В Україні існує проблема реєстрації податкових накладних, коли на момент першої події (момент виникнення податкового зобов’язання і обов’язку скласти податкову накладну) був один керівник платника податку, а не момент реєстрації податкової накладної – інший.
В такому разі КЕП (кваліфікований електронний підпис, далі - КЕП) керівника на момент надсилання на реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (далі також – ПН/РК) не відповідатиме КЕПу керівника на момент її складання. У зв’язку з цим податкові органи відмовляють платнику податків в прийнятті податкової накладної на реєстрацію.
Згадана проблема пов’язана з тим, що між моментом складення податкової накладної (виникнення першої події) і моментом її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних може пройти певний час. За цей період може змінитись уповноважена особа платника податків. У зв’язку з цим на момент першої події і на момент реєстрації податкової накладної у уповноваженої особи підприємства будуть різні КЕПи (кваліфіковані електронні ключі). Логічно, що в цьому випадку на дату виписки податкової накладної буде діяти КЕП старого директора, а на дату подання податкової накладної на реєстрацію буде діяти інший КЕП.
При цьому з боку платника податку не буде жодного порушення. Він зобов’язаний скласти ПН датою першої події, а зареєструвати ПН в строки, передбачені Податковим кодексом (п. 201.1. ст.201 Податкового кодексу України).
Питання вимагало негайної реакції від податкових органів ще до початку воєнних дій на території України. Однак після початку широкомасштабної війни проблема стала ще більш поширеною. Це зумовлено тим, що декілька місяців гарячої фази війни платники податків не були зобов’язані реєструвати податкові накладні, а операції з ПДВ відбувались протягом всього часу дії воєнного стану.
За майже як півроку війни багато підприємств змінили керівників у зв’язку із переміщенням потужностей виробництв, виїздом керівників за кордон тощо. Тому ситуація, коли податкова накладна була складена за одного директора, а її реєстрація мала відбутись після призначення іншого, стала дуже поширеною.
При цьому в діях платників податків за описаних вище умов, не вбачається ознак порушення податкового законодавства, а реєстрація таких ПН/РК є правомірною, з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 201.1 Податкового кодексу на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Читайте статтю: Розблокування податкових накладних у 2021 році
Пунктом 187.1 ПК, визначається, що датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.