ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 лютого 2016 року м. Київ справа № 800/483/15
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Головуючого Моторного О.А.
Суддів Борисенко І.В.,
Кошіля В.В.,
Степашка О.І.,
Усенко Є.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до Вищої ради юстиції про визнання незаконною та протиправною бездіяльності; визнання незаконним рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_4 звернулася до Вищого адміністративного суду України суду, як суду першої інстанції, з позовом, в якому просила:
- визнати незаконною та протиправною бездіяльність Вищої ради юстиції щодо повернення без розгляду заяви ОСОБА_4 про прийняття подання про звільнення судді апеляційного суду Харківської області ОСОБА_3. за грубе порушення присяги судді;
- визнати незаконною ухвалу Вищої ради юстиції від 19.11.2015;
- зобов'язати Вищу раду юстиції розглянути заяву ОСОБА_4 про прийняття подання про звільнення судді апеляційного суду Харківської області ОСОБА_3. за грубе порушення присяги судді від 07.09.2015 та провести відповідну перевірку факті порушення суддею присяги відповідно до вимог ст. 25 Закону України «Про Вищу раду юстиції», ч. 3 ст. 116 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», п. 50 Регламенту Вищої ради юстиції, за наслідками чого вирішити питання про підготовку подання про звільнення судді ОСОБА_3. за грубе порушення присяги судді та суддівської етики, що підриває авторитет правосуддя.
Позовні вимоги ОСОБА_4 мотивовані тим, що замість виконання передбачених законодавством дій щодо перевірки факту порушення суддею ОСОБА_3. присяги, Вищою радою юстиції було викривлено зміст поданої позивачем заяви від 07.09.2015, оскільки зазначено про подання ОСОБА_4 скарги щодо поведінки судді апеляційного суду Харківської області ОСОБА_3., яке може мати наслідком дисциплінарну відповідальність вказаної судді. При цьому, позивач стверджує, що у ст. 92 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» зазначено вичерпний перелік підстав дисциплінарної відповідальності судді, однак, грубе порушення присяги судді до них не відноситься. Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону України «Про Вищу раду юстиції» та ч. 3 ст. 116 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», перевірка фактів та підготовка документів про звільнення судді з посади на підставі порушення ним присяги судді є виключно компетенцією Вищої ради юстиції.
Від представника відповідача на адресу суду надійшли заперечення на позовну заяву, в яких він з доводами та вимогами позивача не погодився та просив відмовити ОСОБА_4 у задоволенні позову.
Представники сторін в судове засідання не з'явились, проте, від позивача на адресу суду надійшло клопотання про розгляд справи за її відсутності, а представником відповідача через відділ документального забезпечення було подано заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.
З урахуванням неприбуття у судове засідання жодної зі сторін, які беруть участь у справі, колегія суддів дійшла висновку про можливість розгляду справи за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження, у відповідності до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України.
З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами в межах заявлених позовних вимог, колегія суддів встановила наступне.
11.09.2015 до Вищої ради юстиції надійшла скарга ОСОБА_4 про прийняття подання про звільнення судді апеляційного суду Харківської області ОСОБА_3. за грубе порушення присяги судді.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу здійснено розподіл даної заяви члену Вищої ради юстиції ОСОБА_5
За результатами розгляду скарги, ухвалою Вищої ради юстиції від 19.11.2015 №478/0/18-15 скаргу ОСОБА_4 залишено без розгляду, з огляду на те, що порушені у скарзі питання щодо дій судді апеляційного суду Харківської області ОСОБА_3. не належать до повноважень Вищої ради юстиції, а є компетенцією Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.
Не погоджуючись із вказаним вище рішенням Вищої ради юстиції, позивач звернувся до суду із даним адміністративним позовом.
Перевіривши наведені у позовній заяві доводи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що позовна заява ОСОБА_4 не підлягає задоволенню, враховуючи наступне.
Статус Вищої ради юстиції визначено статтею 1 Закону України від 15 січня 1998 року № 22/98-ВР «Про Вищу раду юстиції», згідно з якою Вища рада юстиції є колегіальним, постійно діючим, незалежним органом, відповідальним за формування незалежного високопрофесійного суддівського корпусу, здатного кваліфіковано, сумлінно та неупереджено здійснювати правосуддя на професійній основі, а також за прийняття рішень стосовно порушень суддями і прокурорами вимог щодо несумісності та у межах своєї компетенції про їх дисциплінарну відповідальність (частина перша).
У відповідності до статті 2 Закону України «Про Вищу раду юстиції», повноваження, організація і порядок діяльності Вищої ради юстиції визначаються Конституцією України та цим Законом.
Згідно з пунктом 5 частини 5 статті 126 Конституції України, суддя звільняється органом, що його обрав або призначив, у разі, зокрема, порушення ним присяги.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.