Стаття 2-1. Принципи підтримки сільського господарства України

Предыдущая

3/25

Следующая

{Назва статті 2 - 1 в редакції Закону № 3980-IX від 19.09.2024 }

2 - 1 .1. Принципами підтримки сільського господарства України є прозорість та публічність, прогнозованість та послідовність, справедливість та ефективність, цільове спрямування, верифікація права на підтримку та її моніторинг, доброчесність отримувача підтримки.

{Пункт 2 - 1 .1 статті 2 - 1 в редакції Закону № 3980-IX від 19.09.2024 ; із змінами, внесеними згідно із Законом № 4619-IX від 08.10.2025 }

2 - 1 .2. Прозорість та публічність підтримки сільського господарства України забезпечуються шляхом:

формування, ведення та надання відкритого доступу до державних реєстрів;

обов’язкової реєстрації в інформаційно-комунікаційній системі "Державний аграрний реєстр" для отримання підтримки відповідно до закону, а також для отримання грантів у сільському господарстві;

{Абзац третій пункту 2 - 1 .2 статті 2 - 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 4619-IX від 08.10.2025 }

обов’язкового використання реєстрових даних інформаційно-комунікаційної системи "Державний аграрний реєстр" та/або програмних засобів її ведення для надання підтримки та грантів у сільському господарстві;

{Абзац четвертий пункту 2 - 1 .2 статті 2 - 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 4619-IX від 08.10.2025 }

обов’язкового оприлюднення реєстрових даних інформаційно-комунікаційної системи "Державний аграрний реєстр" щодо фактично отриманих підтримки та грантів у сільському господарстві відповідно до законодавства з урахуванням положень Закону України "Про інформаційно-комунікаційну систему "Державний аграрний реєстр".

{Абзац п'ятий пункту 2 - 1 .2 статті 2 - 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 4619-IX від 08.10.2025 }

{Пункт 2 - 1 .2 статті 2 - 1 в редакції Закону № 3980-IX від 19.09.2024 }

2 - 1 .3. Прогнозованість та послідовність державної підтримки забезпечуються шляхом створення стабільної законодавчої та нормативно-правової бази з питань стимулювання розвитку агропромислового комплексу.

2 - 1 .4. Справедливість державної підтримки сільського господарства України забезпечується шляхом пропорційності розподілу державної підтримки та обмеження максимального розміру підтримки на одного виробника сільськогосподарської продукції.

Щорічно за кожним видом державної підтримки один виробник сільськогосподарської продукції з урахуванням пов’язаних з ним осіб у значенні підпункту 14.1.159 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України може отримати державну підтримку в сумі не більше ніж 10 тисяч розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року. Особа, яка претендує на отримання державної підтримки, передбаченої цим Законом, зобов’язана повідомити Виплатну агенцію, про всіх пов’язаних з нею осіб, які протягом бюджетного періоду є отримувачами державної підтримки, а також про зміни стосовно таких пов’язаних осіб.

{Абзац другий пункту 2 - 1 .4 статті 2 - 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 4619-IX від 08.10.2025 }

2 - 1 .5. Ефективність державної підтримки сільського господарства України забезпечується шляхом створення сприятливих умов для здійснення сільськогосподарської діяльності, підвищення якості та конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції з метою мінімізації природно-кліматичних та економічних ризиків сільськогосподарського виробництва та гарантування продовольчої безпеки держави.

Цільове спрямування державної підтримки забезпечується пріоритетним наданням державної підтримки малим виробникам сільськогосподарської продукції для здійснення інвестицій в основні засоби сільськогосподарського виробництва, обладнання для виробництва та переробки сільськогосподарської продукції, заходи з переробки та реалізації сільськогосподарської продукції з урахуванням положень пункту 2 - 1 .8 цієї статті. Критерії віднесення виробників сільськогосподарської продукції до малих виробників сільськогосподарської продукції визначаються Кабінетом Міністрів України за кожним видом підтримки. Малі виробники сільськогосподарської продукції автоматично вважаються активними виробниками сільськогосподарської продукції.

{Абзац другий пункту 2 - 1 .5 статті 2 - 1 в редакції Закону № 4619-IX від 08.10.2025 }

Обсяг і види державної підтримки малим сільськогосподарським товаровиробникам, у тому числі сімейним фермерським господарствам, на наступний рік розраховуються щороку виходячи з фактичної чисельності таких господарств у поточному році.

Обсяг державної підтримки, що залишився нерозподіленим між малими сільськогосподарськими товаровиробниками, у тому числі сімейними фермерськими господарствами, спрямовується на державну підтримку інших виробників сільськогосподарської продукції.

{Пункт 2 - 1 .5 статті 2 - 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3980-IX від 19.09.2024 }

2 - 1 .6. Верифікація права на отримання підтримки (далі - верифікація) та моніторинг цільового використання підтримки (далі - моніторинг цільового використання) забезпечуються шляхом обов’язкового використання даних Державного земельного кадастру та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, даних інших електронних інформаційних ресурсів та переліків у сферах забезпечення формування та реалізації державної аграрної політики та державної політики сільського розвитку.

{Абзац перший пункту 2 - 1 .6 статті 2 - 1 в редакції Закону № 4619-IX від 08.10.2025 }

Підтримка надається виключно щодо площ земельних ділянок (прав на них), підтверджених кадастровими та реєстровими даними, та не надаються щодо земельних ділянок (прав на них), не зареєстрованих у Державному земельному кадастрі та Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

{Абзац другий пункту 2 - 1 .6 статті 2 - 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 4619-IX від 08.10.2025 }

Верифікація та моніторинг цільового використання передбачають встановлення відповідності фактичного землекористування заявленому та/або кадастровим та реєстровим даним, а також перевірку інформації про фактичну діяльність відповідного виробника сільськогосподарської продукції. При здійсненні верифікації та моніторингу цільового використання можуть використовуватися супутникові знімки. Невідповідність супутникових знімків кадастровим або реєстровим даним є підставою для виправлення помилок у відповідних кадастрових або реєстрових даних.

Порядок здійснення верифікації та моніторингу цільового використання визначаються нормативно-правовими актами, якими регулюється надання відповідного виду підтримки.

{Абзац четвертий пункту 2 - 1 .6 статті 2 - 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 4619-IX від 08.10.2025 }

{Статтю 2 - 1 доповнено пунктом 2 - 1 .6 згідно із Законом № 3980-IX від 19.09.2024 }

2 - 1 .7. Принцип доброчесності отримувача підтримки забезпечується шляхом запровадження заборони на надання підтримки таким заявникам:

Предыдущая

3/25

Следующая

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст