Главная Сервисы для юристов Законы Про всеукраїнський референдум Стаття 108. Порядок підрахунку голосів виборців, які проголосували на дільниці з всеукраїнського референдуму

Стаття 108. Порядок підрахунку голосів виборців, які проголосували на дільниці з всеукраїнського референдуму

Предыдущая

217/242

Следующая

1. Підрахунок голосів виборців здійснюється після закінчення голосування і виключно членами дільничної комісії з всеукраїнського референдуму на її засіданні, що проводиться без перерви до закінчення підрахунку голосів і складання та підписання протоколу про підрахунок голосів виборців на дільниці з всеукраїнського референдуму. Протокол такого засідання дільничної комісії з всеукраїнського референдуму складається і підписується у приміщенні, в якому проводилося голосування.

2. У разі якщо під час проведення голосування до дільничної комісії з всеукраїнського референдуму надходили заяви, скарги щодо порушень, що мали місце під час проведення голосування на дільниці, дільнична комісія з всеукраїнського референдуму розглядає їх на початку засідання, до початку підрахунку голосів виборців на дільниці.

3. Підрахунок голосів виборців на дільниці з всеукраїнського референдуму здійснюється відкрито і прозоро виключно членами дільничної комісії з всеукраїнського референдуму. Підрахунок голосів виборців на дільниці з всеукраїнського референдуму проводиться у порядку, встановленому цією статтею.

4. Після закінчення голосування на підставі списку виборців дільнична комісія з всеукраїнського референдуму встановлює кількість виборців на дільниці з всеукраїнського референдуму, які взяли участь у всеукраїнському референдумі.

5. Перед початком підрахунку голосів дільнична комісія з всеукраїнського референдуму підраховує невикористані бюлетені. Кількість таких бюлетенів оголошується і заноситься секретарем комісії до протоколу про підрахунок голосів. Невикористані бюлетені погашаються шляхом відокремлення правого нижнього кута бюлетеня. Під час підрахунку невикористаних бюлетенів та голосів виборців забороняється робити будь-які позначки, записи на бюлетенях для голосування.

6. Погашені невикористані бюлетені (разом із контрольними талонами) та бюлетені, зазначені у частині десятій статті 106 цього Закону, запаковуються. Пакет з документами всеукраїнського референдуму заклеюється, на пакеті зазначаються вид запакованих документів та їх кількість, номер територіального округу з всеукраїнського референдуму або позначення закордонного округу з всеукраїнського референдуму, номер дільниці з всеукраїнського референдуму, дата і час пакування, ставляться підписи усіх присутніх членів дільничної комісії з всеукраїнського референдуму та печатка дільничної комісії. На пакеті робиться напис "Невикористані бюлетені".

7. Дільнична комісія з всеукраїнського референдуму підраховує кількість виборців, які отримали бюлетені, за підписами у списку виборців. Зазначена кількість оголошується.

8. Дільнична комісія з всеукраїнського референдуму підраховує кількість контрольних талонів бюлетенів з підписами виборців та членів комісії з всеукраїнського референдуму, які їх видали. Кількість таких талонів оголошується.

9. У разі відповідності кількості контрольних талонів, зазначених у частині восьмій цієї статті, кількості виборців, які отримали бюлетені відповідно до частини сьомої цієї статті, така кількість оголошується і заноситься до протоколу про підрахунок голосів виборців на дільниці з всеукраїнського референдуму у графу "Кількість виборців, які отримали бюлетені".

10. У разі невідповідності кількості контрольних талонів, зазначених у частині восьмій цієї статті, кількості підписів виборців у списку виборців, які отримали бюлетені, складається акт із зазначенням встановленої рішенням дільничної комісії причини такої невідповідності, який підписується присутніми членами дільничної комісії з всеукраїнського референдуму. Підписи скріплюються печаткою дільничної комісії з всеукраїнського референдуму. Після цього комісія з всеукраїнського референдуму приймає рішення про встановлення кількості виборців, які отримали бюлетені. Зазначена кількість оголошується і заноситься до протоколу про підрахунок голосів виборців на дільниці з всеукраїнського референдуму.

11. Список виборців, доданий до нього витяг зі списку виборців, заяви, на підставі яких складався витяг із списку, запаковуються в окремий пакет. Пакет із документами всеукраїнського референдуму заклеюється, на пакеті зазначаються вид запакованих документів та їх кількість, номер територіального округу з всеукраїнського референдуму або позначення закордонного округу з всеукраїнського референдуму, номер дільниці з всеукраїнського референдуму, дата і час пакування, ставляться підписи усіх присутніх членів дільничної комісії з всеукраїнського референдуму та печатка дільничної комісії. На пакеті робиться напис "Списки виборців".

12. Контрольні талони бюлетенів запаковуються в окремий пакет. Пакет з документами всеукраїнського референдуму заклеюється, на пакеті зазначаються вид запакованих документів та їх кількість, номер територіального округу з всеукраїнського референдуму або позначення закордонного округу з всеукраїнського референдуму, номер дільниці з всеукраїнського референдуму, дата і час пакування, ставляться підписи усіх присутніх членів дільничної комісії з всеукраїнського референдуму та печатка дільничної комісії. На пакеті робиться напис "Контрольні талони".

13. Дільнична комісія з всеукраїнського референдуму перевіряє, чи дорівнює сума кількості невикористаних бюлетенів і кількості виборців, які отримали бюлетені, кількості бюлетенів, отриманих дільничною комісією з всеукраїнського референдуму. У разі невідповідності таких даних дільнична комісія з всеукраїнського референдуму складає акт із зазначенням встановленої її рішенням причини такої невідповідності, що підписується присутніми членами дільничної комісії з всеукраїнського референдуму. Підписи скріплюються печаткою дільничної комісії.

14. Голова дільничної комісії з всеукраїнського референдуму у присутності членів цієї дільничної комісії та інших осіб, які відповідно до цього Закону можуть бути присутніми на засіданні комісії, перевіряє неушкодженість відтиску печатки або пломби на скриньках для голосування.

15. У разі виявлення на виборчих скриньках пошкоджень пломб, стрічок або печаток чи інших пошкоджень, що порушують цілісність виборчої скриньки, дільнична комісія з всеукраїнського референдуму складає про це акт за формою та в порядку, встановлених Центральною виборчою комісією, із зазначенням характеру виявлених пошкоджень.

16. Виборчі скриньки відкриваються дільничною комісією з всеукраїнського референдуму почергово. Першими відкриваються переносні виборчі скриньки, що використовувалися при голосуванні виборців за місцем перебування, останніми відкриваються виборчі скриньки з пошкодженими пломбами, стрічками або печатками чи іншими пошкодженнями, що порушують цілісність виборчої скриньки, виявленими під час голосування (за наявності).

17. При відкритті непошкодженої виборчої скриньки її вміст висипається на стіл, за яким розміщуються члени дільничної комісії з всеукраїнського референдуму. При цьому перевіряється наявність у виборчій скриньці контрольного листа (у переносній виборчій скриньці - контрольних листів).

18. Бюлетені з пошкодженої виборчої скриньки виймаються по одному без їх перемішування. Дільнична комісія з всеукраїнського референдуму підраховує кількість усіх бюлетенів, що містяться у пошкодженій виборчій скриньці. При цьому перевіряється наявність у такій виборчій скриньці контрольного листа, що виймається останнім.

19. Загальна кількість бюлетенів у кожній виборчій скриньці підраховується окремо. Встановлення результатів голосування по кожній скриньці окремо не проводиться. При підрахунку бюлетенів для голосування визначений комісією з всеукраїнського референдуму член комісії рахує бюлетені вголос. Інші члени комісії спостерігають за підрахунком. При підрахунку бюлетенів забороняється поділ комісії на кілька груп, кожна з яких підраховує частину бюлетенів.

20. Усі виявлені у виборчих скриньках предмети, що не є бюлетенями для голосування встановленої форми, складаються окремо і не підраховуються. До предметів відносять і контрольні листи. У разі виникнення сумнівів, чи є предмет бюлетенем для голосування, дільнична комісія з всеукраїнського референдуму вирішує це питання шляхом голосування. При цьому кожен член комісії має право особисто оглянути предмет. На час огляду підрахунок бюлетенів припиняється. Предмети, що не є бюлетенями для голосування, запаковуються.

Пакет з документами всеукраїнського референдуму заклеюється, на пакеті зазначаються вид запакованих документів, номер територіального округу з всеукраїнського референдуму або позначення закордонного округу з всеукраїнського референдуму, номер дільниці з всеукраїнського референдуму, дата і час пакування, ставляться підписи усіх присутніх членів дільничної комісії з всеукраїнського референдуму та печатка дільничної комісії. На пакеті робиться напис "Предмети".

21. Якщо при відкритті переносної виборчої скриньки у ній виявиться більше бюлетенів для голосування, ніж зазначено в контрольному листі у цій виборчій скриньці, дільнична комісія з всеукраїнського референдуму складає акт про таку невідповідність за формою та в порядку, встановленими Центральною виборчою комісією, в якому зазначає кількість бюлетенів для голосування, що містяться у такій виборчій скриньці, та прізвища членів дільничної комісії з всеукраїнського референдуму, підписи яких стоять на контрольних талонах бюлетенів.

22. При складанні акта, зазначеного у частині двадцять першій цієї статті, дільнична комісія з всеукраїнського референдуму перевіряє, чи бюлетені для голосування, виявлені у переносній скриньці, мають номери відповідного територіального округу з всеукраїнського референдуму та відповідної дільниці з всеукраїнського референдуму, відбиток печатки відповідної дільничної комісії з всеукраїнського референдуму. Бюлетені з неналежними ознаками не підлягають врахуванню при встановленні під час підрахунку голосів загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців. Якщо після відокремлення бюлетенів з неналежними ознаками від бюлетенів для голосування, що підлягають врахуванню, невідповідність, зазначена у частині двадцять першій цієї статті, усунута, всі бюлетені з належними ознаками підлягають врахуванню при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців на дільниці з всеукраїнського референдуму. Якщо бюлетенів з неналежними ознаками не виявлено або їх відокремлення від бюлетенів для голосування, що підлягають врахуванню, не усуває невідповідність, зазначену у частині двадцять першій цієї статті, всі бюлетені для голосування з переносної виборчої скриньки не підлягають врахуванню при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців.

23. У разі відсутності у виборчій скриньці контрольного листа (у переносній виборчій скриньці - контрольних листів) дільнична комісія з всеукраїнського референдуму складає за формою і в порядку, встановленими Центральною виборчою комісією, акт про відсутність у виборчій скриньці контрольного листа (контрольних листів), в якому (яких) зазначає кількість бюлетенів, що містяться у цій виборчій скриньці. Такі бюлетені не підлягають врахуванню при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців.

24. У разі виникнення у членів комісії сумнівів щодо достовірності контрольного листа та в інших сумнівних ситуаціях у випадках, зазначених у частинах двадцять першій і двадцять третій цієї статті, дільнична комісія з всеукраїнського референдуму приймає шляхом голосування рішення про визнання бюлетенів для голосування, що містяться у виборчій скриньці, такими, що не підлягають врахуванню при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців. Відповідне рішення та результати голосування фіксуються у протоколі засідання комісії.

25. Виявлені у виборчих скриньках бюлетені для голосування, на яких зазначені номери територіального округу та/або дільниці з всеукраїнського референдуму не відповідають номерам дільниці з всеукраїнського референдуму, на якій проводиться підрахунок голосів, та/або відповідного територіального округу з всеукраїнського референдуму, а також бюлетені, на яких відсутній відтиск печатки такої дільничної комісії з всеукраїнського референдуму або наявний відтиск печатки іншої комісії чи будь-якої іншої печатки, вважаються такими, що не підлягають врахуванню при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців.

26. Після підрахунку кількості бюлетенів в останній скриньці загальна кількість бюлетенів у скриньках підсумовується, крім бюлетенів, що не підлягають врахуванню.

Зазначена кількість оголошується головою дільничної комісії з всеукраїнського референдуму і заноситься секретарем дільничної комісії до протоколу дільничної комісії про підрахунок голосів виборців на дільниці з всеукраїнського референдуму.

27. Бюлетені, що відповідно до положень цієї статті не підлягають врахуванню при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців, запаковуються. Пакет з документами всеукраїнського референдуму заклеюється, на пакеті зазначаються вид запакованих документів, номер територіального округу з всеукраїнського референдуму або позначення закордонного округу з всеукраїнського референдуму, номер дільниці з всеукраїнського референдуму, дата і час пакування, ставляться підписи усіх присутніх членів дільничної комісії з всеукраїнського референдуму та печатка дільничної комісії. На пакеті робиться напис "Бюлетені, що не підлягають врахуванню".

28. У разі одночасного проведення всеукраїнського референдуму і позачергових, перших, проміжних або повторних місцевих виборів спочатку підраховуються голоси виборців, які проголосували на всеукраїнському референдумі.

Під час підрахунку голосів виборців, які проголосували на всеукраїнському референдумі, бюлетені з місцевих виборів складаються у виборчі скриньки, які постійно перебувають у полі зору членів дільничної комісії.

Предыдущая

217/242

Следующая

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст