Містобудівна діяльність – це діяльність спрямована на задоволення основних, природних прав людини: на житло, на безпечне навколишнє середовище, врешті решт на комфортне щасливе життя. Саме тому державою повинні бути забезпечені прозорі та зрозумілі правила регулювання цієї діяльності а також адекватні та справедливі міри покарання за їх порушення. Останні роки правове регулювання містобудівної діяльності стрімко змінюється. І така тенденція буде продовжена в зв’язку із проведенням реформи децентралізації влади та Євро-інтеграційних процесів.
Так з 1 вересня 2015 року почав діяти Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» № 320-VIII від 9.04.2015 року. На виконання цього Закону приймаються інші підзаконні акти.
При цьому роль органів, що забезпечують формування державної політики у сфері містобудування як в центрі так і на місцях буде посилюватися. Органи Державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, відповідно до чинного законодавства, мають суттєві повноваження та механізми впливу для запобігання правопорушень у сфері містобудівної діяльності.
Однак, аналіз судової практики свідчить про значну кількість справ, розгляд яких довів правову необізнаність а інколи і недостатню компетентність суб’єктів містобудівної діяльності як з боку державних органів так і з боку приватних осіб. Така ситуація, на думку автора, призводить до зайвого витрачання ресурсів, часу а також погіршує інвестиційний клімат у країні в цілому.
Вищий Адміністративний Суд України 18 вересня 2015 року Прийняв Постанову Пленуму № 21 «Про огляд практики розгляду справ, які виникають зі спорів у сфері містобудування та архітектурної діяльності» в якої проаналізував основні проблемні питання у правозастосуванні цієї категорії спорів. От же, правові позиції ВСУ, ВАСУ, та судові рішення місцевих та апеляційних судів проаналізовані автором в цієї роботі.
Правопорушення в сфері містобудівної діяльності умовно можна розділити на таки категорії:
1. Злочин передбачений ст.197-1 Кримінального Кодексу України (розглядається за процедурою встановленою КПК України – у цієї роботі не досліджуємо).
2. Адміністративні правопорушення відповідно ст.ст. 96, 961, 18842 Кодексу України про Адміністративні правопорушення.
3. Правопорушення відповідно до Закону «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»
4. Знесення самочинного будівництва відповідно до ст.376 ЦК України
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.