15 березня щороку відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів.

Усі ми – споживачі: незалежно від віку, статі, освіти, соціального статусу та займаної посади, бо протягом життя споживаємо товари й послуги і платимо за них.

У ст. 42 Конституції України визначено, що держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпекою продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів.

Онлайн-покупки в умовах війни є порятунком для звичайних покупців і бізнесу. Онлайн-шопінг – це зручно, просто, економить час. Крім того, такий формат роботи зручий задля безпеки як продавців, так і покупців.

Проте є певні ризики, наприклад коли ми не отримуємо товар взагалі або ж замість очікуваної елегантної вечірньої сукні приходить щось схоже на сорочку, а потім ще й виникають проблеми з поверненням сплачених коштів.

Як зробити придбання товарів безпечними, що варто знати, щоб не потрапити в тенети аферистів, які права та гарантії мають споживачі, здійснюючи покупки в онлайн-просторі, консультують фахівці Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області.

Які ж ризики можливі під час інтернет шопінгу?

Звісно, купівля в Інтернеті має низку переваг. Серед них можна виділити економію часу, можливість докладно ознайомитись із характеристикою товару, прочитати відгуки і, власне, отримати все, що нам потрібно, не виходячи з дому. Також варто виокремити таку перевагу, як можливість уникнути психологічного тиску, який часто відчувається з боку продавців у різних торгових центрах та інших місцях. Цього не скажеш про онлайн-магазини, де в разі чого ти можеш швидко залишити сторінку, яка тебе не влаштовує з тих чи інших причин. Також ми можемо спостерігати за тим явищем, що вартість на торгових онлайн-майданчиках є нижчою, ніж у магазинах. Проте онлайн-шопінг має і низку ризиків. Наприклад, можливість отримати неякісний товар, адже під час купівлі в Інтернеті ми не можемо на власні очі побачити той товар, який хочемо придбати, оцінити його належним чином. Тож є ризик того, що недобросовісний продавець скористається цим і надішле річ із дефектом.

Проблеми з доставкою товару є одним із ризиків під час купівлі товару в онлайн-режимі, адже може трапитися ситуація, коли речі зазнають пошкодження під час доставки, наприклад у разі недотримання умов перевезення вантажу. Мабуть, всі мають частку сумніву під час замовлення товару вперше з якогось нового сайта. Сайт на перший погляд може виглядати надійним, але після передоплати товару у 100-відсотковому розмірі раптово можуть зникнути і продавець, і товар, і сайт, і кошти.

Класичне шахрайство найбільш поширене на OLX та інших різноманітних платформах онлайн-оголошень. І хоча самі компанії докладають чимало зусиль для попередження таких ситуацій, вони час від часу все ж таки трапляються. Це може проявлятись як злам акаунту продавця або ж його зникнення після того, як покупець перекаже кошти «продавцеві».

Користуйтеся консультацією: Як захистити права споживача при поверненні товару, в тому числі купленого в Інтернеті