Не тільки в кримінальному провадженні можуть вживатися заходи пов'язані з оглядом особи або її особистих речей. Крім того, такі заходи можуть навіть іноді застосовуватися і в тих випадках, коли людина не звинувачується і не підозрюється у жодних правопорушенняї, як, наприклад, поверхневий огляд. У цій консультації юридичний інтернет-ресурс "Протокол" доступними словами розповість актуальну інформацію 2020 про різницю між особистим оглядом і поверхневою перевіркою, про те, коли їх можна застосовувати, хто має право оглядати особисті речі і як здійснюється поверхневий огляд поліцією України.
Зміст:
У частині 1 статті 31 Закону України "Про Національну поліцію" передбачено кілька видів превентивних заходів, які можуть застосовуватися органами поліції. Одним з них є поверхневий огляд, який полягає в здійсненні візуального огляду людини, речей або транспортних засобів. При цьому, під візуальним оглядом особи мається на увазі можливість поліцейського проведення рукою або спеціальним приладом, засобом (наприклад, металошукачем) по верху одягу. Тобто, поліцейський не має права намагатися оглянути або обшукати людину під верхнім одягом і навіть не може перевіряти кишені. Таким чином, якщо на вулиці зима, людина одягнена в теплу товсту шубу, поліцейський може торкатися лише поверхні цієї шуби, причому, не пошкодивши її; і, навіть, якщо, наприклад, глибоко під шубою, десь в нижній білизні захований пістолет або що-небудь крадене, при здійсненні такого виду перевірки поліцейський не має права це перевірити і відшукати.
Необхідно відзначити, що огляд може проводиться тільки особою однакової статі (тобто, жінка може перевірити жінку, чоловік - чоловіка; в разі якщо перевірити необхідно особу - "трансвистит", то у нього повинні запитати думку з приводу статі перевіряючого). У виняткових ситуаціях, перевірку може здійснювати особа протилежної статі, але така перевірка може бути лише за допомогою спеціального приладу або засобу, НЕ руками.
Поліцейський може проводити поверхневу перевірку тільки у випадках, якщо є достатньо обґрунтовані підстави вважати, що:
З метою зупинити адміністративне правопорушення та забезпечити своєчасний і правильний розгляд справ, стаття 269 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) передбачає заходи забезпечення провадження. Одними з таких є особистий огляд і огляд особистих речей.
Протокол зазначає, що такі види огляду відрізняються від поверхневої перевірки тим, що їх можуть здійснювати не тільки органи поліції, а багато інших державних органів, крім того, для їх проведення необхідні інші підстави. Так, ними є:
Користуйтеся консультацією: Моральна шкода: як виразити в грошовому еквіваленті і труднощі стягнення
Перед проведенням огляду, людину зобов'язані проінформувати про її права, а також, вказати конкретну підставу для здійснення огляду.
Особистий огляд здійснюється особою однакової статі. Якщо це огляд особистих речей, то, як правило, відбувається в присутності власника таких речей (у виняткових випадках, можливо і без власника). При таких оглядах зобов'язані бути присутніми два понятих.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2025 «Протокол». Всі права захищені.