До повноважень Кабінету Міністрів України щодо забезпечення захисту людини від впливу іонізуючого випромінювання належить:
затвердження плану заходів щодо зниження рівня опромінення населення радоном та продуктами його розпаду, мінімізації довгострокових ризиків від поширення радону в житлових та нежитлових будівлях, на робочих місцях, від будь-якого джерела проникнення радону з ґрунту, будівельних матеріалів або води;
затвердження державного плану реагування на аварійні ситуації;
затвердження стратегії поводження з матеріалами, забрудненими природними радіонуклідами;
затвердження порядку проведення оцінки стану захисту людини від впливу іонізуючого випромінювання та ведення екологічних паспортів територій;
організація і здійснення нагляду за виконанням заходів щодо захисту людини від впливу іонізуючого випромінювання на відповідних територіях обласними державними адміністраціями;
затвердження порядку створення єдиної державної системи контролю та обліку індивідуальних доз опромінення;
затвердження порядку реєстрації джерел іонізуючого випромінювання, контролю та обліку індивідуальних доз опромінення, положення про Державний регістр джерел іонізуючого випромінювання та індивідуальних доз опромінення;
здійснення міжнародного співробітництва у сфері захисту людини від впливу іонізуючого випромінювання.
До повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, належить:
забезпечення формування державної політики щодо захисту людини від впливу іонізуючого випромінювання у сфері охорони здоров’я;
координація медико-санітарних заходів та заходів щодо готовності, запобігання, реагування і ліквідації наслідків аварійних ситуацій, що пов’язані з небезпечними факторами радіологічної природи у сфері охорони здоров’я;
затвердження норм радіаційної безпеки;
участь у міжнародному співробітництві та сприяння впровадженню кращого міжнародного досвіду щодо захисту людини від впливу іонізуючого випромінювання у сфері охорони здоров’я, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення.
До повноважень міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну політику у відповідних сферах, щодо забезпечення захисту людини від впливу іонізуючого випромінювання належить:
розроблення та затвердження галузевого плану реагування на аварійні ситуації;
методичне керівництво системою обліку та контролю доз опромінення працівників на підприємствах та в установах;
організація і контроль виконання заходів щодо захисту людини від впливу іонізуючого випромінювання;
здійснення контролю за безпечним веденням практичної діяльності;
розроблення та впровадження правил, виконання яких забезпечує безпечність практичної діяльності.
До повноважень органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки належить:
забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері безпеки використання ядерної енергії та радіаційної безпеки, під час поводження з матеріалами з підвищеним вмістом природних радіонуклідів, що утворюються та/або виробляються в результаті провадження видів діяльності, не пов’язаних з використанням ядерної енергії;
забезпечення організації створення та функціонування єдиної державної системи контролю та обліку індивідуальних доз опромінення;
розроблення і затвердження норм, правил та стандартів з ядерної та радіаційної безпеки;
здійснення державного нагляду у сфері безпеки використання ядерної енергії та радіаційної безпеки, під час поводження з матеріалами з підвищеним вмістом природних радіонуклідів, що утворюються та/або виробляються в результаті провадження видів діяльності, не пов’язаних з використанням ядерної енергії;
встановлення вимог до планів реагування на аварійні ситуації на об’єктовому рівні;
здійснення повноважень компетентного органу з фізичного захисту ядерного матеріалу та ядерних установок відповідно до Конвенції про фізичний захист ядерного матеріалу та ядерних установок, з питань безпечного перевезення радіоактивних матеріалів відповідно до правил ядерної та радіаційної безпеки при перевезенні радіоактивних матеріалів, з питань аварійного оповіщення та інформування згідно з Конвенцією про оперативне оповіщення про ядерні аварії;
здійснення міжнародного співробітництва щодо захисту людини від впливу іонізуючого випромінювання.
{Стаття 9 із змінами, внесеними згідно із Законом № 107-IX від 18.09.2019 ; в редакції Закону № 3344-IX від 23.08.2023 }
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.