Натхнення для написання даної статті прийшло після отримання цікавого листа від податкової, в якому повідомлявся ФОП про те, що податковою отримано інформацію про державні реєстрації припинення підприємницької діяльності, тому цитуючи низку норм ПК України, запропоновано надати копії документів здійснення підприємницької діяльності за останні 5 років.
Зважаючи на використання загальних фраз та положень в даному листі, склалося враження, що такі листи були отримані не одним підприємцем, тому спробуємо розібратися що не так з такими листами та, як на них реагувати.
Дійсно, пп. 78.1.7 п. 78.1. ст. 78 ПК України передбачає, що документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Тобто, припинення підприємницької діяльності є підставою для документальної позапланової перевірки, однак відповідно до п. 78.4. ст. 78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Отже, перше на що треба звернути увагу – перевірити чи є в листі посилання на відповідний наказ про призначення перевірки, друге – перевірити чи не приходила раніше кореспонденція з можливою копією наказу про призначення позапланової перевірки, третє – якщо є сумніви чи надходила кореспонденція, то варто звернутися із запитом до податкової з проханням повідомити коли було прийнято такий наказ та попросити його копію, четверте – якщо такого наказу не було, то у відповідь на подібний лист можна повідомити, що всі документи будуть надані виключно після отримання наказу про призначення перевірки.
Також варто врахувати, що відповідно до п. 73.3. ст. 73 ПК України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про надання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
В даному випадку, знову ж таки дійсно податкова має право направляти письмові запити, однак такі запити мають становити посилання на чіткі підстави, зокрема пп. 7.3.1. п. 7.3. ст. 73 ПК України вказує на те, що письмовий запит про надання інформації надсилається платнику податків або іншому суб’єкту інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої у встановленому законом порядку, виявлено факти, які можуть свідчити про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, із обов’язковим зазначенням таких фактів у запиті;
2) для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки" під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу та/або для визначення рівня звичайних цін у випадках, визначених цим Кодексом;
3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податковій декларації, поданій платником податків;
4) стосовно платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків: податкової накладної покупцю або про допущення продавцем товарів/послуг помилок під час зазначення обов’язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування; акцизної накладної покупцю або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної;
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2025 «Протокол». Все права защищены.