2
0
31703
Автомобілі з правим кермом поширені в Японії, Англії, Австралії і в деяких інших країнах Африки та Азії. Така особливість має свою передісторію. Велика частина континентальної Європи пересувається на машинах з кермом з лівого боку, кермо змістився в цю сторону, заради зручності обгону та інших маневрів. В Україні машини з правим кермом зустрічаються рідко, оскільки все-таки керувати ними при правосторонньому русі набагато складніше, та й придбати можливо тільки із вторинного ринку.
Зміст:
В кінці 18 століття в Британії парламент прийняв Білль, згідно з яким транспортні засоби повинні були переміщатися по лондонському мосту з лівого боку. В результаті саме Англія започаткувала поширення лівостороннього руху. Перш за все країна-колонізатор розповсюдила лівосторонній рух в своїх колоніях, а саме в Індії, Австралії, а в Японії лівосторонній рух прижився після того як Британія побудувала там першу залізницю. Існує гіпотеза, що англійці перебрали систему лівостороннього руху у моряків. У сучасному світі, існує ряд країн з лівостороннім рухом, а саме Британія, Австралія, Японія, Індія, Таїланд, Шрі-Ланка, Індонезія, Домінікана, Гонконг і деякі інші, переважно країни Азії та Африки.
Поява машин з лівим кермом в Європі пов'язують з Великою Французькою революцією. У 1789 році в Декреті, виданому в Парижі, закріплено правосторонній рух "простолюдинів". "Простолюдинів" - саме така назва використовувалася в зв'язку з тим, що раніше люди пересувалися з правого боку, з огляду на фізіологічну здатність розподілу сили, при перегоні коней, тачок і тд. Незабаром після ВФР, Наполеон Бонапарт закріпив це ж положення, і наказав військовим триматися правого боку дороги, з метою впізнаваності французької армії. Франція маючи, більший вплив в ті часи на інші країни Європи, розповсюдила правосторонній рух.
Користуйтеся консультацією: Автоматическая фотовидеофиксация нарушений ПДД в Украине
Закону про кермо з правого боку в Україні як такого немає, але все ж про законність водіння машин з правим кермом варто відмітити. На сьогодні «закон про заборону правого керма» опосередковано викладений в Законі України «Про дорожній рух». Згідно з ч. 5 ст. 29 Закону України «Про дорожній рух» до участі дорожнього руху транспортні засоби з правим розташуванням керма не допускаються.
І ось все-таки виникає питання, як же ж чимала частина машин пересувається при розташування керма з правого боку?
Відповіддю на питання, криється в загальних правових принципах, - Закон не регулює відносини, що виникли до набрання ним законної сили.
Закон України «Про дорожній рух» вступив в силу 16.07.1993, що означає, що автомобілі, які зареєстровані та поставлені на облік до 16.07.1993 є абсолютно законними. Далі ж такі транспортні засоби перепродуються і ставляться на облік в МРЕВ. Але власники праворульних машин також цілком можуть продати її по техпаспорту або ж за дорученням, з подальшою реєстрацією авто з правим кермом в Україні.
Користуйтеся консультацією: Права бумажные - электронные, замена - оформление, приложения «Дия»
Для українця зараз відкритий ринок з іноземними авто, в Україну ввозять машини з Європи, США та Грузії. Також привабливою пропозицією є і транспортні засоби, що були в ужитку в Японії. Але як ми з'ясували раніше, машини-японці праворульні. Що ж робити в цьому випадку?
Закон не обмежує тимчасове ввезення таких машин в Україні, але все-таки розмитнення авто з правим кермом і перша реєстрація можлива тільки за умови перевстановлення керма. Тут же є нюанси. Перевстановлення керма не проста справа, перш за все, власник або уповноважена особа передає транспортний засіб для проведення огляду в сервісних центрах МВС. Там ви отримуєте Акт технічного огляду транспортного засобу. Цей етап необхідний для того, щоб зафіксувати і задокументувати вид транспортного засобу і його технічні характеристики до початку переобладнання. Тоді, з метою переобладнання ТЗ, законодавство вимагає отримати попереднє погодження у спеціально уповноваженій організації, тобто МРЕВ.
Другий же варіант ввезення таких авто, це старі історії з тимчасового ввезення транспортного засобу. Тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування можуть використовуватися на митній території України виключно громадянами, які ввезли зазначені транспортні засоби в Україну, для їх особистих потреб. Тобто зазвичай громадянином іншої країни (іноземцем) для використання ТЗ протягом року (так як для українців цей строк 2 місяці), але найчастіше з цієї ситуації знаходять вихід - оформляючи довіреність. Після закінчення цього терміну потрібно заново заїхати на територію України. Такий же варіант має багато нюансів, але цілком дозволяє користуватися праворульним авто.
Користуйтеся консультацією: Чим повинен бути укомплектований автомобіль?
Можна трохи поміркувати про законність заборони на праворульні машини. Згідно з нормами Конституції України, кожен має право розпоряджатися своєю власністю в спосіб, який не заборонений законом. Основним призначенням транспортного засобу є його безпосередня експлуатація. З незрозумілої причини, чомусь авто з правим кермом обмежуються в використанні, що дуже сумнівно. Це приблизно так само як «заборонити носити одяг чорного кольору, тому що нібито він притягує не зовсім корисні сонячні промені». Ось така ж ситуація і з нібито «небезпекою використання праворульних машин». Хоча поняття "небезпеки використання правого керма" досить-таки спірне, враховуючи навіть той факт, що наприклад в Формулі 1 використовуються машини з правим кермом, а в таких змаганнях безпека і зручність понад усе. Також необхідно звернути увагу, що Україна є членом Віденської конвенції про дорожній рух 1968 року. Віденська конвенція підписана 78 країнами, і в міжнародному акті також відсутня заборона на використання машин з правим кермом, навіть в країнах з правостороннім рухом. Праворульні транспортні засоби заборонені в таких країнах як Казахстан, Таджикистан, Білорусь, Росія і країни Прибалтики, в той час як в більшості країн Європи така заборона також відсутня.
Безумовно зрозуміло, що внутрішня нормативна база, за загальними принципами міжнародного права (принцип державного суверенітету), не може відчувати міжнародного тиску і є відносно незалежною. Але чи не є показовим той факт, що в країнах з високим рівнем демократії або відсутня заборона, або існує нормальна процедура встановлення на облік?
Також зараз ми зіштовхнулися з тим, що і процедури встановлення на облік машин з правим кермом, що будуть зараз ввезені на територію України, - немає, і є прогалини в законодавстві навіть із заміною такого керма. З огляду на все вищесказане цілком можливо оскаржити відмову в МРЕВ про постановку на облік транспортного засобу з правим кермом, посилаючись на норми Конституції України, що мають пряму силу, а також норми міжнародних договорів, що ратифіковані Україною і є обов'язковими до виконання.
Автор консультації: Скочинська Христина
Джерело: Юридичний ресурс Протокол
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
210
Коментарі:
0
Переглядів:
991
Коментарі:
1
Переглядів:
357
Коментарі:
0
Переглядів:
236
Коментарі:
0
Переглядів:
325
Коментарі:
0
Переглядів:
605
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.