0
0
1884
Надто близькі і довірливі взаємини з босом мають свої підводні камені.
Погані стосунки з керівником стають постійним фактором стресу. Але й протилежна ситуація, коли керівник та його підлеглий мають теплі почуття одне до одного, виявляється не менш складною.
Дизайнерка Габбі Салліван із Каліфорнії знає про це не з чуток. Салліван та її бос були дуже близькими друзями, професійними партнерами і навіть обіймали однакову посаду, доки один з них не отримав підвищення.
Раптом жінка відчула, що її колишній друг тепер висував до неї вимоги набагато вищі, ніж до інших співробітників і дорікав тим, що вона не дотримується субординації. Колеги, навпаки, виказували невдоволення тим, що шеф їй потурає. Ситуація перетворилася на замкнене коло.
Згадайте новину: Ваш робочий стіл – дзеркало вашої особистості
Розчарування в дружбі виявляється не менш гірким, ніж зрада
Поза роботою їхня дружба також змінилася - вони бачилися не так часто, як раніше, а в спілкуванні з'явилося помітне напруження. Врешті-решт не витримавши стресу, Салліван взяла двомісячну відпустку.
"Атмосфера на роботі стала просто нестерпною", - скаржиться жінка.
"У складні часи або в ситуації морального вибору особливі стосунки з керівником створюють додатковий тиск на людину", - зазначає Джеремі Бернет, доцент кафедри менеджменту в Університеті штату Каліфорнія в Сан-Дієго.
І справа не лише в негативних почуттях. Як виявив дослідник, результатом таких стосунків стає вищий рівень стресу в працівника, частіша відсутність на робочому місці і всупереч очікуваннями - гірша продуктивність праці.
Здоровий баланс
На перший позір, у дружбі з керівником немає нічого поганого, принаймні в короткостроковій перспективі, каже Костянтин Коротов, директор Європейської школи менеджменту та технологій в берлінському Інституті досліджень лідерства.
Але "згодом така ситуація призводить до втоми, цинізму та розчарування з боку працівника", вважає фахівець.
Пользуйтесь консультацией: Отправляем работника в командировку: пошаговое руководство
Професійні стосунки нічим не відрізняються від будь-яких взаємин між людьми
Насамперед, це трапляється тоді, коли тісний зв'язок з керівником змушує вас іти на компроміси із совістю або зраджувати своїм принципам.
"Професійні стосунки нічим не відрізняються від будь-яких взаємин між людьми, - каже Вінсент Пассареллі, клінічний психолог і консультант з Нью-Йорка. - Ми схильні відтворювати на роботі таку саму динаміку стосунків, як і в особистому житті".
Іншими словами, ми приходимо на роботу з очікуваннями, які ґрунтуються на нашому дитячому, підлітковому та дорослому досвіді.
"Чи вміють у вашій родині спілкуватися? Як висловлюють любов? Як вибачаються? - пояснює Пассареллі. - Всі ці питання постають й у професійних стосунках.
Що ближче, то важче
Близькі стосунки роблять нас більш уразливими, а відтак ми починаємо інтерпретувати речі по-іншому.
"Розчарування починає здаватися зрадою, - додає Пассареллі. - А розбіжності в поглядах сприймаються на особистий рахунок. Але ж рішення на роботі треба ухвалювати, виходячи з ваших професійних інтересів".
Вам доводиться постійно перемикатися з ролі друга на роль колеги, що збільшує стрес і невпевненість у стосунках, вважає нью-йоркський консультант з питань кар'єри Бет Фішер-Йошида.
Зміни в поведінці і ставленні до вас колишнього друга змушують відчувати себе відторгненим, зазначає Пассареллі.
Вспомните новость: Селфи начали использовать для проверки личности граждан и клиентов компаний
Тримати дистанцію
Коли Салліван повернулася з відпустки, нічого не змінилося, ба більше одного дня керівник звернувся до неї у геть непрофесійній манері. Не дивно, що жінка відчувала себе збентеженою і ображеною.
"Після цього я нарешті зрозуміла, що маю тримати дистанцію, наші взаємини мають бути виключно професійними і я більше не допускаю жодної недосказаності між нами", - розповідає Салліван.
Часи, коли вони разом їздили у відпустку і жартували одне з одним, минули.
Такі ситуації вимагають чимало "самоусвідомлення і вміння встановлювати межі", пояснює Лорейн Тілбері, засновниця французької компанії HorsePower International, яка спеціалізується на особистому і професійному розвитку.
Спільні відпустки і жарти скінчилися
"Самоусвідомлення означає, що ви в змозі визначити свої основні цінності, вмієте дослухатися до себе і розумієте, коли від вас вимагають надто багато як у фізичному, так і психологічному плані".
Це не надто відрізняється від того, коли вам доводиться уживатися з босом-самодуром або терпіти знущання колег. У кожному з цих випадків ви намагаєтеся підтримувати стосунки з людиною, яка не надто переймається вашими інтересами.
Тож, спитайте себе: "Чи можу я дійсно довіряти цій людині?" - радить Вінсент Пассареллі.
Автор: Елізабет Гарон
Джерело: BBC Capital
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
55
Коментарі:
0
Переглядів:
226
Коментарі:
0
Переглядів:
222
Коментарі:
0
Переглядів:
334
Коментарі:
1
Переглядів:
281
Коментарі:
0
Переглядів:
153
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.