31.03.2016 р. Президент України повернув із підписом проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України щодо проведення земельних торгів (надалі – «Закон»). Це означає, що вже з моменту публікації даного Закону, він стане обов’язковим для всіх.
Що ж зміниться? Закон передбачає випадки, коли має проводитись аукціони щодо передачі права на землю у тому числі з розташованими на земельних ділянках об’єктами нерухомого майна державної або комунальної власності; це стосується відчуження права власності, оренди, суперфіцію або емфітевзису. Так, положенням ст. 134 Земельного кодексу України (надалі – «ЗК України») передбачається, що земля може бути відчужена у разі, коли буде проведений земельний аукціон. Таке відчуження проводиться за окремими лотами на конкурентних засадах.
Згадайте новину: Рошен БЕЗ земельного аукціону отримав ділянку 7,5 га для будівництва об’єкту «Бісквітний комплекс «Рошен» у Бориспілі в Київській області
Аукціон передбачає відкритість та рівність для всіх його учасників; такий аукціон проводиться за принципом публічності. Аукціон організовується і проводитись органами місцевого самоврядування. До таких аукціонів може мати доступ, як громадськість, так і преса або інші треті особи, які потенційно можуть здійснювати моніторинг за законністю відчуження земельних ділянок. Збільшення випадків, коли має проводитись аукціон, і зменшення, відповідно, виключень, коли аукціони не повинні проводитись, – зробить процедуру передачі земельних ділянок відкритою, рівною для всіх учасників і забезпечить її публічність.
Проте, ч. 2 цієї ж статті ЗК України передбачені випадки, коли аукціон не має проводитись. Таких виключень передбачалось близько – 25-ть. Певна кількість виключень ліквідована у зв’язку із прийняттям Закону, проте залишились ще – 17. Законом виключаються в ч. 2 ст. 134 ЗК України:
Фактично абзац 16 був змінений і викладений в наступній редакції: «передачі громадянам земельних ділянок для сінокосіння і випасання худоби, для городництва».
Залишається питання про інші 17-ть виключень, які містяться в ч. 2 ст. 134 ЗК України. Парламент України вважає, що в цих виключеннях немає ризику, а тому залишив їх діючими. Такі 17 виключень будуть реалізовуватися без проведення аукціону, а тому певна кількість землі може бути відчужена поза аукціонами.
Поряд з цим, як зазначається в пояснювальній записці до Закону, існують проблеми у законодавчому регулюванні процедури проведення земельних торгів. В умовах постійного браку коштів у місцевих бюджетах, органам місцевого самоврядування важко знайти кошти на розробку землевпорядної документації для формування земельної ділянки, проведення її нормативної та грошової оцінки тощо. Законодавець вважає, що більш доцільним є надання можливості покладення цих витрат на виконавця торгів (ліцензовану організацію, яка проводить аукціон), із наступним їх відшкодуванням переможцем аукціону. Вказана норма існує в ч. 5 ст. 136 ЗК України, проте містить деякі неточності.
Згадайте новину: Земельні аукціони у Києві
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2023 «Протокол». Всі права захищені.