Головна Блог Аналітична стаття Статті Резюме:Транспортний податок 2015-2016 рр.

Резюме:Транспортний податок 2015-2016 рр.

05.10.2016
Переглядів : 2483

Якщо Ви, близькі та знайомі є власниками транспортного засобу нової моделі, тоді цю статтю варто прочитати!

Сплата транспортного податку в 2015 та 2016 рр. набула широкої популярності серед власників транспортних засобів (ТЗ), зокрема елітних марок. В 2015-2016 роках органи фіскальних служб почали надсилати власникам таких ТЗ податкові повідомлення-рішення з вимогою сплати протягом 60 днів транспортний податок в розмірі 25 000 грн. (двадцять п’ять тисяч гривень 00 коп.). Проте чи законні ці вимоги? Чи потрібно взагалі платити транспортний податок? Чи можна повернути вже сплачені кошти? Який механізм вирішення? Давайте розберемось детально!

Аналізуйте судовий акт: Транспортний податок 2015 року поза законом! (Постанова ВАСУ від 30 серпня 2016р. у справі К/800/8077/16, судді Голубєва Г. К., Сірош М. В., Юрченко В. Р.)

Транспортний податок у 2015 р.

На підставі чого в Україні виник транспортний податок? Верховна Рада України (ВРУ) 28 грудня 2014 року прийняла ЗУ «Про внесення змін до податкового кодексу України та деяких нормативно-правових актів України щодо податкової реформи» № 71-VIII, яким було внесено ст. 267 до Податкового кодексу України (ПК України). Офіційне опублікування закону відбулось 31 грудня 2014 р. в спецвипуску газети «Хрещатик».

На підставі зазначеного Закону, легкові ТЗ, які використовуються менше 5 років і мають об’ємом циліндрів двигуна понад 3000 куб. см, підлягають оподаткуванню. Відповідно фізичні та юридичні особи, які є власниками таких ТЗ, зобов’язані сплатити податок у розмірі 25 000,00 грн.(двадцять п’ять тисяч гривень 00 коп.).

Відповідно до положень ст. 10 ПК України до місцевих податків відносить податок на майно, а розділ XII зазначає, що до складу останнього належить транспортний податок. Відповідно, транспортний податок відноситься до місцевих податків, а відтак компетенція для його встановлення відноситься до сільських, селищних та міських рад в межах повноважень, наданих ПК України.

Ст. 12 ПК України регламентує, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року (ст. 3 Бюджетного кодексу України).

Проте, на виконання Закону № 71-VIII, органи державної влади, порушуючи норми законодавства, почали надсилати власникам ТЗ, які підпадали під дію статті 267 ПК України, податкові повідомлення-рішення з визначенням суми податку, підстави та реквізитів для його сплати.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст