенсії, право на отримання якої у особи винило до 01 березня 2018 року, не є перерахунком пенсії у зв`язку із зміною складових грошового забезпечення чи інших показників основного розміру пенсії.

У зв`язку із чим колегія суддів не може погодитись із висновком суду апеляційної інстанції про те, що проведений на виконання судового рішення по справі №420/18380/21 (яким, зокрема, було зобов`язано орган пенсійного фонду здійснити перерахунок та виплату основного розміру пенсії, з 01 грудня 2019 року на підставі довідки про грошове забезпечення від 26 травня 2021 року № 33/36-331, яка видана Державною установою «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області», яка була сформована у зв`язку із набранням законної сили рішенням у справі № 826/12704/18 про визнання протиправним та скасування пункту 3 постанови № 103) перерахунок пенсії позивача відбувся не з метою відновлення порушеного права позивача, а фактично внаслідок зміни правового врегулювання спірних правовідносин після набрання законної сили рішенням суду по справі № 826/12704/18 у 2019 році, внаслідок чого змінились складові грошового забезпечення.

Таким чином, оскільки перерахунок пенсії позивача, проведений органом пенсійного фонду 06 січня 2022 року на виконання судового рішення з метою усунення порушеного його права на належний розмір пенсії, право на отримання якого у нього виникло до 01 березня 2018 року, не є перерахунком пенсії у зв`язку із зміною складових грошового забезпечення чи інших показників основного розміру пенсії, то позивач має право на щомісячну доплату до пенсії в розмірі 2000,00 грн відповідно до постанови КМУ № 713, яка має виплачуватись для досягнення мети прийняття постанови КМУ № 713 - поетапного зменшення диспропорцій у розмірах пенсій, призначених до 01 березня 2018 року."

44. Суд не вбачає підстав для відступу від цього правового висновку у справі, що розглядається.

45. 3астосовуючи ці позиції до обставин справи, Верховний Суд дійшов висновку, що перерахунок пенсії позивача, проведений відповідачем на виконання судових рішень з метою усунення порушеного його права на належний розмір пенсії, право на отримання якого у нього виникло до 01 березня 2018 року, не є перерахунком пенсії у зв`язку із зміною складових грошового забезпечення чи інших показників основного розміру пенсії. Тому позивач має право на щомісячну доплату до пенсії в розмірі 2000 грн відповідно до постанови КМУ № 713, яка має виплачуватись для досягнення мети прийняття постанови № 713 - поетапного зменшення диспропорцій у розмірах пенсій, призначених до 01 березня 2018 року.

46. За таких обставин, відмова Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області у поновленні виплати щомісячної доплати в розмірі 2000 грн є протиправною, висновки судів попередніх інстанцій про відмову у задоволенні позовних вимог не ґрунтуються на правильному застосуванні норм матеріального права, відтак оскаржувані судові рішення підлягають скасуванню, а позовні вимоги - задоволенню.

Аналогічний підхід застосований Верховним Судом, зокрема, у постановах від 02 березня 2023 року у справі №600/870/22, від 22 серпня 2023 року у справі №460/16973/22, від 17 жовтня 2023 року у справі №280/3420/22, від 21 листопада 2023 року у справі №300/5426/22 та від 19 грудня 2023 року у справі №380/13249/22.

47. У контексті цієї справи Суд вважає за необхідне зазначити, що загальноприйнято вважати, що принцип тлумачення закону на користь особи є однією з основних засад правової системи, яка вказує, що суди повинні намагатися тлумачити закони та його норми в такий спосіб, щоб максимально захищати права та інтереси фізичної особи.

48. Цей принцип також часто відомий як "in dubio pro persona" або "in dubio pro homine" (латинською мовою), що означає "у вагомих сумнівах - на користь людини".

49. Важливо також відзначити, що принцип тлумачення закону на користь особи не означає безумовне ігнорування закону, але вказує на те, що в сумнівних ситуаціях суди повинні намагатися вибрати інтерпретацію, яка максимально захищає права та інтереси саме фізичної особи.

50. Згідно з імперативними вимогами статті 341 КАС України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги; на підставі встановлених фактичних обставин справи лише перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального та дотримання норм процесуального права.

Висновки за результатами розгляду касаційної скарги

51. Відповідно до статті 351 КАС України суд скасовує судове рішення повністю або частково і ухвалює нове рішення у відповідній частині або змінює його, якщо таке судове рішення, переглянуте в передбачених статтею 341 цього Кодексу межах, ухвалено з неправильним застосуванням норм матеріального права або порушенням норм процесуального права.

52. Неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню.

53. За таких обставин, колегія суддів Верховного Суду дійшла висновку про те, що рішення судів першої та апеляційної інстанцій у цій справі підлягають скасуванню, а касаційна скарга -задоволенню.

Висновки щодо розподілу судових витрат

54. Оскільки колегія суддів скасовує рішення судів попередніх інстанцій та приймає нове рішення, не повертаючи справу на новий судовий розгляд, то відповідно до статті 139 КАС України касаційний суд має вирішити питання про розподіл судових витрат.

55. Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

56. Відповідно до квитанції № 1 від 25 лютого 2023 року позивач сплатив судовий збір за подання адміністративного позову у сумі 1073,60 грн; квитанції б/н від 13 червня 2023 року позивач сплатив судовий збір за подання апеляційної скарги у сумі 1610,40 грн; квитанції б/н від 05 жовтня 2023 року позивач сплатив судовий збір за подання касаційної скарги у сумі 2147,20 грн, що в цілому складає 4831,20 грн.

57. Отже, ця сума судових витрат підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області.

Керуючись статтями 341 345 349 350 355 356 359 КАС України, Cуд

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити.

Рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 02 червня 2023 року та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2023 року скасувати.

Ухвалити нове рішення, яким позов ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області щодо відмови у нарахуванні та виплаті з 01 липня 2021 року доплати до пенсії в сумі 2000,00 грн відповідно до постанови Кабінету Міністрів України "Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб" від 14 липня 2021 року №713.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області перерахувати та виплатити з 01 липня 2021 року щомісячну доплату до пенсії в сумі 2000,00 грн відповідно до постанови Кабінету Міністрів України "Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб" від 14 липня 2021 року №713.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області (код ЄДРПОУ 13559341) у розмірі 4831 (чотири тисячі вісімсот тридцять одна) гривня 20 коп.

Постанова суду касаційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та не може бути оскаржена.

Суддя-доповідач Я.О. Берназюк

Судді: О.П. Стародуб

С.М. Чиркін

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст