1. Основними завданнями центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, у системі інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу є:
1) забезпечення контролю за виконанням законодавства у сфері захисту прав споживачів на придбану чи відремонтовану сільськогосподарську техніку та комплектуючі вузли й агрегати до неї;
2) здійснення нагляду за дотриманням законодавства з охорони праці, навколишнього середовища при експлуатації і технологічному обслуговуванні технічних засобів для агропромислового комплексу;
3) здійснення контролю за сплатою збору за першу реєстрацію транспортного засобу щодо транспортних засобів, зареєстрованих "центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі;
{Пункт 3 частини першої статті 21 із змінами, внесеними згідно із Законами № 2402-VI від 01.07.2010 , № 2856-VI від 23.12.2010 , № 5462-VI від 16.10.2012 }
4) проведення експертної оцінки сільськогосподарської техніки при її відчуженні на вторинному ринку;
5) здійснення відомчої реєстрації та обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, видачі на них номерних знаків та відповідних реєстраційних документів, у тому числі за участю суб’єктів господарювання, внесених до реєстру суб’єктів господарювання, які здійснюють оптову та роздрібну торгівлю тракторами, самохідними шасі, самохідними сільськогосподарськими, дорожньо-будівельними і меліоративними машинами, сільськогосподарською технікою, іншими механізмами вітчизняного та іноземного виробництва та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери, ведення автоматизованого обліку зареєстрованих тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів та систематизація відомостей про їх власників з використанням Єдиного реєстру, держателем якого він є;
{Пункт 5 частини першої статті 21 в редакції Законів № 586-VI від 24.09.2008 , № 2402-VI від 01.07.2010 ; із змінами, внесеними згідно із Законами № 5462-VI від 16.10.2012 , № 2296-IX від 31.05.2022 }
{Пункт 6 частини першої статті 21 виключено на підставі Закону № 1303-VII від 03.06.2014 }
7) здійснення перевірок технічного стану і експлуатації машин, які підлягають перевірці на підтвердження відповідності вимогам законодавства;
8) видача в установленому порядку висновків щодо технічного стану проданих або відремонтованих машин, які підлягають перевірці на підтвердження відповідності вимогам законодавства;
9) проведення технічної експертизи та експертної оцінки технічних засобів, що стали непридатними внаслідок аварії чи стихійного лиха, та видача відповідних документів про доцільність їх подальшої експлуатації;
10) перевірка відповідності матеріально-технічної бази та методичного забезпечення закладів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації трактористів-машиністів у встановленому законодавством порядку, надання висновків про відповідність матеріально-технічної бази, методичного забезпечення та оснащеності навчального процесу для розгляду питання відповідними органами про акредитацію та видачу їм ліцензій на право підготовки трактористів-машиністів самохідних машин, прийняття теоретичних і практичних іспитів для отримання права на керування машинами та видача за їх результатами посвідчень тракториста-машиніста;
{Пункт 10 частини першої статті 21 із змінами, внесеними згідно із Законом № 586-VI від 24.09.2008 ; в редакції Закону № 2402-VI від 01.07.2010 }
11) проведення державного нагляду за дотриманням правил технічного та сервісного обслуговування машин реалізації повнокомплектних машин, номерних вузлів і агрегатів;
{Пункт 11 частини першої статті 21 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2402-VI від 01.07.2010 }
12) проведення незалежної технічної експертизи при визначенні причин виходу з ладу сільськогосподарських машин у процесі розгляду претензій покупців до виробників (продавців) чи виконавців послуг технічного сервісу з приводу якості зазначених машин і послуг у період гарантійних строків експлуатації відповідно до вимог Закону України "Про захист прав покупців сільськогосподарських машин";
{Частину першу статті 21 доповнено пунктом 12 згідно із Законом № 2402-VI від 01.07.2010 }
13) забезпечення у встановленому порядку суб'єктів господарювання, діяльність яких пов'язана з реалізацією машин, що підлягають реєстрації в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, бланками довідок-рахунків, біржових угод, актів приймання-передавання машин та номерними знаками "Транзит", організація державного контролю за дотриманням ними законодавства у цій сфері.
{Частину першу статті 21 доповнено пунктом 13 згідно із Законом № 2402-VI від 01.07.2010 ; із змінами, внесеними згідно із Законом № 5462-VI від 16.10.2012 }
2. З метою реалізації визначених у частині першій цієї статті завдань посадові особи, уповноважені на те центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, мають право:
{Абзац перший частини другої статті 21 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5462-VI від 16.10.2012 }
безперешкодного доступу у встановленому законодавством порядку до підприємств, установ, організацій усіх форм власності для проведення перевірок з питань, що належать до їхньої компетенції;
забороняти експлуатацію машин та інших технічних засобів для агропромислового комплексу, якщо їх технічний стан не відповідає вимогам нормативно-правових актів щодо показників якості, технологічності та безпечності, охорони праці та охорони навколишнього природного середовища, загрожують життю і здоров'ю працюючих або створюють можливість виникнення аварії;
{Абзац третій частини другої статті 21 із змінами, внесеними згідно із Законом № 124-IX від 20.09.2019 }
видавати керівникам підприємств, установ та організацій обов'язкові для виконання приписи (розпорядження) про усунення виявлених порушень та недоліків з питань, що належать до їхньої компетенції;
зупиняти машини для перевірки технічного стану в разі наявності ознак, що свідчать про їх технічну несправність;
одержувати від посадових осіб та громадян, які мають у власності машини та інші технічні засоби для агропромислового комплексу, документи, необхідні для вирішення питань, що належать до їхньої компетенції;
перевіряти у трактористів-машиністів наявність документів на право користування і керування машинами, а також наявність медичної довідки про стан здоров'я;
робити у передбачених законодавством випадках трактористам-машиністам попередження (компостерну просічку) в талоні попереджень, а за грубе порушення правил техніки безпеки та дорожнього руху порушувати питання про позбавлення їх права керування машинами;
вимагати припинення дій, що перешкоджають здійсненню державного технічного нагляду;
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.