Головна Блог Аналітична стаття Статті Проблеми подачі звітності по контрольованим операціям у 2016 році

Проблеми подачі звітності по контрольованим операціям у 2016 році

25.06.2016
Переглядів : 2968

На виконання вимог Податкового Кодексу України (далі - ПКУ), платники податків, обсяг контрольованих операцій яких з одним контрагентом перевищує 5 млн грн (без урахування податку на додану вартість), зобов’язані подавати звіт про контрольовані операції за звітний календарний рік центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, що настає за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Проте на практиці виникають труднощі з реалізації цих положень через некоректність роботи засобу електронного зв’язку через який подають звіт (MеDOK), а саме технічного збою в прийманні звіту та надсилання Квитанції №2, що призводить до накладення штрафів через прийняття податкових повідомлень-рішень за несвоєчасність подання звіту про контрольовані операції.

Аналізуйте судовий акт: Звіт або декларація вважаються поданими з моменту отримання квитанції №1, а фіскальний орган при направленні квитанції № 2 повинен довести в чому саме допущені помилки платником податків ( Київський апеляційний адміністративний суду у справі №826/24295/15)

Зазначена ситуація неодноразово траплялася при подачі звітів платниками податків за минулій рік, що підтверджується судовою практикою, а саме у справах №: 826/24295/15, 86/13813/15, 2а22325/10/0570, 816/87/15-а, 810/4758/14, 2а-7873/11/1470 та інші.

Як слідує з судової практики, більшість платників податків, які зобов’язані подавати звіт про контрольовані операції, своєчасно, здійснили відправлення електронного звіту про контрольовані операції з дотриманням термінів та порядку встановленого для його подання, що було підтверджене отриманням Квитанції №1 (квитанція про одержання податкового документа в електронному вигляді), проте, через помилку в роботі серверів органів Державної фіскальної служби України (далі ДФС), в Квитанції №2 (квитанція про приймання податкового документа в електронному вигляді) було зазначено помилку і не прийнято звіт вже після граничних термінів на подачу звітності та органами ДФС визнано подання звіту з порушенням встановлених ПКУ строків, що призвело до накладення штрафів в подальшому.

Отже в даній ситуації постає дві проблеми:

  1. Визначення часу, коли звітність вважається наданою в органи ДФС;
  2. Вирішення проблеми з прийняттям звітностей, які були неприйнятті через несправності в роботі серверів.

Стосовно визначення часу, коли податкова звітність вважається отриманою органами ДФС, то, відповідно до 49.9. ПКУ, податкова декларація, у разі її подання засобами електронного зв'язку, вважається прийнятою за наявності квитанції про отримання податкової декларації (Квитанції №1). За приписами п. 49.5 ст. 49 ПК України у разі поданні податкової звітності в електронній формі платник податку зобов'язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного контролюючого органу не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

Згідно з п. 7.7 Наказу ДПА України «Про подання електронної податкової звітності» від 10.04.2008 № 233 (далі - Наказ), датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС є дата та час, зафіксовані у першій квитанції. Податкова звітність в електронному вигляді, отримана органами ДПС пізніше терміну, встановленого законодавством для податкової звітності, вважається поданою з порушенням терміну.

Відповідно до положень ч. 7 Інструкції при поданні податкових документів в електронній формі телекомунікаційними каналами зв'язку платник податків та органи ДПС повинні додержуватися такого порядку:

  1. Платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення. Після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються ЕЦП посадових осіб платника податків.
  2. Після накладання ЕЦП платник податків здійснює шифрування податкового документа в електронному вигляді та направляє його до органів ДПС через телекомунікаційні канали зв'язку. Другий примірник податкового документа в електронному вигляді зберігається у платника податків.
  3. Після одержання від платника податків податкового документа в електронному вигляді органи ДПС проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа згідно затвердженого формату (стандарту).
  4. Перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.
  5. Підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції.
  6. Якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин.
  7. Датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС є дата та час, зафіксовані у першій квитанції.

Якщо платник податків надіслав до органів ДПС кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, надісланий до органів ДПС останнім до закінчення граничного терміну встановленого законодавством для подання податкової звітності за умови, що його було сформовано правильно, прийнято до бази даних ДПС та платнику податків надійшла про це друга квитанція

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст