Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВГСУ від 26.09.2017 року у справі №904/1178/17

Постанова ВГСУ від 26.09.2017 року у справі №904/1178/17

29.09.2017
Автор:
Просмотров : 508

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 вересня 2017 року Справа № 904/1178/17

Вищий господарський суд України у складі: суддя Палій В.В. - головуючий (доповідач), судді Селіваненко В.П. і Студенець В.І.

розглянув касаційну скаргу приватного акціонерного товариства "ПІВНІЧНИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ", м. Кривий Ріг,

на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 04.04.2017

та постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 23.05.2017

у справі № 904/1178/17

за позовом публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", м. Київ, в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (далі - ПАТ "Українська залізниця" в особі філії), м. Дніпро,

до приватного акціонерного товариства "ПІВНІЧНИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ" (далі - ПрАТ "ПІВНІЧНИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ"), м. Кривий Ріг,

про стягнення 197 457,96 грн.

За результатами розгляду касаційної скарги Вищий господарський суд України

ВСТАНОВИВ:

ПАТ "Українська залізниця" в особі філії звернулося до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до ПрАТ "ПІВНІЧНИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ" про стягнення 192 894,48 грн. плати за користування вагонами, 4563,48 грн. збору за зберігання вантажу.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 04.04.2017 у справі № 904/1178/17 (суддя Мельниченко І.Ф.), яке залишено без змін постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 23.05.2017 (судді Пархоменко Н.В. - головуючий, Верхогляд Т.А., Коваль Л.А.), позов задоволено повністю з посиланням на його обґрунтованість.

ПрАТ "ПІВНІЧНИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ", посилаючись на порушення попередніми судовими інстанціями норм матеріального та процесуального права, просить суд касаційної інстанції судові акти попередніх інстанцій зі справи скасувати, а справу передати на новий розгляд до місцевого господарського суду.

Сторони відповідно до статті 1114 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) належним чином повідомлені про час і місце розгляду скарги.

25.09.2017 судом електронною поштою одержано клопотання ПрАТ "ПІВНІЧНИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ" про відкладення розгляду касаційної скарги, у зв'язку з участю представника касатора (адвоката) у іншому судовому засіданні в Дніпропетровському апеляційному адміністративному суді.

У судовому засіданні 25.09.2017 клопотання ПрАТ "ПІВНІЧНИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ" судом не задоволено, у зв'язку з тим, що згідно з довіреностями, які містяться у матеріалах справи № 904/1178/17 у ПрАТ "ПІВНІЧНИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ" є ще 2 представники, які наділені повноваженнями представляти інтереси останнього, у тому числі, в адміністративних судах, відповідно, касатор мав можливість, якщо вважав це за необхідне, забезпечити участь у судовому засіданні зі справи № 904/1178/17 свого представника.

Перевіривши на підставі встановлених попередніми судовими інстанціями обставин справи правильність застосування ними норм процесуального та матеріального права, Вищий господарський суд України дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення касаційної скарги з урахуванням такого.

Місцевим та апеляційним господарськими судами у справі, зокрема, встановлено, що:

- 21.09.2012 державним підприємством "Придніпровська залізниця" (правонаступником якого є ПАТ "Українська залізниця") та публічним акціонерним товариством "ПІВНІЧНИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ" (організаційно-правову форму якого змінено на приватне акціонерне товариство [власник колії]) укладено договір № ПР/М-12-2/14-1438 НЮдч про експлуатацію залізничної під'їзної колії публічного акціонерного товариства "ПІВНІЧНИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ", яка примикає до станцій Терни і Рядова ДП "Придніпровська залізниця" (далі - Договір), відповідно до умов якого згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезень вантажів і на умовах цього договору експлуатується під'їзна колія, яка належить власнику, що примикає до станцій Терни та Рядова Придніпровської залізниці стрілками №№ 2, 4, 6 до колій № 6 та № 8 станції Терни, стрілкою № 8 до колії № 6 станції Рядова;

- під'їзна колія обслуговується власним локомотивом. Межею під'їзної колії є знак "Межа під'їзної колії", які встановлено: по станції Терни - біля маневрового світлофору М-10, розташованого на відстані 61,5 м від вістряка стрілки № 2 станції Терни, маневрового світлофору М08, розташованого на відстані 86,2 м від граничного стовпчика стрілки № 4 станції Терни, маневрового світлофору М06, розташованого на відстані 147,2м від граничного стовпчика стрілки № 6 станції Терни; по станції Рядова - біля вхідного світлофору ЧК, розташованого на відстані 500м від вістряка стрілки №8 станції Рядова;

- відповідно до пункту 20 Договору останній укладається терміном на п'ять років з 29.10.2012 до 28.10.2017;

- відповідно до пункту 4 Договору рух поїздів на під'їзній колії здійснюється з додержанням Правил технічної експлуатації залізниць України, Інструкції по сигналізації на залізницях України та Інструкції про порядок обслуговування і організації руху на під'їзній колії власника;

- згідно з пунктом 11 Договору час перебування вагонів на під'їзній колії обчислюється з моменту закінчення передавальних операцій при передачі вагонів Залізницею власнику колії до моменту закінчення цих операцій при поверненні вагонів Залізниці;

- пунктом 15 Договору сторони узгодили, що власник колії сплачує залізниці плату, зокрема: за користування вагонами згідно з Правилами перевезень вантажів; за зберігання вантажів у вагонах - у разі затримки їх з вини одержувача після закінчення терміну безоплатного зберігання, яка сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї) - згідно з Правилами зберігання вантажів;

- за залізничними накладними №№ 40020653, 40020737, 40022113, 40022188, 40022196, 40022055, 40022121, 40022154, 40022097, 40019416, 38033627, 38033635, 38033643, 37993037,37992914, 37992922, 37992948, 42980648, 42980649, 34727404, 34751990, 34751966, 34748186, 34748194, 46881983, 34767699, 34767715, 34767723, 34767772, 40020570, 40020596, 40020703, 40020687, 40020562, 40019705, 40019697, 40019689, 40019507, 40019671, 40020612, 40020711, 40020638, 40020695, 40020752, 40022162, 40022105, 40022139, 40022071, 40022147, 40020620, 40020604, 40020745, 40020646 залізницею прийняті до перевезення порожні вагони власності ПрАТ "ПІВНІЧНИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ". Відповідно до вищезазначених накладних станція та залізниця призначення - Терни Придніпровської залізниці;

- за наказом від 17.08.2016 № 800 року о 23:24 год. затримані вагони, що прибули поїздом № 3615, на станції Савро Придніпровської залізниці через неприйняття вантажовласником - ПрАТ "ПІВНІЧНИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ" по причині скупчення вагонів на станції Терни Придніпровської залізниці, що прибули на адресу ПрАТ "ПІВНІЧНИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ", а також у зв'язку з несвоєчасним вивільненням колій від вантажу, що прибув на його адресу;

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст