31.03.2016 р. Президент України повернув із підписом проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України щодо проведення земельних торгів (надалі – «Закон»). Це означає, що вже з моменту публікації даного Закону, він стане обов’язковим для всіх.
Що ж зміниться? Закон передбачає випадки, коли має проводитись аукціони щодо передачі права на землю у тому числі з розташованими на земельних ділянках об’єктами нерухомого майна державної або комунальної власності; це стосується відчуження права власності, оренди, суперфіцію або емфітевзису. Так, положенням ст. 134 Земельного кодексу України (надалі – «ЗК України») передбачається, що земля може бути відчужена у разі, коли буде проведений земельний аукціон. Таке відчуження проводиться за окремими лотами на конкурентних засадах.
Згадайте новину: Рошен БЕЗ земельного аукціону отримав ділянку 7,5 га для будівництва об’єкту «Бісквітний комплекс «Рошен» у Бориспілі в Київській області
Аукціон передбачає відкритість та рівність для всіх його учасників; такий аукціон проводиться за принципом публічності. Аукціон організовується і проводитись органами місцевого самоврядування. До таких аукціонів може мати доступ, як громадськість, так і преса або інші треті особи, які потенційно можуть здійснювати моніторинг за законністю відчуження земельних ділянок. Збільшення випадків, коли має проводитись аукціон, і зменшення, відповідно, виключень, коли аукціони не повинні проводитись, – зробить процедуру передачі земельних ділянок відкритою, рівною для всіх учасників і забезпечить її публічність.
Проте, ч. 2 цієї ж статті ЗК України передбачені випадки, коли аукціон не має проводитись. Таких виключень передбачалось близько – 25-ть. Певна кількість виключень ліквідована у зв’язку із прийняттям Закону, проте залишились ще – 17. Законом виключаються в ч. 2 ст. 134 ЗК України:
Фактично абзац 16 був змінений і викладений в наступній редакції: «передачі громадянам земельних ділянок для сінокосіння і випасання худоби, для городництва».
Залишається питання про інші 17-ть виключень, які містяться в ч. 2 ст. 134 ЗК України. Парламент України вважає, що в цих виключеннях немає ризику, а тому залишив їх діючими. Такі 17 виключень будуть реалізовуватися без проведення аукціону, а тому певна кількість землі може бути відчужена поза аукціонами.
Поряд з цим, як зазначається в пояснювальній записці до Закону, існують проблеми у законодавчому регулюванні процедури проведення земельних торгів. В умовах постійного браку коштів у місцевих бюджетах, органам місцевого самоврядування важко знайти кошти на розробку землевпорядної документації для формування земельної ділянки, проведення її нормативної та грошової оцінки тощо. Законодавець вважає, що більш доцільним є надання можливості покладення цих витрат на виконавця торгів (ліцензовану організацію, яка проводить аукціон), із наступним їх відшкодуванням переможцем аукціону. Вказана норма існує в ч. 5 ст. 136 ЗК України, проте містить деякі неточності.
Згадайте новину: Земельні аукціони у Києві
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2023 «Протокол». Все права защищены.