0
0
545
Для формування безпечного і комфортного міського простору в Україні слід доопрацювати законодавство, яке регулює користування електросамокатами. Діюче було ухвалене на початку минулого року, але воно допоки, на жаль, не вирішує усіх питань, які зробили б користування цим транспортним засобом безпечним для усіх учасників процесу - водіїв електросамокатів і інших транспортних засобів і, звісно, пішоходів.
Про це заявила голова комітету ВР з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку і містобудування Олена Шуляк, повідомляє РБК-Україна з посиланням на її виступ.
Згадайте новину: Чи можна притягнути водія електросамокату до відповідальності за ст. 130: різні позиції судів
За її словами, ще у лютому 2023 року парламент ухвалив законопроєкт №8172, яким визнав електросамокати і моноколеса транспортними засобами. Відтак, їхнім водіям заборонили їздити тротуарами та пішохідними доріжками - лише узбіччям дороги. Але для того, щоб це зрештою сталося, законодавство потрібно деталізувати - так, щоб користування цим транспортним засобом стало безпечним і для водіїв електросамокатів, так і для водіїв інших транспортних засобів і пішоходів.
Пользуйтесь консультацией: Скутер, мопед, мотороллер: какие документы и права нужны
"Ухвалений у лютому 2023 року закон змінює загальне законодавство - “Про дорожній рух”, але поки що не створене узгоджене специфічне. Зокрема, потрібні зміни до ПДР. Варто враховувати, що поява ефективного, яке б вирішувало правила всіх взаємовідносин між водіями електросамокатів, пішоходів і водіїв інших видів транспорту - процес тривалий", - зауважила Шуляк.
Аналізуйте судовий акт: Суд засудив неповнолітнього водія електросамокату за наїзд на жінку до позбавлення волі на 2 роки умовно (Вінницький міський суд Вінницької області № 127/18419/22 від 20.03.2023 р.)
За її словами, навіть у країнах ЄС, до яких цей тренд прийшов трохи раніше, далеко не одразу розробили зрозумілі і чіткі правила. Україна у цьому плані - не унікальна, тому всі, звісно, прагнуть йти у напрямку вдосконалення “електросамокатних” правил - комфортних і зрозумілих для всіх.
"Тому, вважаю, що наступним кроком для нас має стати якраз розроблення більш детальних правил пересування і безпеки", - підкреслила Шуляк.
Вона додала, що, на жаль, дуже велика кількість користувачів електросамокатів досі вважає себе пішоходами, не водіями транспортного засобу, який повинен пересуватися там, де і інші транспортні засоби, а не тротуаром. Натомість, дехто з них з правилами знайомий, тобто чітко усвідомлює, що він - повноцінний учасник дорожнього руху, а не пішохід. Відтак, він мусить пересуватися електросамокатом по краю автомобільної дороги, а не тротуаром.
Аналізуйте судовий акт: Використання електросамоката чи іншого подібного засобу (моноколеса, сегвея тощо) для переміщення учасника дорожнього руху є джерелом підвищеної небезпеки, якщо в конкретному випадку такий приводився в рух електричним двигуном (ВС ККС, справа №379/1366/20 від 22.02.2023 р.)
"Але пересуватися дорогою в оточенні автомобілів небезпечно, тому іноді такі водії обирають штраф за проїзд тротуаром замість травмування через ДТП на дорозі. А вже під час їзди тротуаром через них страждають пішоходи - останніми роками постійно фіксуються десятки таких ДТП як наїзди на пішоходів і їх травмування", - повідомила Шуляк.
На її думку, вирішення цієї задачі має бути комплексним і тут мають бути задіяні як гравці ринку (оператори послуги прокату електросамокатів), так і органи місцевого самоврядування, а також законотворці, завдання яких - доопрацювати необхідне ефективне законодавство.
Крім цього, слід формувати культуру взаємодії, створювати правила та інфраструктуру для того, щоб цей транспорт був не лише швидким і комфортним для тих, хто ним користується, але і безпечним. Тому важлива спільна робота законодавчої влади, ОМС і гравців ринку і розроблення за її результатами спільних рішень.
Аналізуйте судовий акт: Електросамокат є транспортним засобом, а тому у разі порушення ПДР його водій підлягає притягненню до відповідальності (Київський апеляційний суд у справі № 761/31629/20 від 17.05.2021)
"Перший крок у законодавстві ми вже зробили, але я визнаю, що цього замало, тому ми будемо і далі вдосконалювати і правила, і відповідальність за їх порушення. Ми маємо вирішити цю проблему, бо вона наразі стоїть гостро. Ми маємо зробити міський простір комфортним для всіх, тому будемо шукати рішень спільно", - резюмувала парламентарка.
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
190
Коментарі:
0
Переглядів:
464
Коментарі:
1
Переглядів:
479
Коментарі:
0
Переглядів:
620
Коментарі:
0
Переглядів:
373
Коментарі:
0
Переглядів:
637
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.