Поліція – орган державної влади, покликаний служити суспільству шляхом протидії злочинності, охорони публічного порядку та громадської безпеки, забезпечення дотримання прав і свобод громадян.
Для виконання цих високих цілей поліція повинна перш за все сама бути взірцем законності та правопорядку. Та чи завжди вимоги поліцейського відповідають букві закону? І якщо ні, чи можна не виконувати такі вимоги працівника поліції і чи настане відповідальність за злісну непокору поліції?
Статтею 62 Закону України «Про Національну поліцію» визначено, що поліцейський під час виконання покладених на поліцію повноважень є представником держави. Законні вимоги поліцейського є обов`язковими для виконання всіма фізичними та юридичними особами.
Зрозуміло, що невиконання законних розпоряджень або вимог поліцейського перешкоджає нормальній діяльності поліції, виконанню представниками влади своїх службових обов`язків по охороні суспільного порядку та забезпеченню суспільної безпеки.
Користуйтеся консультацією: Чому в поліції ігнорують заяви про кримінальні правопорушення
Відповідно до ст. 185 Кодексу України про адміністративні правопорушення (надалі – КупАП) злісна непокора законному розпорядженню або вимозі поліцейського при виконанні ним службових обов'язків тягне за собою:
Дане правопорушення виражається в злісній відмові підкорятися законним розпорядженню та вимозі поліцейського при виконанні останнім службових обов`язків. Тобто, у відмові від обов`язкового виконання наполегливих, і найголовніше, неодноразово повторених розпоряджень чи вимог співробітника поліції, або ж в непокорі, що виявляється в зухвалій формі, яка є свідченням прояву явної зневаги до Нацполіції.
Отже для притягнення особи до відповідальності за непокору працівникам поліції потрібна наявність одночасно таких умов:
Недотримання хоча б одного із наведених критеріїв унеможливлює притягнення особи до адміністративної відповідальності за невиконання вимог поліцейського.
В разі виявлення злісної непокори працівнику поліції, останній повинен скласти адміністративний протокол. Протокол про адміністративне правопорушення складається не пізніше 24 годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у 2-х примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
В протоколі зазначається: дата і місце його складення, посада, ПІБ особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.