Головна Блог Аналітична стаття Статті ДОГОВІР ПУБЛІЧНОЇ ОФЕРТИ У СФЕРІ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ: СУЧАСНИЙ СТАН

ДОГОВІР ПУБЛІЧНОЇ ОФЕРТИ У СФЕРІ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ: СУЧАСНИЙ СТАН

02.12.2016
Автор:
Переглядів : 3610

Інтернет з самого початку власного становлення суттєво вплинув на світову спільноту. Всесвітня мережа, розвиваючись бурхливими темпами, фактично одразу стала засобом для встановлення відносин між людьми, і у таких зносинах далеко не останнє місце почали займати послуги та товари.

Так, з 90-х років ХХ століття, на фоні зростання популярності інтернет-мереж, суттєво розвивається напрям економічних відносин у електронній сфері – електронна комерція. Встановлення комерційних відносин у мережі має ряд значимих переваг:

1) швидкість – прийняття рішення про укладення угоди може займати секунди, а його акцептування дуже часто обумовлюється виконанням кількох нескладних дій, що не потребують матеріальних витрат й такі займають дуже незначний проміжок часу;

Вспомните новость: Депутаты приняли закон, разрешающий заключать зарубежные договоры по email и инвойсу

2) доступність – нині світовою мережею користується близько 3 мільярдів 611 тисяч людей, що складає собою суттєвий ринок, який і зумовлює значну динаміку зростання інтернет-комерції у світі (близько 10% від світового ринку станом на 2016 рік, 1.8% – приблизна ринкова частка у 2016 році в Україні) [1];

3) опосередкована анонімність – умови здійснення правочину можуть обмежуватись лише проведенням грошової транзакції або використанням анонімних засобів розрахунку (криптовалюти, електронні грошові системи).

Ураховуючи зазначену специфіку надання послуг та реалізації товарів у мережі Інтернет, договір публічної оферти є найбільш розповсюдженим і наближеним до електронного формату способом матеріального закріплення угоди, але в Україні та у світі даний різновид договору має низку проблем, що пов’язані з правовим регулюванням та процедурою укладання такої угоди. Мета роботи полягає у визначенні основних проблем укладання договору публічної оферти в електронному режимі, та у з’ясуванні вирішень таких, використовуючи популярні наукові думки.

Необхідно зазначити, що проблематика укладання електронних договорів досліджувалась багатьма відомими вченими, серед них: С.Н. Братусь, А.Ф. Нікішин, І.П.Петровський, М.К. Савінов, Є.Б. Соколова, К.В. Сподар.

Читайте статтю: Юридична сила електронного документу

Договір публічної оферти є одним із різновидів договорів, який полягає у наданні послуг та продажу товарів за умовами оферти, що спрямована на невизначене коло осіб. Специфіка даного виду угод полягає, у першу чергу, в особливостях нормативного регулювання. Так, вітчизняне законодавство не містить окремих положень щодо укладання таких договорів але, виходячи з ознаки публічності (одна сторона завжди бере на себе обов’язок надати певну послугу чи товар кожному, хто до неї звернеться), зазначений вид угоди на загальних підставах регулюється статтями 633 та 641 Цивільного кодексу України. Таким чином, відповідно до статті 633 ЦКУ, договір публічної оферти є публічним, а пропозиція щодо укладання угоди має містити істотні умови договору та виражати намір особи, яка її зробила, виконати власне зобов’язання – ст. 641 ЦКУ [2].

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст